20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

יריב עצר את ההסתה של רן כהן

בנט להמונים, חרדתיות מיותרת, אמרנו לכם, ורב סרן שמועתי

צוק איתן
כבר עם פרסום ההודעה על מבצע בשם "צוק איתן" צצו להם כל מוצאי ההקשרים והחלו בחיפוש באיזה ספר מספרי התנ"ך זה מופיע. לאחר מכן הם חיפשו היכן נרמז על זה בכתובים ואו אז הגיעה כמובן הגימטרייה ומשמעות שלה.
וכך נפתח עידן האולפנים הפתוחים שבהם מגיעים כל מיני בדימוס ומסבירים כלום. במשך שעות. אחרי יום אחד כזה גם ריקי כהן מחדרה יכולה להיות מומחית מספר אחד.
כולם יודעים שהפיתרון הלא רצוי אך מצוי הוא כניסה קרקעית. מנגד, לכל אחד ברור כי עד שלא נעצור את תהליך ההתחמשות של החמאס תמיד נהיה בסכנה שזה יחזור. עכשיו גם ריקי כהן יודעת שאין מנוס מכניסה לעזה. אם לא בסיבוב הזה אז בסיבוב הבא ולכן כאשר אנחנו רואים את אלו שבאים ומסבירים לנו שאולי עכשיו זה לא הזמן .אז הבנו שאין להם את כל מפת ההחלטות.
עכשיו יושבים באולפנים הפתוחים וטוחנים לצופים את המוח במקום ליצור אולפן פתוח שיצור פעילות להעברת הזמן אנחנו רואים אולפנים להגברת החרדה. אפשר לחשוב שלמערכות התקשורת יש אחוזים אצל המומחים לחרדות.


 

החרדתיות המיותרת
הדוגמה הכי טובה מביאה מזל מועלם באל מוניטור.  עולה רון חולדאי – ראש העיר תל אביב – לשידור ומפגין רוגע ושקט מדבר על המשך שיגרה. המראיין מנסה להסביר לו שצריך להחיות את החרדה וחולדאי בשלו. מה עושה הליצן? מוריד אותו משידור למה כי זה לא באג'נדה שלו.
המראיין רוצה חרדה עכשיו.


ראשי ערים מזן אחר בדרום

 

צריך לומר את האמת : ראשי הערים הצעירים בדרום הם זן אחר של מנהיגות. הם פשוט לא בכיינים. הם מראים נחישות ועמידה ציבורית. הם מראים לציבור שלהם כי יש מלך לעיר והוא לא מיילל. הם מגבים את הממשלה וצה"ל בקרב ומבחינתם יש להם אורך רוח.
הסיפור השני באותו עניין : מגיע יריב לוין לערוץ 10. מעמתים אותו עם נציג הקרן החדשה שהוא גם מנכ"ל רופאים ללא גבולות. הנוכל מאשים את ישראל. יריב מגיב ואומר שיפסיקו לירות טילים. בשיא העימות  יריב מוצא מהאולפן, זאת תופעה של התחלת כרסום בלגיטימיות של המלחמה בחמאס.
כך זה מתחיל. עוד מעט יכניסו לנו אמהות נגד שתיקה וכך הקרן החדשה עם השלוחות שלה מכרסמת את הלגיטימיות של הלחימה.
אחר כך השלוחות של הקרן נוסעות ומשכנעות מדינות לא לתמוך בניסיון ליצור הרתעה מול הפלסטינים. הרי ברור כי חומת מגן מבחינתם הייתה כשלון הסברתי של הקרן החדשה. הרי הבטיחו לנו נהרות של דם הפרשנים והפוסט ציונים הסבירו אם ניכנס לג'נין ישפך דם רב.
עכשיו הם מתחילים לגבי עזה. הם מנסים למנוע כל הצלחה של ישראל. מבחינתם כיפת ברזל היא גורם תוקפני של ישראל כי ישראל מגיבה על ירי טילים למרות שאין כמעט נפגעים.
מה יש לנו עכשיו? מדינה דמוקרטית שמחפשת מקסימום הגנה לאזרחיה ומנגד יש לנו ארגון טרור שיורה מתוך מקבצי אוכלוסיה. מנהיגי החמאס מתחבאים מאחורי סינרים של הנשים הפלסטיניות ובתוך חדרי התינוקות. כל נתמכי הקרן החדשה מסבירים לנו שאנחנו לא בסדר.

רופאים ללא גבולות. כן כשמם כן הם. אין להם גבולות להסתה נגד מדינת ישראל הדמוקרטית. מעניין כיצד הם מגיבים כאשר הדעשים – בעלי הברית של החמאס – טובחים בשיעיים. הרי ברור כי אם החמאס היה שולט בישראל כולנו היינו הופכים לבני מוות.

ממשלת אחדות
אולי הגיע הזמן לקבוע שבעת מלחמה, כדי לשדר עוצמה, יהיה נוהג קבוע של ממשלת אחדות עד שייגמרו הקרבות. הרי מדובר על תקופה של מספר שבועות. הרי אף אחד מהאופוזיציה לא יפיל ממשלה בעת הזאת ולכן למה לשחק במשחק אופוזיציה וקואליציה? צריך ליצור מערך של אחדות עד שוך הקרבות.
עם הסיום תהייה הפרדות מכובדת וחזרה למבנה של תקופת שלום בו יש אופוזיציה לממשלה.


בנט להמונים

 

מתברר כי בנט הפך להיות פוליטיקאי קטן. כך, בסוף השבוע שעבר ובתחילת השבוע בנט יצא בהתקפה כללית כדי לגזור קופון בציבור. בנט יצא בהצהרות תוקפניות חסרות כיסוי. ברור כי הניצול הציני פוליטי של מצב מלחמה הוביל אותו מיד לעלייה בסקרים אך בציבור מבינים מהר כי בנט ידע שהחלטה של עליית מדרגה בכל שלב שהחמאס יגיב ישראל תעלה את רף התגובה. בעבר ישראל התקיפה במכה הראשונה את רוב בנק המטרות , הפעם ישראל בכל שלב מוציאה בנק מטרות נוסף.
בנט כחבר בקבינט ידע אך הוא רצה להראות לציבור שהוא גורם לוחמניץ מה שהדהים את חברי הקבינט הוא שבזמן שיש יחידות מובחרות שפועלות בעורף האויב ובנט יודע זאת – הוא עושה פוליטיקה קטנה. בנט וליברמן טעו השבוע כאשר יצרו משבר כנגד ראש הממשלה. יש עיתות שבהן שמים את האגו האישי בצד ומתמקדים באויב האמיתי. צריך לזכור כי הציגו את נתניהו כמי שאין לו גיבוי למהלך של לחימה מול החמאס. מתברר כי לנתניהו יש גם יש  גיבוי למהלכים. צריך לזכור כי ישראל נכנסה למלחמה הזאת כאשר הידיים שלה קשורות אחרי החטיפה והרצח המתועב של הנער משועפת. החמאס הקשיב לפרשנים הישראלים שטענו כי לישראל אין קרדיט בינלאומי למלחמה בחמאס מכיוון שישראל לא נמצאת בתהליך שלום. כך במהלך השבוע התברר כי יש לישראל קרדיט ליצירת שקט באזור, בסבלנות ואורך רוח ביבי ובוגי יצרו מצב אחר, וכך התהפך המצב שישראל ממשיכה לכתוש את החמאס שלב אחר שלב.


 

אמרנו לכם
אין ספק כי המשפט אמרנו לכם הוא אבן דרך. מי הבטיח לנו שלא יתעופפו טילים על אשקלון ? היה זה רבין בתהליך אוסלו. רבין אז לעג לאנשי הליכוד שהזהירו שטילים יעופו. מתברר כי מי שהזהיר צדק והטילים מעזה מגיעים כבר עד פאתי חיפה.


 

רב סרן שמועתי

מאז ומעולם היו חורשי השמועות בסיס של רקע לאירועים. רב סרן שמועתי הוותיק והישן אינו מוכר לדור הצעיר שבעת שלנו מחליפים הרשתות החברתיות, שם מעבירם מסרים .

רבים לא מבינים את המשמעות של העברת מסרים שיקריים אשר כהרף רוח מגיעים לאלפי ועשרות אלפים. מיד כאשר מגיעה ידיעה אנחנו משתפים אותה עם עוד חברים. מאז שהחל מבצע שובו בנים, היינו עדים לגורמים שהעבירו הודעות כזב, ההודעות היו מנוסחות כאילו יצאו מדובר צה"ל.

גם כותב שורות אלה נפל בפח וכאשר קיבל הודעת כזב, והעביר אותה, מיד עם העברה קיבלתי הודעה מאורית יועצת חבר כנסת דוד צור, שהידיעה לא נכונה ויש צו איסור פרסום.

ההרגשה הייתה רעה אך משתדל ללמוד מהניסיון, וכאשר עברנו למבצע צוק איתן השתדלתי לא להעביר מידע לא מבוסס ולא לפרסם מידע שיכול לעזור לאויב. מיד עם פריסת מערכת כיפת ברזל באחד הישובים במרכז הארץ, יצא גורם המעביר בקורת על נתניהו עם תמונה ומיקום מדויק של כיפת ברזל, כאשר הסברתי לו שזה פרסום מסכן חיים, בהתחלה לא הבין ואמר הרי כל מי שעובר רואה , טענתי והסברתי לו שהוא משרת את האויב, הזכרתי לו כי היה האב הרוחני של חברת הכנסת זועבי בשארה כל תפקידו במלחמת לבנון השנייה להודיע לחיזבאללה היכן היו נפילות, וכך הוא סימן לאן להמשיך לשגר טילים.

כך כאשר אתה מודיע ברשתות החברתיות היכן ממוקם מערכת כיפת ברזל, אתה מודיע לאן לא לשלוח טילים, וכך אתה מסכן חיים.

ללא ספק כאשר הוא הבין הוא פשוט הפסיק.

ולכן צריך ליצור מערך שבו מערכת הביטחון צריכה לצאת בהסברה לאוכלוסיה כיצד לנהוג במערך חרום ברשתות החברתיות.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שלושת הליכודניקים המובילים

אריק זיו ויזר

נתניהו במלכודת תאצ'ר

אריק זיו ויזר

למה הפרטה של המצודה – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

האיום על השטחים הפתוחים

אריק זיו ויזר

הקוסם הפך ללוליין – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

צדק חברתי מבית החבובות !

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן