32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

ליכוד חברתי בלי בגין וזבוטיסקי

מפגש ראשון של הפורום למנהיגות חברתית בליכוד

הוקרה של "מגן חברתי" יוענק מידי שנה לחבר כנסת מהליכוד שיבלוט בפעילות פרלמנטרית לטובת השכבות החברתיות החלשות.

על כך הכריז בני קדוש במפגש ראשון של פורום "מנהיגות חברתית בליכוד" שנערך השבוע בחצר ביתו של סיני קהת בתל ברוך. במפגש השתתפו כמאתיים ליכודניקים, ביניהם השרה גילה גמליאל והח"כים יואב קיש, מיקי זוהר ונאוה בוקר.

גבי קדוש, ראש פורום "מנהיגות חברתית בליכוד", אמר "הליכוד הוא תנועה חברתית, למרות שבתקשורת מציגים אותנו לא חברתיים, ועלינו לפעול להוכיח את כישורינו החברתיים". הוא בירך את נתניהו על כך שבממשלה החדשה השאיר את התיקים החברתיים בידי הליכוד, בניגוד למצב שהיה בממשלה הקודמת. הרכב הממשלה החדשה נותן לנציגי הליכוד הזדמנות לבטא באופן מעשי את הגישה החברתית של הליכוד. ראשי הפורום החברתי החדש החליטו להקים מעין "ועדת שיפוט" שתשגיח ותעקוב אחר פעילות חברתית של נציגינו, וכאמור הפורום יעניק מדי שנה אותות הוקרה לח"כים שיצטיינו בעשייה חברתית. גבי מקווה שטקס חלוקת האות ידרבן את חברי הכנסת מהליכוד להקדיש יותר זמן ומאמץ לעיסוק בחקיקה חברתית.

השרה גילה גמליאל התקבלה בתשואות רמות כשהגיעה באיחור למפגש. בנאום ברכתה היא התחייבה שדלתה תהא פתוחה בפני כל ליכודניק שזקוק לסיוע בתחומי אחריותה הרבים. היא ציינה גם שזו ממשלה ראשונה בישראל שבה יש ביטוי לשוויון מגזרי. היא ברכה את חברי הכנסת שהיו נוכחים במפגש, ואמרה שהיא כבר החלה לפעול בעזרתם בתחום חברתי. היא גילתה שהיא כבר הגישה הצעת חוק לתוספת של סייעת לגני ילדים, ועל הצעתה חתמו גם יואב קיש ומיקי זוהר.

חבר הכנסת מיקי זוהר דיבר על חשיבות המסורת היהודית בשמירה על אופיה המיוחד של המדינה. הכל דנים על הדמוקרטיה שלנו ועל שיטת הממשל, אבל לא מדברים גם על היותנו מדינה יהודית. הוא סיפר שיש לו ניסיון אישי רב בטיפול בבעיות חברתיות, מתוקף תפקידו הקודם כסגן ראש עירית קרית גת. את הניסיון הזה ברמה המקומית הוא מביא עימו לכנסת לרמה הלאומית.

רוב המשתתפים בקהל היו בני דור הוותיקים כשהבולטים ביניהם היו משה דולגין, שלמה טל, אריה שאשא, מזכיר הוותיקים דני כץ ועוד. ראינו שם הרבה יותר שערות לבנות מאשר שערות שחורות. חה"כ הצעיר והטרי, מיקי זוהר, אף ציין בתחילת דבריו ש"רוב הנוכחים החלו את דרכם בליכוד עוד לפני שנולדתי".

המפגש החברתי בחצר ביתו של סיני קהת היווה גם מסיבת יומולדת של בעל הבית. זה היה מפגש יוצא דופן בדברים שהיו בו ובדברים שהיו חסרים בו. היה במפגש שפע של כיבוד ובשרים על האש כיד המלך. מצד שני, במפגש הזה היו חסרים מנחם בגין וזאב ז'בוטינסקי, שבלטו בהעדרם בנאומי הברכה של הח"כים מהדור הצעיר. ותיקי התנועה מורגלים שבכל הכרזה על יוזמות חדשות  או של גופים ליכודיים חדשים, תמיד היה נהוג להזכיר את מייסדי התנועה, ולצטט מדבריהם אמירות רלבנטיות לנושא החדש. מנחם בגין ידוע כמי שהניף בגאון את הדגל החברתי בפרויקט שיקום השכונות, וז'בוטינסקי מוכר בשל התיאוריות והגישות החברתיות שלו שביטא במשל "חמש הממים". באוזני הקהל היה מתבקש לומר שהדרך החברתית היא המורשת של ז'בוטינסקי, אבל נאומיהם של הח"כים מהדור הצעיר נשמעו מנותקים מהשורשים של התנועה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איוב קרא במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת קניה בביקור רשמי בקניה

אלי חזן

ליכודניק משתתף בצערו של ינאי בראז

אלי חזן

דגן גידל מחל בשומרון

אריק זיו ויזר

נילי אהרון בדרך הנכונה

הרויזיוניסט

מה קורה כשצוקית אהרון שולחת מכתב הערכה לראש הממשלה?

עינר אביב

מעיין בעקבות מירי רגב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן