19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ליברמן הוא לא אלשיך

מי מגן על אלשיך, מסתמן הסכמות עם נתניהו לקראת הועידה, אורית סטרוק הגרם המשפיע על קבלני הקולות ביש”ע, ממה מפחד אביטן, גאה ותומך באנסטסיה

 

ליברמן הוא לא אלשיך

בואו ונראה מה היה קורה לו היו יוצאים בכירים בפוליטיקה הישראלית והיו אומרים שאסור לחקור את ליברמן כי הוא מנהיג והציבור בחר בו. יש לשער כי היו קמים רבים בציבור הישראלי ואומרים כי שלטון החוק חשוב וצדק חייב להיראות אך הרי זה פלא כאשר שופטת ורדה אלשיך נופלת בעבירות שלכאורה גובלות בפלילים עומדת המערכת המשפט ומגינה עליה. כאשר עמד יו”ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה לערוך דיון בנושא השופטת מיד קם גורם בכיר ממערכת המשפט והורה לכרמל להוריד את הדיון מסדר היום. פתאום יש רשימת עורכי דין שמגינים על השופטת. דין שופט ככל דין אזרח ואפילו יותר מכך. הרי לא יעלה על הדעת כי שופטת בכירה כזאת תהיה מוגנת מחקירת משטרה. הרי היא חשודה במרמה וזיוף של פרוטוקולים והשאלה היא האם לא תתבצע חקירה מקיפה? מעניין היכן נמצאה התנועה לאיכות השלטון, ומעניין היכן “אביר הצדק משה הנגבי”. בכל פעם כאשר יש פוליטקאי ובמיוחד מהימין הם עולים לבריקדות של רדיפת הצדק, והנגבי תמיד מדבר על שהצדק חייב להיראות, וחייבת להיות חקירה וחייבים למצות את הדין עם אלו.

אך אלו נעלמו ונאלמו. פתאם אין דרישה לחקירה. אין דרישה להעמדה לדין. ממה הם מפחדים? רק במשטרים אפלים יש כאלה אשר לא נחקרים או עומדים לדין. האם זיוף הפרוטוקולים הם קצה הקרחון? האם הם מפחדים שהשמועות שאותה שופטת עשתה יותר ממה שנחשף יתבררו כאמת? האם הסיפורים של בן הזוג שלה שנהנה ממעמדה בקשריו הכלכלים יש בהם משהו? חברה בריאה היא כאשר כולם שווים בפני החוק – מנשיאים ועד שופטים. אין חסינות לעבריינות בחברה דמוקרטית.

לכן השופטת אלשיך חייבת לעבור חקירת משטרה מקיפה ויותר מזה, חייב נשיא בית משפט העליון לחייב אותה לעבור פוליגרף כדי לדעת האם היא שיקרה בעוד מקרים ואם היה דופי בפעולותיה בעבר. האם גרזן שיפוטה היה גרזן אשר חרץ גורלות של חברות בהתאם לקשרים או החלטות שלה?

במידה וכל הטענות לא נכונות אז נשאלת השאלה ממה מפחדת אלשיח? האם היא לא מאמינה במערכת המשפט או שיש משהו בטענות כנגדה ועלול להתברר כי דרעי והירשזון הם צדיקים טהורים לידה?


 

האור(ית) של המתנחלים

משל ה”זאב זאב” הוא משל ידוע ומוכר. המשמעות שלו היא שאם תצעק זאב הרבה פעמים כאשר הזאב יגיע אף אחד לא יקשיב וכך קורא למתנחלים. בכל פעם שמתרחש אירוע קונטרוברסאלי הם מגיעים לציבור הישראלי ומציגים מצג שווא שאם הפעם יפנו אותם או זה יהיה הסוף של המדינה. קרוב לודאי כי זאת לא הכוונה אבל זהו המצג או לכל הפחות הרושם.

דפוס הפעולה של המתנחלים הוא קבוע. הם פונים אל ראשי הפוקדים בליכוד ואלה מפעילים לחץ על נבחרי הליכוד. במקביל אלו מהצד השני מפעילים לחץ באמצעות קמפיין מתואם שעיקרו התקפה מתואמת על חברי הכנסת. אורית סטרוק, לוביסטית ההתיישבות בכנסת, מתחילה הבליץ שלה ואז היא מפעילה אותם כמריונטות. הם עוברים חבר כנסת אחר חבר כנסת ומסבירים בצקצוקי לשון כי זהו המאבק החשוב ביותר ואם הוא משהו יפגע בהתיישבות הרי שחלילה זהו סוף ההתיישבות או חמור מכך : סופה של המדינה.

בחוק ההסדרה ראינו כיצד המתיישבים, שהגיעו למיצוי הכוח שלהם בליכוד, גילו כי ככל שכוחם גדל בליכוד ההשפעה שלהם קטנה. בעת משאל המתפקדים הקבוצה שלהם הייתה יותר קטנה אך אליה הצטרפו וגיבו אותה קבוצות מהזרם המרכזי בליכוד.  בפועל עכשיו, כאשר הם הציגו את המצג כי בשנים האחרונות הצליחו לבצע מפעל התפקדות גדול מתברר כי הזרם המרכזי החל להתנתק מהם. אם בעת ההתנתקות ראינו כי פעילים מרכזיים כמו אורי פרג’ הצטרפו למאבק שלהם ועמדו בחזית עכשיו אנחנו לא רואים אותם מובילים. לפעמים הם מדברים או מביעים את דעתם אך אתה לא רואה אותם כמי שעומדים בראש המחנה. יתר על כן, כאשר אורי פרג’ דיבר בעד החוק, מסביבו שמע קולות של חבריו שביקרו אותו. מה לך ולהם? שאלו אותו כאלה שבעבר היו איתו בחזית של המאבקים.

שאלתי את אחד מהם מה קרה? האם הפכת להיות שמאלני? הוא גיחך ואמר : “אני יותר אידיאליסט מהחבורה הזאת אך הם לא ליכוד. הם הורסים אותנו מבפנים. אנחנו הליכודניקים האמיתיים תמכנו בהם ובהתיישבות בשנים האחרונות והם בשחצנות מעושה משדרים לכל כי הם החלוץ שהולך בראש המחנה. במקום ללכת הם טסו לחלל ואיבדו קשר עם התנועה שנתנה להם גיבוי בכל תהליך ההתישבות. הרי בלי הליכוד לא הייתה להם התיישבות. לא היו אלוני מורה ובית אל הייתה נשארת 20 משפחות. כעת הם מסתובביב כאדוני הליכוד.

תראה מי מנהלים את המאבק עכשיו : שבח שטרן, גרשון מסיקה, עמית הלוי, נתן אנגלסמן. אין ליכודניקים!” האם אני יכול לצטט אותך? שאלתי. הוא אמר לי : “תראה. אני עובד עם בכיר בליכוד. במידה ותפרסם הוא עלול להפגע אז תשאיר אותי בצד”. והוא הוסיף : “הליכוד תמיד מצא את הדרך לתקן את הדרך שלו. כך הליכוד היה המפלגה הראשונה שעברה מועדה מסדרת לבחירות במרכז ב – 1977. כך החל מפנה של שינוי חיובי בליכוד. ב -1992 עברה הבחירה למתפקדים. ב -1997 חזרו למרכז ועכשיו אנחנו נבחרים על ידי מתפקדים. בכל התהליכים עבר הליכוד את תקופת המחנאות. הוא עבר טלטלות. וכן, פילוגים היו לפני קדימה ויהיו גם אחרי אך הליכוד נשאר שלד מרכזי עכשיו אנחנו נמצאים במשבר שהוא יותר גרוע מבוגדי קדימה שעזבו אותנו. אנחנו נמצאים בתהליך הרסני של פלנגות ושל מתיישבים מיש”ע שאנרכיה היא דרכם והם משאירים אדמה חרוכה בדרכם לכל גבעה”.


 

אביטן ממה מפחד

בכיר בליכוד אמר : “נקבע כאן תקדים חיובי כאשר ועדת הבחירות ביטלה את תוצאות הבחירות בחדרה מכיוון שלא הוצגו הפרוטוקולים של ועדת הבחירות בישוב. צריך לזכור כי חדרה הפכה להיות מה שבאר שבע הייתה בעבר. חדרה הוא סניף קטן אך מלא יצרים. ראש העיר אביטן מהסניף מנכ”ל הליכוד גדי אריאלי מהסניף וגם צדוק כהן הוא מהסניף. לקראת הבחירות החליט ראש העיר אביטן כי הם ילכו על מאה אחוז מהסניף ובכך ימחקו את הקבוצות שהולכות עם צדוק כהן.

לקראת הבחירות התברר כי הכוחניות מובילה וקבוצת אביטן לא מתכוננת לתת לצדוק כהן להכנס למרכז או למועצת הסניף. ביום הבחירות עלו הרבה טענות כאשר העיקרית היא כי הבחירות לא כשרות. לאחר שהגיעו תוצאות הבחירות התברר כי קבוצת אביטן זכתה בכל הצירים לועידה ולסניף ואילו צדוק כהן, אשר ראה כי יש פערים בין אלה שבאו להצביע לתוצאות, פנה בדרישה לראות את הפרוטוקולים של ועדת הבחירות. או אז התברר כי הבסיס של טוהר הבחירות, הווה אומר, התיעוד, פשוט לא קיים! לכן, נאלצה ועדת הבחירות המרכזית בליכוד לפסול את הבחירות ולערוך בחירות חוזרות בסניף.

קבוצת אביטן עתרה כנגד ועדת הבחירות וביקשה שלא יערכו בחירות חוזרות.נחשו מי העו”ד של אביטן ? איתן הברמן, היועץ המשפטי של הליכוד שעבר לקדימה… לכן, לא ברור לי ממה מפחד אביטן? האם הוא מפחד שבבחירות שיערכו עם זכוכית מגדלת הוא לא יצליח? האם הוא מפחד שבכירי העירייה, שהתמודדו בניגוד לחוקת הליכוד, לא יצליחו לקחת מאה אחוז? הרי מי שהכוח בידו לא צריך לפחד מבחירות חוזרות. האם אביטן מפחד כי במידה וקבוצת צדוק תקבל שליש הוא יחשף בחולשתו?


 

מאחורי הקלעים

לאחר הבושה של קיום הועידה עכשיו מתנהל מאחורי הקלעים. הרצון הוא להגיע להסכמה. נתניהו רוצה להשאיר את האפשרות של יכולת לקבל את האפשרות לאיחודים לקראת הבחירות. לא מדובר על שיריונים אך נתניהו רוצה להשאיר לו את האפשרות שבמידה ויקום גוש מאוחד משמאל הוא יוכל להקים גוש מרכזי מימין. יתר על כן, נתניהו מאוד מרוצה מהסיעה שלו ולכן הוא מעדיף את חייליו הסדירים מאשר ליגיון זרים שיקח על גבו ועל גב הליכוד טרמפ, אך נתניהו לא רוצה להיות כבול מבלי יכולת להתנהל בהתאם למצב שהיה נתון ערב הבחירות.

יש גורמים בליכוד שמפחדים כי מהלך כזה ינגוס במעמדם חברי הליכוד ופתאום יגלו ברשימה אהוד ברק ושאול מופז מוצנחים.

פעילים מרכזים החלו בהתארגנות לקראת הועידה. הם אומרים כי צריך להגיע לועידה מתוך הסכמות רחבות. עדיף להגיע להסכמה ולא להיות בהורדת ידיים.

יש את קבוצות הקצה אשר מובילות להקצנה כאשר הן רוצות להגיע לועידה ולהכריע את נתניהו. הם רוצים להחזיר את הכח למרכז הליכד על אפו ועל חמתו של נתניהו.


 

גאה אבל לא ברור

מי שיצא מהארון בשנה האחרונה והתמודד לכנסת אלעד זמיר, הופיע בתקשורת כליכודניק גאה והיה הפתח לקבוצה גאה בליכוד. אך מתברר כי אין בו יציבות. כבר בהתחלה בבחירות בקבוצה הגאה הפסיד את בכורת ההנהגה של הקבוצה והיה קשה לו בלשון המעטה להכיר בתוצאות. השבוע יצאה אנסטסיה מיכאלי בתקשורת כנגד ההומואים ומי יצא להגנתה? אלעד זמיר. משהו לא תקין אצלו ולא, אני לא מתכוון לנטייה המינית שלו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מירי רגב בלי ימי חסד

אריק זיו ויזר

הדורון של האוצר רע לעם

דר שטירמר קם לתחייה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

לפיד תפס טראמפ

מסאני ועד דדי

אריק זיו ויזר

כמה הולילנד יוליד לפיד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן