19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

לא אשמת החטוף שערוץ 10 נוקם בנתניהו

מי שדואג לשחרור בנו החטוף לא מקליט ומפרסם שיחות חשאיות

 

שוב התקשורת חוטאת ומסיתה את עיקרי הנושא לכיוון רכילות זולה. בערוץ 2 סיקר ברהנו טגניה את האירוע ואמר שהמשפחה רוצה להדגיש שמבחינתם זהו לא עניין עדתי אלא עניין מדיני – לאומי. אבל כנראה שרצון המשפחה לחוד ורצון הכתבים לחוד. במקביל, בערוץ 10 התפרסמו פרטים מפגישה בין אל”מ במיל’ ליאור לוטן ובין משפחת מנגיסטו.

עולה התמיהה מדוע משפחה שבכלי התקשורת מצטיירת כמשפחה תמימה שבסך הכל מנסה להביא לשחרור בנה, מתנהגת בחוצפה כלפי נציגי ממשל, משתפת פעולה עם מי שהפרו צו איסור פרסום חמור ואף מגיעה לפגישה עם אשת תקשורת שמקליטה את תוכן הפגישה.
אחד האחים טען כלפי אל”מ לוטן: “אנחנו בוגרים, הפסקנו לשתות חלב מזמן!” ובשיחה עם ראש הממשלה התלונן אב המשפחה שהוא שולח מכתבים ולא מקבל תשובה. מישהו כנראה שכח לספר למשפחה ששירותי דואר ישראל הם כנראה לא הדרך להעביר מכתבים המסווגים תחת ” -סודי ביותר- “.

 

הצופים התמימים לא קיבלו את התמונה המלאה ושמעו קטעים ערוכים בצורה מגמתית להכפיש את שמו הטוב של אל”מ לוטן. אותו לוטן קיבל את צל”ש הרמטכ”ל בעבר על גילוי אומץ לב נדיר בפעולת השחרור של החייל החטוף נחשון וקסמן. מדובר בקצין מוערך משכמו ומעלה שמתנדב כבר למעלה משנה כדי לעזור למשפחת מנגיסטו אך בחדשות 10 לא טרחו לספק את המידע הזה. חשוב לזכור ולדעת כי לוטן נפגש כמה וכמה פעמים (ככל הנראה 7 מפגשים) , עוקב והיה לאוזן הקשבת של משפחת מנגיסטו. באחת המפגשים סייר עם המשפחה לאורך הגבול והראה להם את הנקודה בה טיפס אברה מנגיסטו מעל הגדר. חשוב לציין בנוסף כי בערוץ 10 נטען שהמשפחה לא ראתה את הקלטת של תצפית צה”ל בו נראה אברה מנגיסטו מטפס על הגדר ומתעלם מקריאות החיילים אך מבירור של ‘ליכודניק’ עולה כי לוטן הראה למשפחה את הקלטת כבר בעבר וככל הנראה בסמוך למועד הסיור ביחד עם המשפחה, בת המשפחה צפתה שוב בקלטת.

מדובר באחד ה”תחקירים” המגמתיים ביותר שנצפו בערוץ 10 שעתיד להסגר עקב חובות ובשל כשלונו העיתונאי. אם מישהו היה צריך הוכחה מדוע חדשות 10 פשוט לא ממלאים את תפקידם העיתונאי בצורה הבסיסית ביותר הוא זכה להוכחה הזאת אתמול. הצופים לא זכו אתמול לקבל חדשות אלא ערימת ידיעות ערוכות ומגמתיות בשילוב כותרות זועקות. שברי ההקלטות לא מספקים הצצה אל החוצפה וגסות הרוח של בני המשפחה כלפי מי שבא לעזור להם ואפילו לא מקבל על זה שכר. הקמפיינרים שעומדים מאחורי המשפחה כנראה התאמצו מאוד. שוב מנסים לצייר תמונת אפליה למרות שזו כלל לא קיימת. 

במשך שעה וחצי לא ידע אל”מ במיל’ לוטן כי הוא מוקלט. הקצין המעוטר לא חשב כי מדובר במהלך יחצנ”י של כתבת מערוץ 10 – ערוץ לו יש חשבון ארוך עם ראש הממשלה נתניהו.
המתאם מטעם ראש הממשלה הגיע לעדכן את המשפחה טרם פקיעת צו איסור הפרסום ולהמליץ להם מנסיונו הרב בתפקידו האחרון כראש מחלקת השבויים והנעדרים בצה”ל, אך במקום למצוא אוזן קשבת, מצא את עצמו מוקף בשאלות שכל מטרתן להיות משודרות ולהוסיף עוד רייטינג לערוץ הכושל.
על עבירות ביטחון מידע כבר נענשו כתבים בעבר. תקווה ממו שהקליטה בחשאי את הפגישה ופירסמה את תוכנה בערוץ 10 צריכה הייתה לזכור את ענת קם שישבה בכלא על פרסום תכנים אסורים.
אבל מה לא עושים כדי להציל את הערוץ.

לא מעט קולות השמיעו השוואות למקרי חטיפה של סגן הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה. אולי כדאי לציין שבניגוד אליהם, שנלחמו ומסרו נפשם כדי לשמור על המדינה ששלחה אותם לקרב, את אברה מנגיסטו אף אחד לא שלח לעזה. הוא שלח את עצמו, עבר על החוק והתעלם מהחיילים שקראו לכיוונו לאחר שטיפס על גדר הביטחון.
בהפגנת השמאל בת”א לפני כחודש בתל אביב, נראו כמה מפגינים מהעדה כשהם לובשים חולצות עם שמו של אברה מנגיסטו. מעניין מי סיפר להם או מי הדליף להם את המידע הרגיש. מידע כל כך רגיש שאפילו יו”ר ועדת חוץ וביטחון ח”כ צחי הנגבי, לא עודכן בפרטים בשל רגישות המקרה.

מי הדליף להם את מה שיו”ר וועדת חוץ וביטחון איננו יודע?
 

כולנו תקווה שהמקרה יסתיים בטוב ושאברה יחזור לביתו בשלום. ועד אז, הניחו לראש הממשלה ולמערכת הביטחון לבצע את מה שהם יודעים ולשחרר את החטוף.
ושלא נתבלבל, לא מדובר על הדלפה רק מהתקופה האחרונה, כששאלה המגישה את תקווה ממו “איך הצלחת להביא (להקליט) את הדברים” ענתה ממו : “אני נמצאת איתם כבר עשרה חודשים. מתחילת הדרך הם היו מפוחדים מהגישה של הממשלה” יש פה שיתוף פעולה בין כלי תקשורת שמגוייס לפגוע בראש הממשלה ובין משפחה שבתמימותה נפלה קורבן לניסיון סחיטת רייטינג. 

אל תנסו לנגן לנו על המיתר שלא קיים. אין אחד שחושב שיש הבדל בין דם לדם. ראינו את מאות הירושלמים מלווים את סמ”ר משה מלקו בן העדה האתיופית בלוויתו בהר הרצל ואנחנו יודעים שאין דבר כזה.
רק בערוץ 10 שיחת עדכון ממערכת הביטחון נקראת “שיחת האיומים”.
TIKVA 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לעצור את המהפכה החברתית הבאה!

אריק זיו ויזר

מצדיעים לאשת הברזל

אלי חזן

הסכנה האמיתית לעצמאות מערכת המשפט

אריק זיו ויזר

ניו עזה כמנוף לייצוב “ישראל החדשה”

אריק זיו ויזר

35 למהפך: המלאכה טרם הושלמה

אלי חזן

האמת צפה בזמן מעל פני השטח

חיים פוזן
דילוג לתוכן