24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ללבני האיום האירני הוא מופז

מנהיגות התנועה בוכה על חלוקת המנדטים, האיום האירני על לבני,ועדת בחירות להסתדרות,הכל שפיט סוף הדרך, זכרונות שחורים מספטמבר.

האיום האירני
יונה מצגר, הרב הראשי לישראל, נפגש השבוע בוותיקן עם האפיפיור בנדיקטוס ה-16, כחלק מביקור משלחת אנשי דת מישראל ומהרשות הפלסטינית. בין הנושאים בהם דנו השניים היה גם נושא הגרעין האיראני. “העולם שותק היום כפי ששתק בליל הבדולח”, אמר מצגר, אתמול מלאו 73 שנים בדיוק ללילה הטראגי. מצגר ציין כי מדובר בעניין היסטורי, שכן האפיפיור עצמו הוא גרמני.
אך לחוצפה של לבני ראש האופוזיציה אין גבול, השבוע ראינו שהיא מסבירה על האיום האירני ללא גיבוי לנתניהו,אך אנחנו זוכרים כיצד כאשר נתניהו הזהיר מהסכנה של אירן גרעינית אתם זלזלתם והובלתם את העם בגימיקים של התנתקות שאין ספק שהיום אנו רואים כיצד התהליך החד צדדי היה מסוכן לעם ישראל. האיום האירני חייב לגבש את כל הכוחות בעם, צריך להבין כי האופוזיציה חייבת לעמוד לימין הממשלה בנושא ולא להתחיל לחשוב כיצד למנוע מהממשלה להגיע להחלטות,
קצת הסטוריה : פרס היה נגד הפצצת הכור בעירק, הוא פעל ממחשבה פוליטית ובגין פעל מתוך אחריות. כך גם היום אנו רואים כי לבני המתרסקת בסקרים מרסקת את המדינה. אך מה שמצגר רואה לבני אינה מבינה.

כפי הנראה ללבני האיום האירני הוא מופז.

 

ועידת הליכוד

כאשר הופיעו המספרים של חלוקת חברי המרכז הדבר הוביל להלם בהנהגת התנועה. כך התברר כי המושבים ויש”ע מהווים מיעוט שהוא רוב בוועידה. הכל התחיל בשנת 1992 כאשר חוקקה חוקת הליכוד על ידי בנימין נתניהו שהיה ראש הליכוד דאז. הרעיון היה להכניס לליכוד כוחות שלא היו פעילים : יש”ע והמושבים. ואולם, מתברר כי הגולם קם על יוצרו ונתניהו שהבין השבוע בישיבת סיעת הליכוד את גודל הברוך מבחינתו שוב נזכר מאוחר וסביבתו העלתה רעיונות של דחייה של הועידה ושינויים בהרכב הצירים.

אמנם, כאשר העלו את הרעיון לא הביאו בחשבון כי כל עצירה של התהליך היא בזיון בית המשפט כי … הם הצהירו לפני בית המשפט כי הועידה תתקיים עד ה – 31 לינואר.

כפי הנראה כפי שהבלון עלה לאוויר כך הוא ירד כי הרעיון הוא בלתי סביר בעליל.

 

הבחירות להסתדרות

השבוע התרחשה עוד עליית מדרגה בנושא הבחירות בסיעת הליכוד בהסתדרות. ביום שלישי התכנסו חברי המזכירות לדון בנושא החשוב מועד הבחירות כאשר הקבוצה של רועי שרעבי דרשה מועד בחירות, וקבוצת בנלולו מנסה למנוע בחירות. היה ולא התקיימו בחירות נשאר לאון בנלולו ראש הסיעה ללא בחירות. במשך היום הגיעו למצודה פעילים רבים וכאשר הגיעו למנהלת הליכוד התברר שיש גורמים שרוצים לפוצץ את הישיבה כדי שלא תהיה החלטה על בחירות.

כך, התארגנו מבעוד מועד והודיעו כי הישיבה סגורה ורק חברי מזכירות יכנסו. היו אומנם כאלה שאינם חברי מזכירות אך הצליחו להיכנס ובקומה ה -13 קמה מהומה. האווירה לא הייתה נעימה אך בסופה של ישיבה היו החלטות של הקמת ועדת בחירות בראשות השופט גרוס, כאשר שני נציגים מכל צד יהוו את ועדת הבחירות וכל ההחלטות יעברו לועדת הבחירות.

הכל שפיט

בחודשים הקרובים אנו עומדים בפני מהפכה אמיתית, כאשר חוקים שמובילים חברי הכנסת יריב לוין וזאב אלקין יעשו מהפכה אמיתית במערכת המשפט. במשך שנים שלטה קליקה קטנה במערכת והיא עוצבה על פי השופט ברק כאשר הפך את מערכת המשפט לגוף שמתערב בכל דבר, “הכל שפיט”, אך בפועל מערכת המשפט שכחה את מקומה בנושא של הפרדת הרשויות במערכת דמוקרטית. במשך שנים במרכז הפוליטי וימינה מקטרים על המצב, כאשר באוסף החלטות נפגעו פוליטית אזרחים והמדינה. בקדנציה הזאת לקחו ליד יריב ואלקין את הנושא והחלו לטפל בנושא, כך בפעולות שמתבצעות היום ישנו את מערך השפיטה בישראל כאשר אל מערכת המשפט יכנסו מארג של שופטים בעלי דעות ודרך חיים שלא בנתיב הצר של ביניש וברק.

זכרונות שחורים מספטמבר
התקשורת הישראלית והאופוזיציה הפחידו אותנו מספטמבר האיום, נזכרתי כי כבר בחודש יוני אמר השר בוגי יעלון על חודש ספטמבר כי דבר אחד בטוח :”שאחרי אוגוסט יגיע ספטמבר ואחרי ספטמבר יגיע אוקטובר”. וכבר אז אמר בביטחון כי לא יקרה בספטמבר שום דבר שיזעזע את המדינה, כולל שההכרזה על מדינה פלסטינית לא תצלח. השבוע הפלסטינים הרימו ידיים והודיעו כי הם יורדים מהמהלך, מהלך שאבו מאזן עבד עליו שנתיים. הוא לא נכנס למשא ומתן רק כדי לשבור את נתניהו, קדימה הפחידה את העם, הליצן שלה בתקשורת נחמן שי עמד מול כל מקרופון והסביר כי נתניהו טועה שצריך להתקפל מול הפלסטינים, אך בפועל הוכח כי עמידה מול המערכה הזאת הייתה נכונה ומוצלחת.
כפי הנראה ספטמבר השחור הוא של אבו מאזן והיווה את שירת הברבור שלו, היה כדאי שנחמן שי יקרא מידי פעם את הפרשנות של גיא בכור.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שני צדדים לליברמן

אריק זיו ויזר

בוגי טועה כמו שריבלין טעה

אריק זיו ויזר

צדק חברתי מבית החבובות !

אריק זיו ויזר

חרדים זה IN בפוליטיקה

אלי חזן

גילון המסית חוזר

אריק זיו ויזר

מי הם מקבלי השלמונים על פי איילה חסון?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן