18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

למה העובדות הסוציאלית ממשיכות בשביתה?

וזאת לאחר שלכאורה הושג הסכם שכר משמעותי.

מאבק העובדות הסוציאליות החל בתמיכה מקיר לקיר, כל יום התקשורת פתחה מהדורות בתמונות ממאבק זה. שר הרווחה , משה כחלון הביע תמיכה ואף שר האוצר, יובל שטייניץ, הצהיר שיש לתקן את שכר העובדות הסוציאליות. ככל שחלפו הימים היה נדמה שההסכם עומד להיחתם וכולם הופתעו שברגע האחרון דחה מרכז איגוד העובדים הסוציאליים (בו אני חברה) את מתווה ההסכם וחזר לשביתה כואבת.
אילו היה מדובר כאן רק במאבק על שכר, לא היה ניתן להבין החלטה זאת של העובדות הסוציאליות. ההסבר טמון בכך שמדובר כאן במאבק על מקצוע העבודה הסוציאלית, שיש לו השלכות החברה בישראל. העובדות הסוציאליות מסייעות לאנשים וקהילות אשר נמצאים במצבי מצוקה ומשבר. המצוקות מגיעות ממגוון רב של תחומים, ובניהם; עוני, הזנחת ילדים או זקנים, התמכרויות, בריאות פיזית ונפשית, אלימות, משברים תקופתיים אישיים ואירועי חירום לאומיים. תפקידן של העובדים הסוציאליות היא לסייע לאנשים לצבור כוחות לצאת מהמצב המשברי אליו הן נקלעים. בשביל לעשות את זה הן לומדות תואר ראשון, מוסיפות השתלמויות מקצועיות לפי תחום ומקבלות הדרכה צמודה.
מבנה השכר לא התעדכן מאז סוף שנות ה70 ואין בו התייחסות לתפקידים רבים, השכר נשחק במשך 17 שנה, העומס במגמת עלייה מתמדת והתקציבים לשירותים החברתיים במגמת ירידה. בתנאים אלו השחיקה עולה והעובדות מתקשות לתת שירות הולם ללקוחותיהן. כתוצאה מכך, האוכלוסייה לרווחתה אנו עובדות, אוכלוסיות שלרוב קולן אינו נשמע בחברה, נפגעות עוד יותר. לכן, המצב הגיע לנקודת שבר והחתימה על ההסכם הובילה להתפרצות.
הציפייה שהייתה שנוכל נוכל לשפר את השירות הציבורי הניתן באמצעות העובדות הסוציאליות ולתת שירות טוב יותר. לכן השביתה ממשיכה. בכדי שהשכר יהיה כזה שמכיר בהשקעה שלנו התמקצעות, בכמות העבודה שאנו לוקחים איתנו הביתה, ובזמינות שלנו לקריאות פתע. יותר מכל חשובה לנו ההכרה בדרישתנו לגיבוש מבנה שכר חדש, שהולם אקדמאיות בעלות התמחויות מקצועיות.
ביום רביעי השופט מיכאל שפיצר דחה את צווי המניעה שביקשה המדינה בכדי להחזיר את העובדות לעבודה, מתוך הכרה בזכותם הבסיסי של עובדות לפעול למען זכויותיהן. בימים אלו נכנסת השביתה לשבוע הרביעי שלה ונראה שאין מי שייקח אחריות על החוסן החברתי שעליו אמונים שירותי הרווחה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חיילינו לא נפלו לשווא

ליכודניק

האמנם ההתיישבות ביו”ש אשמה בכל?

אלי חזן

ישראל – צרפת : אהבה חד צדדית

אריק זיו ויזר

הבית היהודי נוגסת בימין הליכודי

אלי חזן

מה עם זכויות אדם?

אריק זיו ויזר

מסר משגרירות רוסיה לקהילת הלהט”ב הליכודית והכללית

עינר אביב
דילוג לתוכן