22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

"כמה טענות בעד הנסיגה מחבל עזה והתמודדות עימן / א. מגן

מאורעות חג החנוכה גרמו לי להיזכר בדברים שפירסמתי בזמנו באתר האינטרנט ליכודניק במסגרת "המדריך השלם נגד תוכנית ההתנתקות" ובכינוס מרכז הליכוד בחנוכה של אותה שנה, שנועד לאשר את הקמתה של ממשלת האחדות עם העבודה ויצירת רוב קואליציוני שיאפשר את הוצאת תוכנית ההתנתקות לפועל. חבריי ואני התחננו לפני חברי הכנסת וחברי המרכז בבקשה שלא יתנו את ידם להקמת ממשלת האחדות ולתוכנית המסוכנת של מסירת חבל עזה למחבלים. כידוע, זה לא עזר. מרכז הליכוד אישר את הקמת ממשלת האחדות, וההתנתקות יצאה לדרך.

ייתכן שזה זמן טוב להיזכר בדברים שפורסמו אז, לפני משאל המתפקדים, באתר ליכודניק. את הנזק העצום שיצרו ההתנתקות והגירוש כבר קשה לתקן, אבל אולי נפיק לקחים ביחס לעתיד: טענה: ההתנתקות מעזה תגביר את הביטחון.
תשובה: באותו טיעון השתמשו אנשי השמאל בבואם להצדיק את יציאת צה"ל מהחלק המכריע של חבל עזה במסגרת הסכמי אוסלו. את מה שקרה בפועל, כולנו יודעים: עזה הפכה לחבית חומר נפץ. עשרות אלפי כלי נשק הוברחו אליה בים, באוויר (במסוקו של ערפאת) וביבשה (במכוניות של הרשות הפלשתינאית ובמנהרות תת קרקעיות). והכי גרוע: הוקמו עשרות בתי חרושת ליצור טילי קסאם המשוגרים דרך קבע לעבר ישראל הריבונית.
שאלה: אבל הרסנו להם את הנמל ואת שדה התעופה, אז איך בדיוק הם יבריחו נשק עכשיו?
תשובה: כפי שציינתי לעיל, הברחת הנשק נעשתה לא רק באוויר ובים אלא גם ובעיקר דרך היבשה, במנהרות תת קרקעיות בגבול ישראל מצרים. ההברחה הזו תימשך, וביתר שאת. גם את ההברחות דרך הים לא יהיה ניתן לעצור בצורה הרמטית.
שאלה: נו טוב…. אז עזה תהפוך לפתחלנד 2, אז מה? אנחנו כבר לא נהיה שם, ניערך סביב הגדר, וכך לא יוכלו לשגר מתאבדים. הרי במהלך האינתיפאדה כולה כמעט שלא יצאנו פיגועי התאבדות מעזה…ככה שבתכל'ס, הביטחון יגדל, לא?
תשובה: זה היה כמעט נכון, אלמלא פרט אחד שמתנגדי הנסיגה "שוכחים" להזכיר לכם. קוראים לזה "נשק תלול מסלול", ובשמו העדכני: "טילי הקסאם", שכבר הזכרתי מקודם. הטילים הללו, ששוגרו בהמוניהם לשדרות ולאחרונה אף לדרום אשקלון, לא נעצרים בגדר, אלא עפים מעליה. תשאלו את תושבי קריית שמונה. גם בינם לבין דרום לבנון הייתה מאז ומעולם גדר. זה לא הפריע למחבלים בלבנון למרר את חייהם על ידי שימוש בנשק תלול מסלול עשרות בשנים. הנסיגה מעזה תספק למחבלים "שקט ושלווה" שבמסגרתם יוכלו לשכלל את הטילים האלה ולשפר את הטווח שלהם עוד ועוד, שלא לדבר על רקטות ארוכות טווח (קטיושות ושאר מרעין בישין) שיוכלו להגיע לעזה באין מפריע (את קארין איי עמוסת הקטיושות תפסנו. כמה סירות וספינות הגיעו לעזה בלי שתפסנו אותן? כמה יגיעו לעזה באין מפריע אחרי שננטוש אותה?)
שאלה: אבל יצאנו מלבנון, יש גדר ושקט שם. אז למה שלא ניישם אותו דבר גם בעזה?
תשובה: ראשית, לא בדיוק שקט. מאז הנסיגה מלבנון נהרגו מספר חיילי צה"ל מאש החיזבאללה, בכללם שלושת החטופים שגופותיהם הוחזרו רק לאחרונה תמורת מחיר כבד ששילמה ישראל, ונורו מאות מטחים של פגזי נ"מ, שאחד מהם אף גרם למותו של נער ישראלי.
שנית, "שקט" ו"בטחון" צריכים להימדד לאורך זמן. בינתיים, ניצל החיזבאללה את הנסיגה כדי להתקדם עד גדר הצפון ולהציב באזור רקטות ארוכות טווח שעשויות להגיע עד חיפה. מישהו ערב לכם שבעוד שנה או שנתיים לא תהיה התלקחות שבמסגרתה הם ישוגרו לעבר בתי הזיקוק?
שלישית, המצב בלבנון שונה לחלוטין מזה שבעזה: בלבנון לא היו 17 ישובים יהודיים ובהם כ- 7800 נפש שהנסיגה חייבה את עקירתם והריסת מפעל חייהם. בחבל עזה יש, וזה הבדל מהותי. בנוסף, בלבנון הנסיגה אכן הייתה "חיסול הסכסוך", שכן ישראל נסוגה, ואף קבלה את אישור האו"ם לכך, מכל שטחה של לבנון הריבונית. בעזה, הנסיגה היא רק תחילת הסכסוך, שכן עדיין נותרת לערבים תביעה לשאר שטחי יהודה ושמרון, וירושלים בכלל זה.
שאלה: נו, אז ירו כמה טילי קסאם. אז מה? מחבל שעולה לאוטובוס והורג 15-20 במכה מפחיד הרבה יותר, וזה לא קטע את שגרת חיינו.
תשובה: לא מדויק. כמה טילים פרימיטיביים שעמדו לעוף עלינו מעיראק לפני שנה בדיוק, דווקא כן גרמו להשבתת חיינו…אני אישית זוכר כמה מחבריי שלא יצאו מהבית בשל כך. זה טבעו של הנשק תלול המסלול: האפקט שלו בעיקר פסיכולוגי. אי אפשר לברוח ממנו על ידי נסיעה במכונית פרטית במקום באוטובוס או ע"י מאבטחים שיקנו לנוכחים תחושת ביטחון. רוצים לשלוח את ילדיכם לגן באשקלון ולחשוש מטיל קסאם שינחת בתוך ארגז החול בעודם משחקים בו? בבקשה. אבל אין לכם שום זכות להכריח את תושבי אשקלון, שדרות והנגב המערבי לחיות בתנאים כאלה.
שאלה: למה אתה מפחיד אותנו? לא נמאס לך ולשכמותך להשתמש בנשק ההפחדה?
תשובה: אותה טענה הפנה יצחק רבין כלפי הליכוד בנאום מפורסם שלו טרם הסכם אוסלו, תוך שהוא מציין שהליכודניקים הם "פחדני השלום" וש"לא יהיו קטיושות מעזה". אז נכון, עדיין אין קטיושות מעזה (כי תפסנו את קארין איי…), אבל יש טילי קסאם מעזה, והם לא פחות מסוכנים. ככה שאם בטחון ישראל דורש מה שאחרים קוראים "להפחיד", מן הראוי לעשות זאת.
שאלה: אם הטרור מעזה יימשך, לרבות השימוש בנשק תלול מסלול, "ניכנס בהם" ותהיה לנו את כל הלגיטימציה הבינ"ל לעשות זאת. אז מה הבעיה?
תשובה: נניח ש"ניכנס בהם". אז מה? צה"ל כבר נכנס מספר פעמים לעזה לטפל בטילי הקסאם והן עדיין משוגרים; צה"ל הגיע ב-1982 עד בירות, ומיד עם הנסיגה חזרו הקטיושות לאיים על יישוביי הצפון. במבצע דין וחשבון וענבי זעם הנחיתה ישראל מכות קשות ביותר מהאוויר על החיזבאללה, והקטיושות המשיכו לעוף. בענבי זעם הגדילו המחבלים לעשות ושיגרו קטיושות 2 דקות לפני כניסת ה"הבנות" בקשר להפסקת האש לתוקף, כדי ל"הראות" לישראל שהמכות האוויריות לא שיתקו כהוא זה את יכולתם לשגר נשק תלול מסלול לעבר ישראל. בעסק הזה, כמו ברפואה: מניעה עדיפה מטיפול.
שאלה: נו, ועכשיו אנחנו שם, זה לא מונע שיגור טילי קסאם?
תשובה: ראשית, ייתכן שזה לא מונע לחלוטין, אבל זה בפירוש מפחית. כפי שציינתי, נסיגה תאפשר הן הגדלה מאסיבית של ייצור ויבוא נשק תלול מסלול והן את הגדלת הטווח שלו. שנית, אם עדיין לא הושגה הפחתה משמעותית יותר של הטרור מעזה, אין לנו אלא להאשים את עצמנו. ישראל היא שחכתה כ-3.5(!!) שנים מפרוץ מלחמת אוסלו עד לביצוע צעדים חיוניים להפחתת הטרור כגון חיסולו של השיח' יאסין והיא שנמנעת מהנחתות מכות צבאיות כואבות ברצועת עזה כל אימת שמשוגר טיל קסאם, וזאת בין היתר לאור דעת הקהל הישראלית, השוללת זאת. כנראה שכשהקסאם נופל בשדרות, קל לציבור הישראלי יותר לחיות עם זה ולהתרגל לזה, וחבל שכך.

לסיכום סוגיה זו:
יש להבין שאין מנוס. רק מלחמה בלתי פוסקת בטרור, תוך הנחתת מכות כואבות ללא הפסקה על בסיסיו תאפשר את החזרתו לרמה ה"נורמאלית" שלפני הסכמי אוסלו (כ-80% פחות מהיום). נסיגה מעזה תהווה את ההפך מכך, ויותר מכל, תהווה ראיה ניצחת עבור הערבים שכמו בלבנון גם בעזה: אם מפעילים כוח נגד ישראל היא פשוט מתקפלת ובורחת. מלחמת אוסלו, על כאלף הרוגיה, התחילה כחצי שנה אחרי הרושם שהשאירה על ערביי יש"ע הבריחה מלבנון, ולא בכדי. באותו אופן, בריחה מחבל עזה תהווה רוח גבית רצינית לטרור, ותספק את העידוד והמוראל הדרושים למחבלים להמשך פעולותיהם. החמאס המוכה שאחרי חיסולו של יאסין יוכל להציג עצמו כ"מנצח הגדול של היהודים", ויחד עם החיזבאללה, שנציגיו כבר נמצאים ביש"ע, תהיה הדרך פתוחה לחידוש האינתיפאדה הדועכת במלוא העוצמה, מיד לאחר חגיגות הניצחון ושריפת דגלי ישראל בראש חוצות".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ביקור ח"כ דני דנון אצל חבר מועצת העיר ראובן יוקלר /מאת:שוש סבאג

גלעד שליט והאתוס הציוני /מאת:שוש לוי

לשכה חדשה לחבר מועצת רעננה אילן כהן

אלי חזן

אריאל קלנר מועמד מחוז חיפה לכנסת הבאה.

אריק זיו ויזר

כאשר מוותרים על הגולן מוותרים על מקורות המים.

אריק זיו ויזר

החוק הביומטרי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן