18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

לבטל את חוק הספרים עכשיו!

אריאל קלנר, ישראל שולדינר ומועמד הליכוד לכנסת אמיר ויטמן מצטרפים לקריאה לשרת התרבות רגב – לבטל את חוק הספרים

 

 

בכנסת הקודמת ממשלת הליכוד, בהובלת שרת התרבות דאז לימור לבנת, חוקקה, לבושתנו, את “חוק הספרים”. החוק מגביל את היכולת של מו”לים ורשתות ספרים לעשות מבצעים על ספרים חדשים, נוסף על זה שהוא יצר מנגנון פקידותי יקר ומסורבל. החוק נכנס לתוקף בפברואר 2014 והתוצאה היתה מיידית: ייקור דרסטי של מחירי הספרים ובעיקר פגיעה נואשת בסופרים החדשים והלא מוכרים, משום שהסיכון הפיננסי הכרוך בהוצאת ספר גדל מאוד. כל זה היה לטובת האינטרס של כנופייה צרה של סופרים השייכים ל”ברנז’ה” השמאלנית, אנשים כמו עמוס עוז ו- א.ב. יהושע וחבריהם. כפי שצפינו מראש, מאז כניסתו של החוק לתוקף, חווינו ירידה של עשרות אחוזים בהוצאתם לאור של ספרים חדשים והמצב רע עד כדי כך שישנה סכנה מוחשית ומידית להמשך היצירה התרבותית והספרותית בישראל בכלל בשל העדר כדאיות הוצאה לאור של ספרים.

אמיר וייטמן, יחד עם חברים אחרים ב”תנועה הליברלית החדשה”, ב”ליברלים בליכוד”, ב”פורום דרור” ובגופים נוספים, מובילים מזה שנים את המאבק נגד החוק הזה, טרם החקיקה וגם לאחר ממנה, בין השאר על ידי הכרזת ה- 6 לפברואר, יום כניסתו של החוק לתוקף, כ”יום הזיכרון לספרות הישראלית”.

הלחץ הבלתי פוסק והמאוחד של גופים אלה וחברים נוספים לדרך, כגון הסופרת הלאומית המוצלחת גלילה רון-פדר עמית, החל השנה לתת את אותותיו: בזכות שיתוף פעולה עם ח”כ יואב קיש, נושא חוק הספרים הגיע מיד לאחר הבחירות על סדר היום של הכנסת ואכן שרת התרבות החדשה מירי רגב לא בזבזה זמן והקימה מיד עם כניסתה לתפקיד ועדה שתפקידה לבחון את תוצאות החוק ועל כך מגיע לה יישר כח גדול.

אלא שהאחראי על אכיפת החוק מטעם משרד הכלכלה, דני טל, החליט שהוא הולך להדגים בפועל עד כמה שהכלכלן הבריטי מתחילת המאה העשרים אופטון סינקלר צדק כאשר אמר ש”קשה לאדם להבין משהו כאשר המשכורת שלו תלויה באי-הבנתו של הנושא”. טל “בישל” בפועל את הנתונים של הדו”ח על מנת להציג תמונה אופטימית יותר של המציאות, אבל ללא הצלחה, משום שהצלחנו לעלות על התרגיל ברור שאדם ישר ושאין לו מה להסתיר לא “מבשל” נתונים, משום שהוא מעוניים להגיע לחקר האמת, ובמקרה הזה ברור שהאמת תקבור את החוק.

אנחנו, חברי “פורום דרור בליכוד” וכל חברי המרכז המזוהים איתנו, וכמו כן כל חברי קבוצת “הליברלים בליכוד”, מבקשים לעשות את המעשה הנכון, החברתי, הלאומי והליברלי באמת, והוא לבטל לגמרי את חוק הספרים ולהחזיר לעם את “4 במאה”. אין מקום ל”תיקונים בחוק”, כאלה ואחרים, הם רק יגרמו עוד ועוד נזקים: יש לבטל את החוק כליל ולהחזיר את המצב לקדמותו. מאז כניסת החוק לתוקף, ילדים מכל הארץ ומן הרפיפריה קונים פחות ספרים ועולמם הרוחני והרעיוני נהיה דל יותר, דבר שיש לו השפעות חמורות ומרחיקות לכת על עתיד המדינה. הזמן הגיע לשים קץ לאיוולת הזאת ולהחזיר את השגשוג והפריחה בשוק הספרים.

אריאל קלנר, יו”ר נשיאות ועידת צעירי הליכוד



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שלושה מסרים לתקופת הקורונה

עזריאל צפר

העשייה, הבחירות וההסברה

אלי חזן

מבקר המדינה – חייזר מכוכב מאדים ?

אריק זיו ויזר

בג”ץ צודק ואנו אשמים

אריק זיו ויזר

הסובלנות מובילה להעצמת הטרור

אלי חזן

ח”כ אקוניס: “גזענות בשם האמנות”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן