20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

ליפקין ישלם, הרמלין יחגוג

התחקיר של אתר “ליכודניק” חושף את אחד מהצדדים הפחות ראויים של הפוליטיקה. הוא מוכיח כיצד לוקחים נושא חשוב מאין כמוהו והופכים אותו לקרדום לחפור בו. הוא מוכיח כי לעיתים אנשים מגיעים לפוליטיקה בגלל האידיאולוגיה אך הורסים את אותה אידיאולוגיה בגלל הפוליטיקה הלא נקייה שאותה הם מעצבים.

 

הנושא המדובר הוא הנסיעות לחו”ל של צעירים בליכוד בשם החברות של התנועה בארגוני צעירים אירופאים ממפלגות שמרניות.

“ליכודניק” עוקב אחר הנושאים הללו זמן רב. חרושת השמועות לגבי מעשה זה או אחר ולגבי החלוקה הפחות צודקת של הנסיעות לא פסקה בשנים האחרונות.

חשוב לציין כי “ליכודניק” ביקש את תגובות כל המעורבים לכתבה לפני שהוא העלה אותה.

לפרטים הידועים :
בחודש דצמבר הגיעה לארץ משלחת של עשרות צעירים אירופאים ממפלגות אחיות של הליכוד באירופה. מסתבר כי את שהות האורחים בארץ מימנו, או אם לדייק, מימן, יוני ליפקין, שהוציא מכיסו עשרות אלפי שקלים, דולרים ואירו. הליכוד כמחווה של רצון טוב סייע ליוני בתקציב נוסף אך כנראה לא היה קשור לעניין. ליפקין הוא הבחור הטוב בסיפור שהיה מוכן עבור ההסברה של מדינת ישראל ועבור יחסי הציבור של הליכוד לממן מכיסו את שהותם. אבל  יוני לקח על עצמו יותר ממה שיכל להכיל.

חלק מרכזי בסיפור יש גם למי נבחר בבחירות האחרונות לצעירי הליכוד לתפקיד נשיא ועידת הצעירים וכל מי ששומע אותו חושב שהוא יו”ר צעירי הליכוד. הוא יוצר את הרושם הזה, גם אם הוא לא משתמש במפורש בטייטל, כאילו הוא הוא הדמות הקובעת, המנהלת והמסדרת של צעירי הליכוד. כולנו מכירים אותו כ”דוידי הרמלין”.

מאז שיואל חסון עזב לקדימה נוצר ואקום ביחסי החוץ של צעירי הליכוד. יוני, ששייך לדור הקודם ומכיר את המטריה, נתן לדוידי להשתלט על הנסיעות לחו”ל. דוידי הפך את יוני למזכיר של סידור הטיסות. הוא הרוויח מכך שני דברים : הוא פטר את עצמו מכל הפרוצדורה והפך לעבד את יוני ומצד שני הוא התחמק באופן קונסיסטנטי מאחריות כי היה לו על מי להפיל את התיק.

וכך, במקרה דנן. יוני התחייב על התשלומים ודוידי גזר את קופון התהילה. יוני שילם ודוידי אירח את הקבוצה, ייצג אותה בארץ ונהנה מהחסות שהטיל עליה. אבל כמו שעבדכם הנאמן גילה : התשלומים היו כבדים מדי על יוני.

ל”ליכודניק” נודע כי מהאירוח האחרון נותרו חובות לפחות לספק אחד. כאשר יש חובות אין מי שישלם.

שלחנו למעורבים בדבר מספר שאלות בנושא.
בתחילה יוני ענה בעל פה וטען “לא הייתה פה ואין פה שום בעיה”.
דוידי הגיב במייל. הוא כתב שהוא לא קשור וביקש מיוני להשיב ישירות ל”ליכודניק”. לאחר מכן הגיע למייל תגובה נוספת של דוידי ובו הוא כותב כי מגיע לשניהם פרס.  

לדוידי אני אומר :  את הפרסים לך לקחת מהסכם ג’נבה ואולי ממרכז פרס לשלום. אני עוד זוכר אותך צובע את השיער לכתום בזמן ההתנתקות אך עכשיו אתה לא רק חותך לכיוונים משונים אתה גם בורח מאחריות.

מה שברור הוא כי מי שהוביל את הטיסות בשנים האחרונות צריך היה לקחת אחריות ולשלם את החובות אלה.

ונשאלת השאלה : היכן מנהלת הליכוד היושבת במצודת זאב? האם היא תיקח את האחריות?
הרי לא יכול להיות שיש גורם המחלק הכופתאות ואותו גורם לא ייקח את האחריות כאשר יש לשלם חובות.

ואולם, מקור מוסמך אמר כי לא יעלה על הדעת שכל בעל תפקיד או פעיל יחרוג מתקציב וינסה להפיל הכל על הליכוד. כל הפעולה הזאת לא עברה אישור תקציבי ולכן כל חריגה היא על אחריות מי  שהזמין. הליכוד לא ישא בכל תשלום נוסף .

הטיסה, ההכחשה ובריחת האחריות. זה מה שמסמל הצוות שעסוק בטיסות של הצעירים.

היכן בדיוק העניינים הסתבכו?

כאשר הגיעה קבוצת הצעירים לארץ הבינו הספקים שיוני הוא נציג הליכוד ולא נציג עצמאי.
יוני בעצם התחייב לתשלום רב מול הספקים אבל חלק מהתשלומים הוא לא יכול היה להחזיר. בקיצור, יש כאן התכחשות לחוב. אותו גורם פנה לצעירים והודיע להם שהוא יתבע את הליכוד. גורמים במצודה הודיעו חד משמעית כי החוב לא שלהם וכי כל תהליך ההזמנה לא עבר תהליך מסודר של תנועת הליכוד ולכן בצדק היא לא אחראית לכך.

גורם בכיר אמר ל”ליכודניק” : “אני מופתע שמי שטוען שהוא הבכיר בין הצעירים, מכהן כנשיא הוועידה ומתגאה בזאת בכל מקום הוא אותו אחד שכאשר מגיעים החובות של הפעילות הוא פשוט מטיל את האחריות על החברים הקרובים שלו. בואו לא נשכח : נשיא ועידת הצעירים עמד באוטובוס באקסטזה. הוא הוביל את אותם אורחים והתגאה על ההצלחה אבל כאשר מגיעה עת האחריות הוא לא רק נעלם כי אם גם נאלם”.

שר בכיר אמר : “אנו לא יכולים להרשות למצב שבו יש גורמים היוצרים חובות בשם הליכוד ויוצרים שם רע למפלגה שמאז הפילוג עברה תהליך של שיקום כלכלי תחת הנהגת נתניהו. מוזר שכל אחד יכול להציג את עצמו כנציג של הליכוד ולהתחייב בשם הליכוד,יש לשים לזאת סוף נקודה.

להלן התגובות השונות של המעורבים :

תגובת הליכוד:
“על פי החוק, אין להטיל אחריות חוב על מפלגה אלא אם כן התקציב אושר מראש על ידי גזברות המפלגה ומורשי החתימה של המפלגה. במקרה הנוכחי, הליכוד התחייב ושילם סכום חד פעמי של 11,650 ש”ח שנועד לממן הסעות המבקרים, לאחר שהליכוד דרש וקיבל התחייבות לכיסוי שאר ההוצאות של מארגני הטיול. יש לציין כי ארגון הקבוצה לא נעשה על ידי הליכוד ולפיכך אין הליכוד אחראי על חובות נוספים של מארגני הקבוצה.

 

תגובת יוני לפקין

אריק שלום רב,

בהמשך לשאלותיך המופנות אל מר דוידי הרמלין ואל מנהלת הליכוד, ובתור מי שהיה אחראי על אירוח המשלחת בארץ, להלן תגובתי:

בתחילת חודש דצמבר 2009 הגיעה לארץ משלחת של 52 צעירים וסטודנטים מ – 26 מדינות מרחבי אירופה, החברים בארגון הסטודנטים הפוליטי הגדול ביותר באירופה. במהלך ביקורם בארץ ביקרה המשלחת באתרים החשובים לנצרות וליהדות בירושלים, בכנסת, במצדה וסיימה את ביקורה בקיבוץ ניר עם בתצפית על עוטף עזה ובדיון עם תושבי הקיבוץ על המצב. חברי המשלחת נחשפו לרבדים השונים בסכסוך הישראלי פלשתיני וניתנו בידיהם הכלים להציג את תמונת המצב האמיתית במדינותיהם השונות.
חשוב לציין, כי החברות בארגון הינה חברות אישית שלי, של מר דוידי הרמלין ושל פעילים נוספים בצעירי הליכוד, כפעילים פוליטיים בישראל, ומן התקופה בה התחלנו לפעול בארגון, הליכוד לא ידע ולא היה מעורב בפעילותנו.

מנהלת הליכוד לא הייתה מעורבת בארגון המשלחת ובאירוחה, ומעולם לא התחייבתי לאף גורם בשם הליכוד על שום התחייבות כספית.

לליכוד נודע על האירוע יומיים לפני הגעת המשלחת, ולפנים משורת הדין הסכים להעמיד סך של 3000 אירו לטובת האירוע.

שאר מימונה של המשלחת, מומן מכספי הפרטי, והינו בגדר צנעת הפרט. יחד עם זאת, אציין, כי אין מצידי כל התכחשות לכל חוב כספי שנותר, אם נותר, לספקים השונים.

בכבוד רב,

ליפקין יהונתן

 

תגובת דוידי

  1. מעולם לא התחייבתי בשם הליכוד התחייבות כספית כלשהי, במישרין או בעקיפין.
  2. לא ידוע לי על התחייבות כזאת בשם הליכוד מצד מישהו אחר בהקשר המדובר, ואני גם מקווה שלא הייתה כזאת.
  3. לעומת זאת, כן ידוע לי על צעירי ליכוד שהשקיעו הון עתק מכספם הפרטי, כדי לארח בארץ משלחות-הסברה. ראש וראשון להם הוא עו”ד יוני ליפקין, שככל הידוע לי אף הוא מעולם לא התחייב בשם הליכוד לאף תשלום (רצ”ב העתק מכתבו של יוני למלון בירושלים, כפי שהעבירו לי).
  4. לפיכך, אין כאן שום “תיק” כדי להפיל על מישהו. אדרבא: רק תשבוחות ליוני, על נכונותו לשאת מכיסו הפרטי בהוצאות רבות למען המדינה; וזאת גם אמרתי לעורך האתר, אלי חזן, בשיחת טלפון עמו כמה שעות לאחר פנייתך המקורית.
  5. מאחר ולנוכח שאלותיך הראשונות חשבתי שאתה שוגה בפרטים מהותיים, כדי “להסיר מכשול מפני עיוור” ביקשתי מיוני שיעדכן אותך בפרטי הפרטים, בהיות עניין החוב, כאמור במכתבו, בגדר צנעת הפרט שלו (וגם כי הוא יכול לענות באופן המוסמך ביותר על שאלות נוספות שלך, כגון היקף מעורבות מנהלת הליכוד, שהוא עמד עמה בקשר ישיר). זאת, כדי שלא תפרסם באתרך שקרים וחצאי-אמיתות, אשר מעבר לחוסר-המקצועיות גם יעמדו בניגוד לחוק. הניסיון שלך לסכסך בינינו ולומר שכאילו אני “מפיל” עליו אחריות, הוא ניסיון כוזב ומכוער, לאור העובדה שממילא למיטב ידיעתי אין כאן כל אחריות שלילית אלא רק אחריות חיובית ונכונות להקרבה אישית שלו.
  6. חשבתי שלאחר שתשמע מיוני את הפרטים, תבין שאין לך “סיפור” זולת הנכונות של צעירי ליכוד רבים, והנכונות של יוני במיוחד, להשקיע את מיטב אונם והונם למען מדינת ישראל. מכאן גם חשבתי שהוא ראוי לקבל פרס כסמל ומופת לכל אלו (ובניגוד לאמור בפנייתך האחרונה, לא ביקשתי פרס לעצמי); אך לנוכח פרסומיך המגמתיים והחוטאים לאמת מן החודשים האחרונים, נראה כי מנוי וגמור עמך “לייצר סיפור” יש מאין רק כדי לפגוע בי אישית, תוך ניצול לרעה את שמירתי על צנעת-הפרט של יוני עד כה. זה פשוט לא יפה. לא זה הליכוד שאתה ואני היינו רוצים לראות.
  7. משום שרבים אומרים לי כי התנהגותך זאת מונעת ממניעים אישיים נסתרים, בחושבך בטעות שפגעתי בך או במי מחבריך/חברותיך, אשמח לשמוע מדוע אתה חושב כך במקום בזבוז הזמן היקר שאתה גורם לי לשווא שוב ושוב… אני מדגיש כי סעיף זה הנו חלק בלתי נפרד מתגובתי.
  8. כל אמירה אשר תסתור ולו במרומז או במשתמע את האמור בסעיפים 1 , 2 ו-5 לעיל; או כל אמירה חוטאת לאמת, אשר תנסה להטיל דופי בשמי הטוב או להוציא דיבתי רעה; או פרסום תגובה זאת שלא במלואה – תחשוף אותך וכל גורם רלוונטי אחר לנקיטת הליכים משפטיים, תוך שאאחוז בכל כלי משפטי העומד לרשותי.

עד כאן תגובתי, שאתה נדרש להביאה במלואה, במקרה שבכל זאת תחליט להתמיד ברצונך חסר תום הלב להזיק לי.

שנה טובה,
דוידי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הסניפים לא חוטבי עצים של ראשי ערים ומועמדים

משה איפרגן

רשימות המועמדים ליו”ר הנהלות ומועצות הסניפים

אלי חזן

החגיגה של איציק דדוש

אריק זיו ויזר

תוצאות בחירות בסניף הליכוד בחדרה למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

הלזה יקרא דמוקרטיה /אלעד מרון

אריק זיו ויזר

מכתבם של נאמני א”י לנתניהו ושריו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן