23.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
פלאש 90
הכנסת

יש ניסים לדו גלגלי

פלאש 90
כרמל שאמה וניסים בנימין

בעקבות אישור התיקון: הוזלה משמעותית בתעריפי הביטוח החל מחודש מאי

 

היום אחר הצהריים, יום רביעי, אישרה הכנסת בקריאה שניה ושלישית את חוק תיקון פקודת ביטוח רכב מנוע הידוע בכינויו “חוק ההעמסה”. במסגרת התיקון הוחלט כי מרכיב ההעמסה יהיה דינאמי וינוע בין 5.5 ל-6.5 אחוזים, משמע, משרד האוצר יוכל לקבוע את אחוז מרכיב ההעמסה בהתאם לנתונים המשתנים ובהם מספר התביעות השנתי. בעבר אמנם היה שיעור ההעמסה המקסימלי גבוה יותר ועמד על 8%  אך בפועל הוא היה נמוך בהרבה מה שהוביל להתייקרות ביטוח החובה לרוכבי האופנועים. בשמונת החודשים האחרונים של שנת 2012 יעמוד גובה מרכיב ההעמסה לכל הפחות על 6.3% ובשנת 2013 על 6.2% לכל הפחות. החוק עבר באישורם של שישה חברי כנסת וללא מתנגדים.
בעקבות החוק המתוקן צפויה ההנחה בביטוח החובה, בהתאם לוותק הרוכב וההיסטוריה הביטוחית שלו, להגיע עד 40% בשילוב השתתפות עצמית. ללא מרכיב ההשתתפות העצמית תגיע ההנחה עד ל-14%.

את מהלך התיקון לחוק הוביל יו”ר ועדת הכלכלה וחבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן מסיעת הליכוד שיחד עם חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) היו מיוזמי חוק ההעמסה המקורי. אותו חוק ההעמסה המקורי אושר כבר בחודש אוגוסט בשנה שעברה וההוזלה בתעריפי הביטוח הייתה אמורה לחול כבר בחודש ינואר החולף אלא שבפועל, אחוזי ההעמסה שנקבעו היו נמוכים מהצפוי וכך גם ההוזלה בביטוח שהייתה אמורה להגיע בעקבותיו. בעקבות כך החליט חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן להגיש תיקון לחוק, אותו תיקון שאושר היום. בתגובה לאישור החוק אמר שאמה כי: “אני מקווה כי הצעת החוק אכן תסייע לרוכבי האופנועים ותעודד את השימוש באופנוע, בעיקר לאור התועלת החברתית הטמונה בו מבחינת צמצום הגודש בכבישים וזיהום האוויר”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אושר חוק “משאל עם”-

אריק זיו ויזר

חשוב אבל נסתר : זירוז מתן מעמד עולה לזכאים המגיעים ארצה במעמד תייר

אריק זיו ויזר

אקוניס חושף את ערוותה של קדימה

אריק זיו ויזר

מכתב התשובה של יו”ר הכנסת לדרישת האופוזיציה שלא לקיים את הדיון בבקשת הממשלה.

אריק זיו ויזר

משה בר פונה לחקיקה חברתית

אלי חזן

ועדת העבודה אישרה – מעסיק לא יוכל לפטר עובד בתקופת ימי מחלה שלו, של ילדיו ושל בן הזוג

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן