26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

לא לחינם ילך האקדח אצל התותח

מישנה: אם התותח ממנו נורו הפגזים שהטביעו את אלטלנה הינו "תותח קדוש", אז האקדח ממנו נורו הכדורים שהרגו את רבין הוא "אקדח קדוש". ואם "התותח הקדוש", יכול להתהדר בטיבוע אלטלנה, אזי "האקדח הקדוש" יכול להתפאר בסגירת חשבון…

שאלה: מה הייתם אומרים אילו רב מאחת ההתנחלויות היה מגדיר בראיון טלביזיה את האקדח ממנו נורו הכדורים שהרגו את יצחק רבין כ- "אקדח קדוש"?? תקלידו בגוגל "התותח הקדוש", ותבינו את מקור השאלה הפרובוקטיבית.

 

אני פותח ידיעות-אחרונות (17.10.10) ומעמוד 8 מתנפלת עליי כותרת: "מציגים את התותח הכבד". בכותרת המשנה קראנו: "התותח השנוי במחלוקת מוצג לראשונה בבסיס צה"לי". בצד שמאל של העמוד, תמונה שמתחתה כתוב: "התותח הקדוש: תותח צרפתי מסוג נפוליאונצ'יק 65 מ"מ בחצר פו"מ".

 

הכתבה תכליתה לבשר לקוראים שהתותח שהטביע את אלטלנה, יוצג בקרוב לציבור. מי שהחליט לגאול את התותח המטונף ממחסן הגרוטאות, הוא מפקד המכללה לפיקוד ומטה תא"ל נועם תיבון.

 

כדי לתת לתותח את ה"כבוד" המגיע לו, החליט תא"ל תיבון להציג אותו בחצר המכללה ביחד עם  עוד כמה כלים צבאיים היסטוריים, ביניהם הטנק הראשון שחצה את התעלה במלחמת יום הכיפורים, ומטוס עם סיפור מיוחד. "גם אצלנו צריכה להיות מודעות להיסטוריה", הסביר מפקד המכללה את תוכניתו. וכדי לבדל אותו מהפריטים האחרים, הוחלט להציב ליד התותח המטונף את הכיתוב: "רק לא מלחמת אחים".

 

לא צריך להיות רוויזיוניסט כדי להבין שטיבוע אלטלנה הוא פשע בלתי נתפס. מהבחינה הזאת, זה מזכיר את רצח רבין. אסור שלפשע כזה יימצאו מסנגרים. הגדרת התותח ממנו נורו הפגזים כ"קדוש" כמוה כמריחת סחוג על פצעים פתוחים. טיבוע אלטלנה הוא טראומה לאזרחים רבים.

 

אם התותח ממנו נורו הפגזים שהטביעו את אלטלנה הינו "תותח קדוש", אז האקדח ממנו נורו הכדורים שהרגו את רבין הוא "אקדח קדוש". ואם "התותח הקדוש", יכול להתהדר בטיבוע אלטלנה, אזי "האקדח הקדוש" יכול להתפאר בסגירת חשבון. כנגד שני הפשעים הכבדים האלה, משקלו של כל הסבר המצדיק אותם, הוא פחות מנוצה.

 

על העובדות בטיבוע אלטלנה אין ויכוח: יהודים ירו פגזים על ספינה של יהודים, פגעו בה, הטביעו אותה, וירו על ניצוליה בעודם מפרפרים במים. כדי לבצע פשע כל כך נתעב צריך שני מקורות אנרגיה שיש ביניהם קשר: שנאה תהומית ליריב האידיאולוגי, ותקשורת תומכת. אימוץ ההגדרה הנתעבת "תותח קדוש", והפצתה ע"י התקשורת, חיזקו את השונאים שהטביעו את אלטלנה.

 

התותח והאקדח- שניהם כלים חינוכיים, שניתן בעזרתם להפיץ מסר חשוב אותו הגה מנחם בגין: מלחמת אחים- לעולם לא! רק לפני זה, סלקו את המילה "קדוש", מהתותח הטמא…



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בדרך למצולות

אלי חזן

יהושע סובול, קבל תזכורת

אריק זיו ויזר

יצחק רבין נגד הפיינשמקרים

אריק זיו ויזר

מונולוג של חולה נפש/ כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

רוני בראון: ביבי עשה ניסים ונפלאות בכלכלה

אריק זיו ויזר

חוק החרם מגביל את השונאים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן