20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

לא בר אילן כי אם מהלך מדיני

נתניהו לא צריך לנאום נאום בר אילן 2, נתניהו צריך לעשות מהלך מדיני

דווקא עכשיו , זה הזמן המתאים למדינת ישראל להגיע להסדר קבע עם הפלשתינאים.התנאים שנוצרו באזור יצרו הזדמנות שמי יודע מתי תחזור . הסכם קבע עם הפלשתינאים ,ייצור גבולות קבע למדינת ישראל ,גבולות שיעניקו ביטחון , אפשרות לכינון חוקה שיבטיחו לעולמים רוב יהודי עם הכרה בין לאומית .הכרה שתגבה אותנו מול האיום האיראני ,שמתמוגג מקריסת המשטרים באזור.  לפיכך אני קורא לכול חברי הסיעה להפחית  מרטוריקה , של זכות אבותינו ארץ אבותינו  כי זו לו מנהיגות ..במקום אני מצפה מחברי הסיעה לתמוך בראש הממשלה , ולהציע פתרונות מעשיים לסיום חבלי הלידה של מדינת ישראל , שכוללים בין היתר את סיום הסכסוך בינינו לבין שכנינו .                             

בימים בו המשטרים במזרח התיכון קורסים  , ישנם שני מגמות עיקריות .התחזקותם של מגמות גלובליות ואוניברסליות , ומנגד  התחזקותן של מנגנונים לוקליים , ההתנגשות בין המגמות האלה היא חריפה .תהליך זה יכול להיות חיובי עבור מדינת ישראל עם מדיניות החוץ של המדינה תדע לחזק את תלות הגומלין שלה עם המנגנונים הפרגמתיים .גם אם הפלשתינאים לפחות בדור הזה לא יכירו בפועל במדינה היהודית ,מה שלא יעשה לנו ולהם השכל , יעשה הזמן והזמן אכן עושה. תסתכלו איפה דעת הקהל היום ביחס לשנת 95 .כבר אמרתי באתר בעבר שהשאיפות הלאומיות פלשתינאיות מתנגשות עם האסלאם הקיצוני , וזה הבסיס לתלות הגומלין בינינו לבין הפלשתינאים ואחת  הסיבות המרכזיות שהביאו ליציבות בשנים האחרונות .מניסיוננו בעשור האחרון כי מכול  טריטוריה שישראל נסוגה והשאירה ואקום , מיד נכנסו אליו שלוחותיו השונות של האסלאם הקיצוני . זה עתיד להיות גורלה של אלון  מורה וביקעת הירדן. בהעדר ריבונות  ישראלית  בבקעת הירדן , הגעה של משאית מטהראן לפתח תיקווה היא לא הערכה אלא עובדה מתמטית . רק שבדרך לפתח תיקווה המשאית תעבור בשכם ורמאלה ותחסל את  השאיפות הלאומיות הפלשתינאיות (ועוד לא דיברנו על היציבות של הממלכה הירדנית ).

מנקודת המוצא הזאת , אני חושב שהפלשתינאים הירדנים  והישראלים  יגיעו לתמימות דעים בנוגע לעתידה של בקעת הירדן . נקודת מוצא חשובה לא פחות מהתחום ביטחוני היא האספקט האזרחי .

הערבות הטובה ביותר ליציבות בינינו ובין הפלשתינאים,סביב קריסת המשטרים  באזור , הוא עיבוי המגזר השלישי של המשטר הפלשתינאי . בשל עוצמתו הרוחנית של עם ישראל מדינת ישראל היא בעלת המגזר השלישי המפותח בותר בעולם , ועלינו לפעול במלא הנחישות כדי לפתח את המגזר השלישי הפלשתינאי , ולהעמיק את הקשר בין המגזר האזרחי  הפלשתינאי לבין הישראלי עד כמה שניתן. זו אחת הערבויות הטובות ביותר  ליציבות היחסים ולביטחון המדינה . הציבור הישראלי והפלשתינאי בשל לכך ומה  שדרוש זה מנהיגות שתוציא את זה לפועל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מיליון העולים של יצחק שמיר – שלוש שנים לפטירתו

אלי חזן

לא תחמוד ציווי וברכה לחג השבועות

אריק זיו ויזר

הרגולציה ואנחנו – בעקבות המקרה האירופאי

אריק זיו ויזר

שלוש שנים של חיים נורמליים

אלי חזן

עצמאות 65 : בין חזונו של הרצל לבין עצמאותנו האישית

אלי חזן

ההבהרה החשובה של אייל דותן לגבי רעננה

אלי חזן
דילוג לתוכן