24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

כחלון ההזדמנויות הבלתי מוגבלות

מתוך מגזין ליכודניק לפסח – 2011

כחלון ההזדמנויות הבלתי מוגבלות אלי חזן ואריק זיו

ממשלת נתניהו השנייה, הממשלה ה – 32 של מדינת ישראל, סיימה לא מכבר שנתיים לכינונה ולצד הישגיה הרבים שאינם מקבלים את הבמה בשיח הציבורי בשל סיבות שונות ומשונות, התחושה הציבורית היא שעבור רוב האזרחים לקיים חיים במדינת ישראל הינו עניין מורכב. נטל המיסים הולך וגדל, האיומים מבחוץ הולכים ומתגברים ואף על פי שהכלכלה בצמיחה הרי שהמעמד הבינוני הולך וקטן וממש לא כולם מרגישים את השגשוג. דומה כי אחת הסוגיות המטרידות את הציבור היא ממשלת ישראל השמנה : בעת הקמתה היא מנתה 30 שרים ו – 9 סגני שרים. ואולם, ישנו שר אחד שזוכה לאהדה ציבורית גורפת, חוצת מחנות ומדבקת. שמו של השר – משה כחלון – שקיבל על עצמו לצד כהונתו כשר התקשורת את תפקיד שר הרווחה.

אנו בליכודניק עוקבים אחרי השר כחלון זמן רב. למעשה, אנו יכולים להצביע על נקודת זמן מדויקת שבה נקבעה “שעת האפס הפוליטית” שלו : 12 בינואר 2006. אז זכה כחלון במקום הראשון של הפריימריס בליכוד תוך שהוא משאיר אחריו טפלונים פוליטיים אשר כולם חשבו שייזכו במקום הראשון הנכסף. בסוף הערב תיאר אותו יו”ר התנועה כ”ילד מגבעת אולגה”, תיאור שיכול לבטא אולי יותר מכל את תנועת הליכוד שממשיכה את מורשת בגין בפתיחת חלון הזדמנויות ומתן שוויון מקסימאלי למתמודדים מכל רקע סוציו אקונומי. שהרי, כחלון הגיע ממשפחת עולים קשת יום שעלתה מלוב. הוא עצמו עבד קשה במשך כל חייו. מכר סברס, היה לו עסק לייבוא מוצרי רכב, הוא שמאי רכב וצריך להדגיש, בייחוד על רקע המגזר המתפנק שאיננו רוצה בכל עבודה, כי כחלון לא היסס לשקול כל עבודה שתעניק לו פרנסה הגונה. מבחינה זאת כחלון הוא באמת כ”אחד העם”.

נוסף על כך, קשה להתעלם מהעובדה כי כחלון הוא אדם צנוע באמת ובתמים. בניגוד לרבים אחרים הוא מדבר תמיד בגובה העיניים והוא משתדל להשיב לכל פונה. הצוות שאיתו, ראש המטה דיאנה מגנאג’י והיועץ הפוליטי שמעון בן דוד, ענווים בדיוק כמוהו ויחד עימם שאר היועצים כהדר, נדב ויואב.

ספק אם כאשר מינה נתניהו את כחלון לתפקיד שר התקשורת הוא הימר כי כחלון יהיה השר אשר יזכה להשיב את אמון העם בנבחריו, לפחות בחלק מהם. כחלון הנהיג מהפכה תקשורתית אותה האזרחים מרגישים מדי יום ביומו בצורות שונות. לאט לאט חולפים להם הימים בהם אזרחי ישראל הם בני ערובה של החברות הסלולאריות וחברות הכבלים. בהקשר זה חשוב לומר כי ביטול דמי הקישוריות ב – 74% וביטול קנסות היציאה שמונעות התחייבות לחברות הסלולאר יצרו צדק היסטורי פואטי. בשעה שיושלם החוק המבטל קנסות יציאה מחברות הכבלים והלוויון, שתגיע כהצעת חוק ממשלתית מורחבת לכלל שוק התקשורת הישראלי, ניתן יהיה לומר בוודאות מוחלטת כי לא רק שכחלון מאפשר לכלל הציבור חלון הזדמנויות לחיי רווחה גדולים יותר אלא גם שהוא פגע במה שנראה אחד מחוליה של הפוליטיקה הישראלית – קשרי הון ושלטון. כמדינאי עממי הוא הביס בנוק אאוט את השיטה שפוגעת באזרחים תוך שהוא מוכיח כי חברות הסלולאר, הכבלים והלווין לא באמת נפגעו משינוי השיטה.

מינויוי של כחלון גם לתפקיד שר הרווחה וההתחלה הנמרצת שלו במשרד מעוררים תקווה לעתיד טוב יותר. כחלון יצר בשנתיים האחרונות חלון הזדמנויות לשינויים בתחומים רבים ולא בכדי הכותרת שבחרנו עבורו הייתה “כחלון ההזמנויות”. רק שימשיך כך. עבור עם ישראל, עבורנו ועבורו. 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גמליאל השיקה את קמפיין מקום עבודה תומך משפחה

אריק זיו ויזר

לראש הממשלה יש יום הולדת – פעילי ליכוד מבקשים לברכו

אריק זיו ויזר

ועכשיו : נעלה עם שר החינוך לחברון

אריק זיו ויזר

“ההתיישבות ביו”ש היא חלק בלתי נפרד מביטחון ישראל”

אלי חזן

השר מרידור בשירות החוץ

בוגי : הודאת גולדסטון הי היא בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן