18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

כץ חוגג בסוכות את חג-החירות /מאת יעקב מאור

ישראל כץ חגג בסוכות את “חג החירות” האישי שלו. השנה הוא לא המתין עד פסח כדי לציין את חג החירות. המפגש המסורתי עם פעילי ליכוד, שהוא נוהג לקיים בחצר ביתו בחול המועד סוכות מידי שנה, הפך הפעם לאירוע ענק ורב משתתפים לעומת שנים קודמות. להערכתנו- פי שניים או שלשה מהשנה שעברה. לכנס המסורתי נוספו השנה שתי סיבות למסיבה. הראשונה, המארח ישראל כץ השתחרר לאחרונה מאימת הדין של הפרקליטות, שהתלבטה זמן ממושך בהמלצת המשטרה להעמידו לדין על מינויים פוליטיים. הסיבה השניה- הליכוד הגיע לשלטון.
יותר מאלף איש הצטופפו ברחבת הדשא הענקית, וכל הכיסאות ליד השולחנות היו תפוסים. כמחצית הקהל היו חברי מרכז מוכרים מכל רחבי הארץ. לאירוע הגיעו גם כמחצית מחברי הכנסת של הליכוד, שרים אחדים, הרבה ראשי ערים, וגם ח”כים בעבר כמו דני בנלולו ויחיאל חזן. המארח, ישראל כץ, עמד בפתח וקיבל את פניהם של האורחים הרבים.
הארוע השנתי של ישראל כץ בסוכות נחשב כבר לחלק מהמסורת של תנועת הליכוד, אולם הפעם הוא חרג בגודלו ובהיקפו. נראה שאפילו חברת הקייטרינג לא הצליחה לעמוד בעומס הקהל. ההמבורגרים נגמרו לפני שהסתיים תור האנשים לפני כל דוכן, ואחדים בקהל רטנו בעוגמת הנפש.
המארחת, רונית כץ, פתחה את שלב הברכות והנאומים, והזמינה לבימה את בעלה ישראל. בתחילת נאומו הכריז השר כץ את שמות רוב האח”מים שבאו לכבדו בנוכחותם. החלק הזה תפס כמחצית הנאום, וארך יותר מעשר דקות של שמות בלבד. מדבריו אפשר היה להבין שהגיעו אורחים מאילת בדרום, ראש העיר יצחק מאיר הלוי, ועד גבול הלבנון בצפון באמצעות ראש מועצת מרום הגליל עמית סופר.
השר כץ דיבר על ההתפתחויות הפוליטיות מאז הכנס בסוכות לפני שנה. “בשנה שעברה דיברנו על אפשרות לבחירות, והנה היום כבר יש לנו ראש ממשלה משלנו ושרים מהליכוד יושבים בממשלה. אכן הצלחנו להגיע רחוק” אמר שר התחבורה.
בהמשך נאומו הוא חידד את ההבדלים העקרוניים בין הממשלה הנוכחית לבין קודמתה, ביחסה לשלמות ירושלים, להתישבות ביו”ש, ולרמת הגולן. אחר כך סקר את תוכניותיו במשרד התחבורה, והבטיח להאריך את כביש חוצה ישראל, ולפרוס מסילות ברזל מאילת ועד קרית שמונה. הבטחות כאלה שמע הקהל גם משרי תחבורה קודמים, והדברים התקבלו באדישות וכמעט בפיהוקים.
אבל כאשר השר דיבר על העשייה האישית שלו הוא קצר תשואות מהקהל. השר כץ סיפר על מדיניותו לשינויים בשילוט הדרכים בשפה הערבית. “ראיתי שלטים שבהם מופיעים שמות של ישובים עבריים, ולידם בשפה הערבית שמות היסטוריים בערבית. ליד ירושלים כתוב “אל קודס”, ושלטים שבהם היה כתוב “מלאבס” (פתח-תקוה) או “אום חאלד” (נתניה). אם כבר שמים שמות היסטוריים, אז יש לשים את השמות המקוריים ביותר בהיסטוריה, והם שמות עבריים. ירושלים היתה תמיד בירת העם היהודי, הרבה לפני שנקראה “אל קודס” בערבית, ולכן הוריתי לשנות את השמות בהתאם”. כץ זכה למחיאות כפיים רמות כשהציג את עמדתו הלאומית והגאה הזו.
עוד קטע בנאומו הופסק במחיאות כפיים, כאשר סיפר על ביקורו בקרית ארבע ובחברון. בעקבותיו נתן השר הוראות למע”ץ לסלול כביש נוח ומשוכלל אל מערכת המכפלה. כץ סיפר שמנהלי מע”ץ שאלו אותו “לפי איזה קריטריון?”. ולדבריו הוא ענה להם “לפי קריטריון לאומי והיסטורי ויהודי”. הקהל הגיב בתשואות רמות על הסגנון הלאומי הגאה, שמזכיר את מנחם בגין ז”ל.
אחריו עלה לדוכן הנואמים אלי שטרית, ראש חוג תגר, והעניק לשר כץ מגן מטעם ותיקי הליכוד. בתחילת נאום הברכה שלו פנה שטרית לשרי הליכוד שהיו בקהל ואמר “אני רוצה להזכיר לשרים שהם לא קיבלו את התפקיד בירושה מאבא שלהם. אנשי השטח בליכוד הביאו את השרים למעמדם בשלטון, ולכן השרים צריכים להתחלק בשלטון עם השטח “.
בכנס המוצלח היו שני דברים צורמים שהעיבו מעט על האירוע. בתחילת הערב הגיעו למושב כפר אחים אופנוענים שביקשו להפגין נגד העלאת תעריפי הביטוח לרכב דו-גלגלי. המשטרה עצרה אותם כ50 מטר לפני הבית של ישראל כץ, וכך נוצר פקק תנועה גדול שעיכב ומנע מאורחים רבים להגיע לאירוע.
בנוסף, ראינו בקהל הרבה מאוד פרצופים חדשים שלא נראו מעולם באירועים של הליכוד. בלטו ביניהם קבוצה של חרדים. נגשתי אליהם לשאול מה מעשיהם פה, ונראה מתשובותיהם שהם הובאו באוטובוס על ידי פעיל ירושלמי, והם בכלל לא מבינים לאן הגיעו ומהו האירוע והטקס. כנראה שלא כל הנוכחות הגדולה היתה ספונטנית. פעילי ליכוד בקהל דיברו על אוטובוסים נוספים שהביאו אורחים לכנס במימון המארח.
למרות שהאנשים הזרים היו כרבע מהקהל, היה זה אירוע ענק, ומפגן כוח מרשים של ישראל כץ. הערב הזכיר לנו את סטייל דוד לוי במיטבו. אילו אירוע רב משתתפים שכזה היה מתקיים השבוע במפלגת העבודה או מרץ, כנראה שהיה זוכה לכותרות ראשיות באמצעי התקשורת. אבל… הרי אנחנו ליכודניקים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קודקודי הדרום עם סער

אריק זיו ויזר

שלש שנים לגרוש – סיכום ביניים – משה פייגלין

אריק זיו ויזר

לשכת נתניהו “תפסת מרובה לא תפסת”

אריק זיו ויזר

אטומים נמאסתם

אריק זיו ויזר

מאות חברי ליכוד הגיעו למסיבת פורים בביתו של ח”כ סילבן שלום

15 מיליון דולר גויסו לרווחת חיילי צה”ל באירוע השנתי של ארגון ידידי צה”ל בארה”ב. /מאת:נרקיס אלפי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן