19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

יריב. גרסה 2.0

אלי חזן שם על שולחן הניתוחים את יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין ואת חלק מהאתגרים עימם יתמודד כיו"ר הקואליציה וכח"כ

 

 

מאות אנשים הגיעו אמש למימונה של דני אביטל בחולון ובהם שרים כמו ישראל כץ, בוגי יעלון, סילבן שלום ואחרים. יש לומר את האמת : המימונות השנה היו דלות מבחינת כמותן ומבחינת מספר המשתתפים, הן נבחרי הציבור והן הציבור עצמו. בשנים שעברו היו המימונות מלאות באנשים. הדבר בא לידי ביטוי מובהק בשנה שעברה וזאת מפני שעמדנו לפני שנת בחירות. כך למשל במימונה של קטי שטרית, שלא עשתה השנה בשל שנת האבל על אימה שנפטרה לפני מספר חודשים, אנשים לא יכלו לזוז וכמעט כל שרי הליכוד מהממשלה הגיעו. אין ספק כי היא יכולה הייתה למצוא להם חדר והם יכלו לקיים "ישיבת שרינו" בבית שמש – העיר שהופקרה לטובת החרדים.

 

מכל מקום, במצעד הח"כים בלט יו"ר הקואליציה החדש יריב לוין שהגיע עם עוזרו לשעבר ואחד האנשים הכי חזקים בהסתדרות – רועי שרעבי. לוין בחיוך אותנטי אמר לאחד הכתבים שהוא "הולך לאכול הרבה מופלטות עם דבש כי דבש הוא לא ילקק בזמן הקרוב". אחרי הכל, יו"ר הקואליציה הוא אחד התפקידים הכי קשים, ובמקרה של לוין מדובר באחד מהתפקידים כפויי הטובה. שכן, מיקומו הגבוה בפריימריז של הליכוד היה אמור להוביל אותו בנקל לפחות למשרת סגן שר אך מספר המנדטים המועט של הליכוד אילץ את ראש הממשלה לוותר על שירותיו של לוין במשרד שר ולבקש ממנו לנהל את הקואליציה. שכן, רבים ובהם גם ראש הממשלה מכירים את היכולות של לוין.

 

בפריימריז 2008 שבהם נבחר במחוז השפלה המכובד הפיק לוין חוברת שהיא למעשה מצע פוליטי ובה הבטיח במפורש שהוא ישנה את מערכת היחסים עם בית המשפט. אפשר לאהוב זאת ואפשר גם לא אבל ח"כ לוין אכן הצליח להרעיד את אמות הסיפים שעה שהוביל הצעות חוק קונטרוברסאליות בהתאם לאידיאולוגיה בה הוא מאמין. כך למשל זכורה הצעת החוק הנועזת שלו ושל זאב אלקין בדבר שימוע לשופטי בית המשפט העליון.

 

זאת ועוד, לוין למד בשקידה את תפקיד יו"ר ועדת הכנסת אליו הוא מונה. במשך מספר חודשים חנך אותו יו"ר הקואליציה זאב אלקין. התוצאה הייתה ישיבות ענייניות וסימפטיה מרובה מכיוון המנהל האדמיניסטרטיבי של הועדה. תוספת חשובה לעבודת הכנסת היא יוזמתו וביצועו של ח"כ לוין בעדכון תקנון הכנסת האנכרוניסטי והתאמתו למאה ה – 21.

 

יותר מכך, בניגוד לפוליטיקאים רבים לוין הוא אדם רגוע ושקול שלא נוטה להילחץ מכל שטות ועוזריו מלווים אותו מזו תקופה ארוכה. בנוסף, בניגוד לפוליטיקאים אחרים שמגבילים את השאיפות של עוזריהם המבקשים להתקדם ואף מצרים את צעדיהם, הרי שלוין נהג בחוכמת יתר ונתן את ברכת הדרך לעוזרו שהוביל אותו לניצחון בפריימריז – רועי שרעבי- וזה האחרון הצליח להביא למהפך בסיעת הליכוד בהסתדרות. התוצאה היא שהיום שרעבי הוא אחד האנשים המקורבים ביוצתר לעופר עיני – מזכ"ל ההסתדרות. שרעבי מונה, לרגל הישגיו בבחירות והתכנון הפוליטי המבריק שלו, לסגנו של עופר עיני ושניהם, הווה אומר לוין ושרעבי, אמורים להיות המתווכים והמפשרים לקראת התוכנית הכלכלית הקשה שתעביר הממשלה ובגינה היא תגיע לעימות עם ההסתדרות. משעמם לא יהיה שם.

 

יחד עם זאת, ככל הנראה ללוין יהיה קשה עד בלתי אפשרי לעסוק בסוגיות של היחסים עם בית המשפט העליון. מינויה של יו"ר התנועה ציפי לבני כשרת המשפטים ואינהרנטית כיו"ר ועדת שרים לחקיקה תקשה על לוין במהפכה לה הוא מייחל. יותר מכך, בעולם הפוליטי והפרלמנטארי לשר המשפטים וליו"ר הקואליציה אמור להיות קשר הדוק ואם הם סולדים או מתעבים האחד את השני הרי שהקשר ביניהם אמור להיות קשר רציף. אחרי הכל, ההחלטות שמחליטה ועדת שרים לחקיקה לגבי הצעות חוק הן ההחלטות שאמור יו"ר הקואליציה להוציא לפועל בתוך הכנסת. מהבחינה הזאת יהיה מרתק לראות את ציר לבני – לוין. הבת של קצין המבצעים של האצ"ל שפנתה שמאלה לעומת הנכד של לוחמי האצ"ל שאחיהם אף היה מפקד אלטלנה וח"כ מטעם תנועת החרות.

 

 

עוד סוגייה מעניינת לגבי לוין היא השותפות האסטרטגית שלו עם כוכב עולה נוסף בליכוד – ראש עיריית מודיעין חיים ביבס. בעוד זה האחרון נחשב מנוכר הרי שלוין נחשב חביב. בעוד זה האחרון לא לקח חלק במטה הבחירות של הליכוד, לאחר שבמשך שנים היה מקורבו של נתניהו ואף ניהל לו את מטה הפריימריז בתחילת 2012 ולאחר מכן הודר משם, הרי שנתניהו מעריך מאוד את לוין ולראייה הוא בחר בו ליו"ר הקואליציה.

 

מה המשמעות ? שלוין הולך לעבוד קשה. קשה מאוד.  הוא נכנס לנעליים גדולות. ענקיות. שיקשו עליו ליישם את האידיאולוגיה בה הוא מאמין. מצד שני, לוין הוכיח יכולות שעמדו לזכותו. יחסי האנוש שלו מצוינים ורף הלמידה שלו מרשים. לפיכך, יש להעריך שהוא ימלא את תפקידו בצורה טובה, דבר שיעניק לו כרטיס כניסה להמשך בתוך תנועת הליכוד.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

זן נדיר בצפון השומרון

אלי חזן

מהמרתון ועד סיני: אחריות אישית

אלי חזן

טרור נגד יהודים – לא בשל היעדר מו"מ

אלי חזן

נציב לשלושה

אלי חזן

הצבעה אותנטית

אלי חזן

איראן: השיקולים של נתניהו ושל בגין

אלי חזן
דילוג לתוכן