22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

להמשיך עם האיפוק

שוב אותן הצעקות הפופוליסטיות. שוב הדרישה הלא אחראית להגיב בעוצמה ברצועת עזה, שוב החשיבה קצרת הטווח.

 

 

זו היא משתנם של רבים מאזרחי מדינת ישראל, שמודאגים – בצדק – ממטחי הטילים החוזרים והנשנים לעבר ריכוזי אוכלוסיות, בעיקר בדרום הארץ.

 

אך חשוב להסביר לאותם אזרחים מודאגים (לאו דווקא לתושבי הדרום, שאינם יכולים לחשוב בצלילות הדעת בעת שטילים מתעופפים מעל לראשם, משל היה מדובר בגשם שהבטיחו לנו בתחזית, אמש), פעם אחר פעם – אין שום בעיה, עבור ההנהגה הישראלית, לצאת לתקיפה ולמוטט את שלטון החמאס.

אך האם זה האינטרס הישראלי כרגע? התשובה ברורה – לא.

 

מדוע? מכיוון שצריך להבין דבר פשוט – כואב – אך פשוט: עד שהאיום האיראני לא יוסר, ישראל למעשה במצב של שבי.

על ישראל מרחף איום קיומי מצד איראן ולא מצד החמאס.

פתיחת מלחמה – בעיקר בעת הזו – עלולה להצית עימות איזורי וגם אם לאו, היא תעביר את תשומת ליבו של העולם מטהראן לירושלים.

וזה בדיוק מה שאיראן רוצה. זה בדיוק מה שהאיראנים מצווים על רצועת עזה (להתסיס את העורף בישראל כדי לגרום לקברניטים לצאת משליטה) וזה בדיוק מה שהגדודים החמושים, המקבלים מימון מטהראן, עושים.
החמאס, בעל הבית ברצועה, ממעט להתעמת באופן ישיר עם צה"ל (זו הפעם הראשונה שהחמאס לוקח אחריות מאז יוני 2011) מסיבותיו שלו (מעבר מארגון טרור לתנועה סמי-פוליטית שנמשך כבר שנים).

 

עוד קצת לחץ והסנקציות מורידות את משטר האייתולה, הרחוב זועק והתקשורת העולמית מתמקדת בכך ומלבה יצרים, נתניהו מציב קו אדום, הריאל לא מפסיק לאבד מכוחו.

מה איראן צריכה, כעת, יותר מתמיד?

כותרות בעיתונים בסגנון "ישראל מבצעת פשעי מלחמה", "המצור על עזה" ועוד ועוד שקרים. אלו, לצד הגינויים הצפויים מהאו"ם והופעת לחץ עולמי-תקשורתי, יהפכו את  איראן, באבחה אחת, ממקור הצרות של העולם, לעוד מקום זניח על הגלובוס. אמנם לא לזמן ארוך במיוחד, אך מספיק זמן בכדי להמשיך ולהריץ את הצנטריפוגות.

 

 

ובכלל, עלינו להתמודד עם השאלה הקשה, האם ישראל רוצה לראות שלטון אחר מאשר שלטון החמאס?

כנראה שלא.
החמאס מתארגן לכדי קבוצה סמי-פוליטית, תוך שהוא מונע (מתי שנוח לו פוליטית) שיגורי רקטות לעבר ישראל, לעיתים בכח הזרוע (כאמור, העימות היום הוא יחסית נדיר), בעוד שארגוני טרור קיצוניים אפילו יותר, שמקבלים מימון מאיראן ( איראן הפסיקה את המימון לחמאס בשל "התמתנות" ובשל ההתנגדות למשטרו של אסד בסוריה) מאיימים לתפוס את השלטון ברצועת עזה.

לא בטוח שישראל מעוניינת במצב של כאוס ברצועת עזה. מצב שבו פלגים שונים שולטים על חלקים שונים. במתכון הנוכחי, צה"ל יודע מתי להגיב, איך להגיב ובמי להגיב. יש בעל בית רשמי והוא אחראי לכל ירי – אף על פי שברוב המקרים, הוא לא מוציא את הירי ומתנגד לירי מסיבות של נוחות.

 

הסלמה ביחסי ישראל-עזה תהא רעה עבור שני הצדדים הרשמיים, ישראל מחד (במאבקה מול איראן) וארגון הטרור ששולט בעזה, החמאס (המשך שיקום לאחר "עופרת יצוקה" וניסיון להתחבב על נשיאה החדש של מצרים, מוחמד מורסי).
היחידים שירוויחו מהעניין, הן איראן וגרורותיה, ועדות ההתנגדות העממית והג'יהאד האסלאמי.
טוב יעשו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, אהוד ברק, אם ימשיכו לגלות מדיניות ביטחונית מאופקת, אחראית, בוגרת ומושכלת ולא לפועל מתוך מניע רגשי של רגע, שעלול להבעיר את השטח ולהרוס קמפיין שלם, בעל חשיבות קריטית וקיומית.

 

 

הכותב הוא פובליציסט, מפעיל וכותב הבלוג ״למה לא פוליטיקה עכשיו״, עורך וכתב באתר הספורט "השישית באירופה", כתב באתר ליכודניק, פעיל בתא לביא –גלעד אריאל ובצעירי הליכוד. סטודנט לתואר ראשון במדע המדינה ותקשורת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איך לא מנהלין מחלוקת?

עזריאל צפר

חוק לאום משילות אמיתית

עסקת החליפין הרעיונית הקשורה בברזל

אלי חזן

חובת קריאה : כל הסיפור של הליכודניקים החדשים

משה איפרגן

המזגזג הסידרתי

אלי חזן

אונסקו, איראן, הנאציזם הישן וזה החדש

עינר אביב
דילוג לתוכן