19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

כנס אלטרנטיבות לתפיסת “שתי המדינות” ביוזמת ח”כ חוטובלי

במהלך כנס בנושא אלטרנטיבות לתפיסת ‘שתי המדינות’ שנערך היום ביוזמת ח”כ ציפי חוטובלי בכנסת השתתפו אישים בכירים מסיעות הקואליציה.(בין ח”כ שהשתתפו: יריב לוין, גילה גמליאל, אורי אורבך, אנסטסיה מיכאלי, אברהם מיכאלי, סגן השר איוב קרא, חייים אמסלם, יו”ר הקואליציה זאב אלקין, ועוד…) ח”כ ציפי חוטובלי אמרה בדברי הפתיחה כי במהלך 15 השנים האחרונות נשטפה התודעה הישראלית בתפיסת שתי המדינות שהוכחה כשגויה. ויש לפתוח מחדש את הדיון הציבורי בנושא. היא הדגישה בדבריה כי מטרת הכנס לחזק את ראש הממשלה, לאחר שגילה עמידה איתנה על העקרונות בשמם נבחר במהלך הביקור בוושינגטון.
החשיבה המדינית החדשה חייבת לדבר בשפת הזכויות ולא רק בשפת הביטחון, כשם שהפלשתינים מדברים בשפת הזכויות. וכמו כן הדגשת זכותו הטבעית של כל יהודי לגור בכל שטחי ארץ ישראל, לאחר שהוכח בהתנתקות שההתיישבות אינה המחסום לשלום.

מ”מ ראש הממשלה, השר בוגי יעלון, דיבר על כשלון התפיסה של שתי המדינות החל מאוסלו דרך ההתנתקות, בשל סירובם המתמשך של הפלשתינים להכיר בזכותו של העם היהודי לבית לאומי בארץ ישראל. השר יעלון הדגיש את זכותו של כל יהודי לגור בכל חלק של ארץ ישראל, וכי הסדר שלום חייב להתחיל מלמטה למעלה
אלוף מיל’ גיורא איילנד- אמר כי במשך שנים ארוכות סיפרו הישראלים סיפור שגוי לאמריקאים על כך שהבעיה הפלשתינית היא בעיה ישראלית וכי המפתח לפתרון נתון בידי הישראלים, המציאות הוכיחה שאין זה המצב, ולכן יש לראות בבעיה הפלשתינית בעיה אזורית שיש לפתור בשיתוף פעולה עם שכנותיה של ישראל, ירדן, מדינה פלשתינית בגבולות 67′ אינה ברת קיימא, והיא מסכנת את קיומה של מדינת ישראל.
סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אלי ישי, אמר שלא נחזור על טעויות העבר, ואם שגינו עד עכשיו הגיע הזמן לומר לאמריקאים שזאת אינה הדרך. ככל שנוגנו וויתרנו יותר כך קיבלנו יותר מחיאות כפיים בקונגרס, ואם אנחנו עומדים על עקרונותינו אומרים שהייתה פגישה קשה. חובתנו לעמוד על העקרונות, ולא
שר ההסברה יולי אדלשטיין דיבר על החובה לשבור את הקשר בין האיום האיראני לנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון, מאחר ואיראן היא אויב משותף לנו ולפלשתינים, וכמו כן חשוב לזכור כי הסברה משרתת מדיניות ולא להפך. בנוסף, אמר כי הנחת היסוד היא שארץ ישראל כולה שייכת לעם ישראל, זוהי הנחת היסוד ומפה אפשר להתחיל ולדון.
יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ רוברט אילטוב, הודיע נחרצות שמפלגתו מתנגדת לפתרון ‘שתי המדינות’ ויש לנסח מחדש את ההתנתקות מערביי ארץ ישראל.
בכנס הוצגה תוכנית ‘שלום בארץ’ על ידי עדי מינץ, חבר הנהלת מועצת יש”ע תוכנית בת 3 שלבים, בשלב הראשון הכרעה ביטחונית ונטילת האחריות הביטחונית לידי צה”ל. בשלב השני הקמת מנהלים עצמיים והקמת רשת תחבורתית של הפרדת צירים , ביטול המחסומים ו’שלום כלכלי’. בשלב השלישי תתבצע תכנית אזורית שתכלול את מצרים וירדן שתוגדר כביתו הלאומי של העם הפלסטיני.
העיתונאים בן דרור ימיני (מעריב) ואורי אליצור) השתתפו כמגיבים. ימיני אמר כי הוא מסכים לניתוח של אנשי הימין לפיו הפלשתינים אינם חפצים במדינה, אבל הוא חלוק על הפתרון של מדינה אחת, השר יעלון השיב לו כי ההפרדה הפוליטית מהפלשתינים התבצעה בהסכמי אוסלו, וכי אין לחשוש מסכנה של מדינה דו לאומית, מאחר והפלשתינים אינם מצביעים לכנסת.
אורי אליצור, אמר כי הפתרון הטוב ביותר הוא סיפוח הפלשתינים

יורם אטינגר, (ציר ישראל בוושינגטון לשעבר) אמר כי אין לחשוש מעימות מול הממשל האמריקאי וציין כי מדינת ישראל לא הייתה קמה אם היו מחכים לאישור הממשל האמריקאי, וכמו כן הסכם השלום של בגין וסאדת לא היה נחתם מאחר והממשל האמריקאי של קארתר התנגד למו”מ ישיר ישראלי- מצרי.

בכנס השתתפו פרופ’ משה ארנס, ופרופ’ אפרים ענבר יו”ר מכון בגין-סאדת בבר אילן, וד”ר דניאל שליט שדיבר על חובתנו המוסרית על הארץ.
ח”כ חוטובלי הודיעה בדברי פתיחה שהכינוס הוא צעד ראשון במאבק התודעתי שיותנע להצגת אלטרנטיבה ישראלית לסכסוך.

בנוסף, ממארגני הכנס נמסר כי הם מודים למשתתפים הרבים שטרחו והגיעו לכנס ומתנצלים על הדוחק שנגרם עקב העניין הרב שעורר הכנס.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“זה הכיוון בו נתמיד להוביל את מערכת החינוך – העמקת החינוך לערכים”

דנון מאוכזב מאובמה

אריק זיו ויזר

געגועי הליכודניקים לרוני בר און

אריק זיו ויזר

דודי אמסלם – אופוזיציונר מצטיין!

דניאל נחמיה

רגב מזהירה: “תהיה כאן רעידת אדמה חברתית – יקומו כאן ערי אוהלים”

אלי חזן

יו”ר הכנסת אורח בגוש עציון : הבטחות צריך לקיים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן