40.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

כך תדרכה “שלום עכשיו” בכירים בקונסוליה האמריקנית על הבניה בשומרון

ראש המועצה גרשון מסיקה פנה ליועמ”ש: פתח בחקירה פלילית

רבות נכתב בשנים האחרונות על ארגוני שמאל קיצוני בישראל, המתמחים בפרסום דו”חות בכלי התקשורת על בניה, פגיעת צה”ל באזרחים ערבים ונושאים נוספים בעיתוי העלול ליצור מבוכה לממשלת ישראל.
 אל מול חברי כנסת ואישי ציבור מהמחנה הלאומי שהאשימו ארגוני שמאל קיצוני כ”שלום עכשיו”, “יש דין” ו”בצלם” ב”הלשנות”, הצטדקו תמיד ראשי הארגונים הללו כי אין מדובר בהלשנות אלא העברת מידע לציבור תוך שימוש בעקרון השקיפות.
אלר שאירוע שהתרחש בשומרון,  מעמיד את ההסברים הללו באור מוזר למדי ומהווה חציית קו חדשה וברורה של הלשנה ושיתוף פעולה ברור עם מממשלה זרה.
מנהל יחידת קשרי החוץ שליד המועצה האזורית שומרון, דודש העבריף, נסע במכוניתו בין הישובים ברקן ורבבה.
בציד הדרך חנו שני ג’יפים חדישים ולצידם עמדו מספר אנשים עם מצלמה וצפו לעבר בתי הישוב רבבה, תוך כדי שאחד מהם מצלם וחברתו מצביעה לכיוון השכונה החדשה הנבנית בישוב ומסבירה לו דברים בלהט.
כשהתקרב העברי, שמכיר מתוקף תפקידו שגרירים, חברי פרלמנט ופקידי ממשל רבים ממדינות שונות,  אל הקבוצה נדהם לגלות שהאדם החמוש במצלמה הוא ג’ונתן קולן המזכיר המדיני של הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים ואילו המדריכה המסורה המרצה לו בלהט ומצביעה על בתי הישוב היא לא אחרת מחגית עפרן מנהלת “פרוייקט המעקב” אחר ישובי יו”ש של ארגון השמאל הקיצוני “שלום עכשיו” (תמונה מצורפת: חגית עפרן בחולצה צבעונית, ג’ונתן קולן בחולצה לבנה) .
העברי ניגש אל הקבוצה וברך לשלום את חגית עפרן, אשר הגיבה במבוכה רבה ונמלטה אל הג’יפ שלה (תמונה מצורפת).
 לאחר מכן פנה העברי אל מזככיר הקונסוליה קולן, אותו הוא מכיר היטב, אמר לו שהוא מתפלא על התנהללותו ושאלו האם הוא מרגל אחרי ההתיישבות.
קולן הגיב במבוכה אף הוא ולאחר מספר “גמגומים” התנצל שעליו לנסוע ועלה אף הוא לג’יפ הקונסוליה יחד עם איש צוות נוסף שהיה עימו.
לפני כן סיירה ה”משלחת” גם בקדומים ובקרית נטפים.
ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, הגיב בזעם למקרה:
“שלום עכשיו הוא ארגון שמאל קיצוני הפוגע בצורה חמורה וקשה במדינת ישראל. חלק מאנשי  ‘שלום עכשיו’ פועלים כשטינקרים בזויים בתשלום, מדובר במעשה שלא יעשה שחוצה את כל הקוים האדומים שלנו כעם וכמדינה. קשה להמנע מהרהורים נוגים ומזכרונות מהעבר על יהודים בדורות עברו שהלשינו על אחיהם לגויים. לתומי חשבתי שלארגוני השמאל הקיצוני במדינת ישראל יש גבולות כל שהם אפילו בדרכם להבאשת רילה של מדינת ישראל בעולם. כנראה שהתבדיתי. מסתבר שלארגוני השמאל הקיצוני אין שום קו אדום.
 בעקבות המקרה פנה גרשון מסיקה אמש (ה) במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד ארגון השמאל הקיצוני “שלום עכשיו” וחגית עפרן מנהלת “פרוייקט המעקב” אחר ישובי יו”ש של הארגון בחשד לריגול, מגע עם סוכן זר וכן עברה על חוק הגנת הפרטיות.

במכתבו התייחס מסיקה למקרה חמור זה וכן לתופעת ה”הלשנות” בכללותה:
“ארגוני שמאל קיצוני רבים פועלים כמעין “שטינקרים בתשלום” וכמעין ‘סוכנים זרים’ עבור מדינות זרות ואינם מהססים לייצר פרובוקציות  מתוזמנות ע”מ להבאיש את מדינת ישראל בכל הזדמנות הנקראת בדרכם, כמו גם הפצת “דוחות הלשנה” על נתוני בניה ביהודה ושומרון המופצים בין השאר לגורמי ממשל זרים על מנת לייצר מבוכה ופגיעה קשה למדינת ישראל מול מדינות זרות.
חלק מאותם ארגונים נסמכים על מימון של מיליוני דולרים ממדינות זרות, מדינות אשר חלקן עויינות את מדינת ישראל ברמה המדינית והפוליטית. עולה החשד שלכאורה ארגונים אלו מופעלים למעשה ע”י מדינות זרות אלו ע”מ לפגוע באושיות המדינה.
אני פונה אליך בבקשה לפתוח בחקירה בסעיפים אלו ולעצור פעילות חתרנית העלולה לפגוע במדינת ישראל ובמקרים מסויימים ייתכן שאף לסכן את בטחונה”.
במכתבו, התייחס מסיקה במכתבו גם לפרובוקציות רבות מול מתיישבים, המתבצעות בשומרון ע”י ארגוני שמאל קיצוני כנגד המתיישבים והקבל בין הדברים:
“בנוסף, חייב אני לומר כי ישנו מכנה משותף חמור ביותר בין מעשי הלשנה למדינות זרות על בניה ביהודה ושומרון ע”י ארגוני שמאל קיצוני לא מעטים לבין יצירת פרובוקציות והסתה של ערבים לתקוף אזרחים יהודיים בישובים ובמאחזים בשומרון ע”י ארגוני שמאל קיצוני בשנים האחרונות ע”מ להגיע לתמונות מכפישות כנגד ההתיישבות היהודית ביו”ש.
גם תושבי השומרון סובלים רבות בשנים האחרונות, ובמיוחד בתקופת המסיק, מפרובוקציות וחקלאים יהודים למטרות תקשורתיות של הצגת מצגי שווא היוצרים גם כן נזק חמור ביותר למדינת ישראל ואשר חלקם מסכנים אף הם את בטחון המדינה”.
גם ב”ארגון ציוני אמריקה” (Z.O.A. ), מהארגונים היהודיים הותיקים והמרכזיים בארצות הברית, הפעיל המסדרונות השלטון בארה”ב וכן במדינת ישראל, הביעו את תדהמתם מהמקרה ואת זעמם – על הקונסוליה האמריקנית והצהירו אמש כי יפעלו לבירור העניין בקונגרס בארה”ב.
 
 
ג’ף דאובי מנהל מנהל ארגון ציוני אמריקה בישראל אמר אמש:‏ “נדהמתי לגלות שאנשי   הקונסוליה האמריקאית משתתפים בסיורי ריגול בחסות ‘שלום עכשיו’ שהינו גוף פוליטי ישראלי, מה עוד שבחודשים האחרונים הייתי שותף ליוזמות של היחידה לקשרי חוץ במועצה האזורית שומרון לשיתופי פעולה אזוריים חיובים”.‏ ‏



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ערב הצדעה והוקרה לניידות חב”ד במעמד השר יוסי פלד

אריק זיו ויזר

בשם הקב”ה – די לשנאה ! – יעקב קפח

אריק זיו ויזר

בר רפאלי – לא היופי של ישראל

אלי חזן

“אנחנו משלמים את מחיר ההפקרות של הממשלה”

אריק זיו ויזר

הפסק לכנות את יו”ש “שטח כבוש”, או שתיתבע

אריק זיו ויזר

סקר הכל דיבורים 7.10.2010

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן