29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

כחלון אלטרנטיבה חברתית

פילוג בסניף ירושלים, אל על רווח משמים פתוחים, מינוי רע של יוגב, קרולין קיבלה לאטמה, כצל’ה מעדיף את החרדים, גרינברג כבש את פתח תקווה

חום אוגוסט אינו מחכה במזרח התיכון. הוא פשוט מכה ללא רחם. בייחוד בארצות החמות ובימים הללו במצרים. מה שהחל לפני ארבע שנים בנאום אובמה עד ימי האביב הערבי הפך בין רגע לחורף איסלאמי ואילו עכשיו? עכשיו באה תגובת הנגד למהפכה בטורקיה וסוריה. המשטרים עומדים כנגד ועכשיו הצבא מנהל את המלחמה בקיצוניים. אם בעת המהפכה של האביב הערבי היו מפגינים חילוניים שרצו בסך הכל  חיים טובים יותר עכשיו הם הבינו כי עדיף שלטון הצבא על שלטון איסלאמי.
הצבא המצרי הסתכל על המלחמה של אסד וההישרדות שלו וכך הוא מחזיר את השליטה לידיו.


 

המראה של אמנון לוי

אין ספק כי סדרת התוכניות של אמנון לוי מכניסה לנו בוקס גדול לפרצוף.

לאורך שנים נהגנו לחשוב שהגזענות האשכנזית נעלמת, ראינו כי יש מצליחים שבאים מתוך הספרדים, בכל המקומות הסבירו לנו כי מתייחסים למצויינות ולכן לוקחים את המוכשרים, ראינו משפחות מעורבות, ולכן הרגשנו כי הגזענות נעלמת אך המספרים מדברים בעד עצמם והם לא משקרים, כאשר אני מסתכל על חברי כנסת כמו אורלי לוי, ושר התקשורת לשעבר משה כחלון ושר הרווחה מאיר כהן מי ייתן להם להנהיג את המדינה? הרי אותם מובילי דעת קהל יתיחסו אליהם יפה כל זמן שהם כינור שני או שלישי. בואו נקח למשל את הליכוד : גדעון סער תל אביבי שמסמל את התקווה הלבנה מול כחלון, נער שבא מגבעת אולגה .

כחלון היה צריך לעבוד פי עשר מול התקווה הלבנבנה שמגיעה מתוך האליטה התל אביבית.

ב 2003 השניים נכנסו לכנסת. סער שהיה משופשף ומקושר דרש להיות יו”ר הסיעה כחלון רצה לעבור לקדנציה הבאה.אפילו בהתחלה לא דרש ראשות ועדה, כחלון ראה בכנסת שבירת תקרת זכוכית.

ב-2003 השניים הודיעו כי הם לא רואים את עצמם חברי כנסת מקצועיים , שניהם הצהירו כי לא יאחזו בקרנות המזבח אם ירגישו כי הם חדלים להשפיע. כחלון הרגיש כי מיצה את עצמו כבר בשלהי הקדנציה הקודמת אבל השם כחלון הפך שם נרדף למנהיגות חברתית. כחלון פרש והודיע כי הוא לוקח פסק זמן.

סער הגיע לשיא מבחינתו כאשר הגיע למקום הראשון בפריימריז (בפעם השנייה!) וקיבל את התפקיד הנכסף של יו”ר מטה הליכוד. אין מחלוקת כי מערכת הבחירות נוהלה בצורה מחפירה והיא מטילה צל גדול על המצליחן סער, והתאום שלו ארדן.

אך סער, שכפי הנראה אין לו את האומץ שיש לכחלון לקום ולצאת לפסק זמן, הפך להיות מה שהוא לעג לו כל השנים : למצב שיש שרים כמו פואד שהפכו להיות שרים מקצועים.

מה שברור כי כחלון עוד יחזור אם יכבוש את ראשות הליכוד או יעמוד בראש תנועה חברתית בבחירות הבאות.


 

שמיים פתוחים
הדי המאבק של אל על נגד השמיים הפתוחים עדיין נשמעים למרחוק. השלישיה – נתניהו, לפיד וישראל כץ – חטפה מכל עבר סוציאליסטי : ההסתדרות התנגדה, הועדים הגדולים ואפילו הנהלת אל על. ואולם,
מתברר כי עם ההכרזה על שמיים פתוחים קרה משהו טוב לאל על : עבר עליה רבעון רווחי. אחד ההסברים לכך היה הסכם “השמים הפתוחים”.
קודם כל, אני מברך את אל על אך מצד שני אני מבקש להזכיר להם כי ביום שתיכנס התחרות הם עלולים להפסיד לכן אל על חייבת להיות גם בנקודה של היכולת להוריד מחירים כדי שזה לא יהיה רבעון רווחי בודד.
ולעופר עיני הייתי מבקש לומר : אולי מספיק עם הבריונות בנמלים ? גם שם בסוף יהיה יותר טוב.


בושה בירושלים

 

הבחירות המוניציפליות מוציאות את הרע מתוך הסניפים. ראו כיצד הסניף הגדול בירושלים הופך להיות בלתי רלוונטי. כבר הזכרנו כי החלטות הסניף לא מעניינות את חברי הליכוד. כל זה קורה כאשר הסניף איבד את הלגיטימיות. רבים מחברי הסניף פשוט נקעה נפשם ובימים הקרובים הם עומדים לפנות למנהלת הליכוד בבקשה להכרה בפילוג בסניף הליכוד בירושלים והקמת סניף ליכוד נוסף שייצג את חברי הליכוד בירושלים. מטרות הקמת הסניף הן החזרת הליכוד לחברי התנועה כאשר בסניף של העסקנים ישארו שם החרדים והעסקנים.
פעילי ההתפלגות הודיעו כי ידרשו שיכירו בירושלים במתכונת של תל אביב שם יש 14 סניפים.
נקווה שמהלך כזה יקבל את ההכרה של הנהגת התנועה. כי מי שמאמין בתחרות בנמלים בים ובכלל במשק אין ספק כי יתנגד לתחרות גם ברמה של השטח.


רשות החברות

 

מכניסים אצבע לעין. מתברר כי אורי יוגב מיועד לעמוד ברשות החברות. יוגב עלה למדינת ישראל ביוקר ואני מתייחס רק לפרסומים שמופיעים כי יוגב היה מי שאחראי להסכם עם הנמלים ב -2003.  אז העבירו בהסכם מיליארדים לעובדי הנמלים כדי שתתבצע תחרות בנמלים. זה הסכם שהיה רע למדינה 
ויוגב היה בעייתי גם כיו”ר רכבת ישראל גם שם נדבק רבב לכאורה.
אם הנגידים נפלו על פאקט, תיק או בושם אז מי שבאופן ברור ניהל בצורה בזויה את רפורמת הנמלים יהיה אחראי על החברות הממשלתיות?
למה נכנס לפיד עכשיו ?הרי יהיה ברור כי מול המריחה הזאת יתברר כי יהיה בגץ אז חבל שעוד נפילה שבה הבחירה של יוגב היא טעות.


לאטמה 

 

אין ספק כי קרולין גליק הובילה מהלך של סאטירה מבריקה מימין. היה ולא קרולין הימנית הקיצונית לא הייתה מובילה את המהלך היינו מגלים כי תוכנית הסטירה הפופלרית ברשת הפכה להיות שק החבטות של ראשי הערוץ הראשון. מתברר כי כדי לקבל את החסות של הערוץ הראשון היו צריכים בלאטמה להרחיב את מסגרת הפעילות וכך לאורך חודשים מרחו את צוות לאטמה בערוץ 1 והשבוע הודיעו להם כי נסתם הגולל .
אם ערוץ 1 לא מסוגל להכניס תחת קורתו את התוכנית של מדורת השבט אז חבל על תשלום האגרה.
הגיע הזמן להתפטר מהערוץ העושק אותנו. מצד אחד האגרה ומצד שני אגרת הרדיו. צריך לבטל את שתי האגרות מיידית.


חרד לאוסלו

 

כצל’ה  היה מי שבכל הקדנציה הקודמת קרא לאיחוד בכיפות הסרוגות. כצל’ה מאמין כי הם, הציבור הזה, יכול להעמיד ראש ממשלה במקום ראש ממשלה חילוני. במהותו כצל’ה אומנם בא מהכיפות הסרוגות אך נפשו ונשמתו נמצאים בקו החרדי. גם הוא כמוהם מאמין כי יבוא יום ונהפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה.

כי בסופו של יום הדמוגרפיה תכריע מבחינה דמוקרטית ולכן כצל’ה מעדיף ברית עם החרדים. כצל’ה רק שוכח כי מי שמוביל את החרדים אלו אותם השותפים לאוסלו. אז מה יותר מסוכן, נתניהו מוחלש או איש שמאל הנהנה מתמיכת ברית מרטין שלאף? כצל’ה צריך לזכור שהוא ודומיו הפילו ממשלות ליכוד והם קיבלו את אוסלו. כצל’ה שייך לאלה שמעדיפים שתי ציפורים באוויר : ציפור אחת ממשלה ימנית שתאפשר להם לעגל פינות, ומצד שני ממשלה שבסיסה חרדי בדרך להקמת מדינת הלכה.

בסופו של יום כצל’ה שייך לאלה שהמליכו את אבו מאזן. כצל’ה היה מאלה שדאגו להחליש את הליכוד אך בפועל כצל’ה החליש את תומכי א”י. בתוך הליכוד פעילי הליכוד ראו והבינו כי הם כלי משחק בידי כצל’ה ודומיו ועכשיו כאשר פונים אליהם לבא ולתמוך במאבק כנגד נתניהו הם משלחים את הקוראים לבית היהודי. פעילי הליכוד מתייחסים לחלק מאותם חובשי כיפות סרוגות כנוכלים.

מה שברור כי במבנה הליכוד יש רבים הרואים בלפיד בעל ברית יותר טוב מכצל’ה ודומיו.


פתח תקווה

 

רמי גרינברג הוא שם ישן חדש. הוא גם אולי מהווה תקווה חדשה לליכוד המתחדש. השבוע נפל דבר : מועמד צעיר הצליח לכבוש את ראשות הרשימה של פתח תקווה ועורר תקווה חדשה.

הרבה סימני שאלה עולים : האם יתאחד הליכוד מסביב לגרינברג או שנמשיך לראות איך שאר הסניף כל אחד לעצמו? מה שברור כי לגרינברג יש מנטור טוב קוראים לו יוסי והב, כבר לפני ארבע שנים יוסי סימן את גרינברג כבחור צעיר ומבטיח.

בשיחה שהייתה לי בזמנו הוא אמר לי : “זה הצעיר עוד יכבוש את ראשות העיר”. יוסי שאפו.

לגבי מי שהפסיד – הצמד פרג’ ואיציק עובדיה – גם מתוצאת הבחירות ברור כי כוחם רב בסניף רק כאשר אתה משחק פוליטיקה תנהג כך. הם לא הכינו את שעורי הבית שלהם, אבל מה שברור הם נטועים חזק בסניף.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מסתמן המחליף של שלום שלמה

אריק זיו ויזר

קינן רץ למרחקים ארוכים

אריק זיו ויזר

הליכוד בתל אביב מרוסק

הרויזיוניסט

השמאל כן רצח 

אריק זיו ויזר

מי שלא רצה את סילבן יקבל את ג’ודי

אריק זיו ויזר

להצלחה אבות רבים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן