20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
uu
יומן פוליטי כללי

ירושלים מחכה לפרידמן

בנט ובן כספית , אבי מול שלי, אבט מול בוגי, ,עמונה בהדר וכבוד 


תמיד אנחנו מאשימים את התקשורת בתחלואי כל העם והמדינה אך האמת היא שהפעם, ואולי רק הפעם, אנחנו אשמים. מדוע?
משום שצריך לראות את המפה בכללותה. כאשר ישוב מפונה, כמו עמונה, אל התושבים מצטרפים השוליים של הימין ההזוי. זה יוצר תהליך מסוכן שבו כולם מתמקדים אך ורק בחבורה של אנשי ימין שמביישים את הסביבה שלהם .
השיא היה בצלבי הקרס. אין ספק שהחבורה הזאת, ואחרים כמותה, ממיתה בושה על אותם אזרחים שומרי חוק ונאמנים למדינה. תושבי עמונה ניהלו מאבק קשה עד הרגע האחרון. הן כאשר הציגו לציבור את העמדה שלהם והן כאשר נאבקו עד לפינוי.

תושבי עמונה הוכיחו כי הם הטובים שבאזרחים למרות שהתקשורת העדיפה להראות את חבורת הזבל. ראוי להדגיש : בין חבורת הזבל הזאת לבין האנרכיסטים מהשמאל כמו עמותות הקרן החדשה, אין הבדל. אלו גם אלו מעדיפים שלא תהיה פה מדינה יהודית ודמוקרטית.
צריך לזכור כי מאז שחר ההתיישבות החדשה בחלקי מולדת משוחררים הרי שבסופו של יום המתיישבים קיבלו את החלטות בתי המשפט, אמנם בחריקת שיניים אבל קיבלו. בסופו של דבר הם הוכיחו כי המדינה יותר חשובה, לכן השוליים הסהרורים צריכים טיפול משטרתי ולא תקשורתי.
הואיל והתקשורת מתייחסת למיעוט השולי הזה ומנפחת את מעמדם, ומנגד המשטרה לא עוצרת את הפושעים האלה לתקופות ארוכות (מיד אחרי הפינוי הם שוחררו) הרי שכך נוצרת לה תדמית מוטעית.
מה שברור הוא כי כל התחזיות שהוצגו בתקשורת ועיקרן תהיה המון אלימות בפינוי, היו בסופו של דבר פארסה עלובה. זאת משום שבסופו של יום תושבי עמונה התנהגו בהוד והדר.
אין ספק כי הבעיה האמיתות ביצירת התדמית שלהם נוצרה ע"י התנהלות מי שיחצ"ן אותם ונפתלי בנט שערך על גב המתיישבים סיבוב של הונאה כפולה. בהתחלה אמר שאין סיכוי לנושא עמונה וחוק ההסדרה אך כאשר ראה שבתוך הליכוד יש מהלך לחוק ההסדרה גנב את הקרדיט והוביל מהלך. רק מה שברור כי בלי הליכוד לא היה חוק הסדרה.
גם בציבור הדתי הלאומי יש תובנה כי בנט זה נזק , ולכן יש באמתחתו של בנט תוכנית גדולה של ניסיון לחבור לליכוד כי ברור לבנט שהוא לא יוכל להגיע לתפקיד ראש הממשלה מהבית היהודי, ובנט רוצה מפלגה בלי יוצאי המפד"ל ותקומה.


איפה מרוחה החמאה 
מכאן אנחנו מגיעים אל בן כספית ממליך המלכים. בספינים לפני מספר ימים צייץ בן כספית על התאמה של בנט לתפקיד ראש הממשלה. הרבה גבות הורמו, האם מי שכבר הכתיר את גבי אשכנזי, גדעון סער וליברמן, מצא תקווה חדשה למדינה? מתברר כי בן כספית הוא אדם שיש בו הכרת הטוב. הוא מטיב עם מי שעוזרים לו להגיש תוכנית אקטואליה ברייטינג נמוך ולקבל שכר של טאלנטים. כך זה היה נגד ברק עם חברו הטוב בניהו, מהצד השני בן כספית היה חסיד של גדעון סער ועכשיו הוא חסיד של נפתלי בנט. מה המשותף לשניים? הם היו שרי החינוך הממונים על הטלוויזיה החינוכית.
מעניין, האם יש קשר על של טיפול מפנק מול היריבים של השניים? אולי יפתחו תיק 4000 לבדוק את הסיפור? יש להניח שהמשטרה לא תבדוק את מערך היחסים של בן כספית עם מי שמעסיקים אתו בעקיפין? יש בכך טעם רע. מאוד. רק לפני שנה בנט אמר שהוא מעדיף טלוויזיה חינוכית בלי אקטואליה, עברה שנה ומה קרה.


אבי מול שלי
האם הסיפור בהסתדרות הוא של אגו בלבד ? שלי יחימוביץ' הודיעה על התמודדותה מול אבי ניסנקורן. מי שקיבל את שרביט ההנהגה בהסתדרות מהיו"ר היוצא עופר עיני. אבי הביא להסתדרות את סדר היום הכי חברתי. כלומר, אבי הוא איש הביצוע של מה ששלי מטיפה אליו שנים. מסביב לאבי התקבעה קואליציה רחבה מקיר לקיר. מנגד קמה שלי והודיעה על המרוץ. שלי קוראת לאנשי ליכוד שיתמכו בה אך הסיכוי לכך נמוך.
בפועל, אם אנשי הליכוד היו מתאחדים הם היו שולטים בהסתדרות. הסיעה של הליכוד, הסיעה של חיים כץ, הסיעה של ג'רופי והסיעה של לאון. כל אלו הגיעו מהליכוד אך בפועל יש הפרדה של אגו רב.
ולכן נשאר המאבק בין אנשי העבודה : מי מהם ינהיג את ההסתדרות.
ההערכה היא שבסופו של יום נראה את ניסנקורן מנצח כי ניסנקורן סגר עם כל הסיעות כולל הסיעה של איתן כבל, זאת למרות שאיתן כבל תומך בשלי יחימוביץ'. שם כבר יש קרב רב שההכרעה שלו תהיה בבית המשפט. ההערכה היא כי הועדים והסיעה של חיים כץ יכריעו את הבחירות.
שלי יחימוביץ' בונה על הקולות החופשיים בהסתדרות ועל העזרה של אלון חסן, האם זה יספיק ?.


דיווד פרידמן
כן, זהו השגריר היהודי שבכל צורה יפעל מירושלים. ברור כי בתחילה יופעל הלחץ שלא תעבור השגרירות לירושלים אך בשלב הראשון כבר ברור שהשגריר יתעורר בירושלים. לדיווד פרידמן יש בית בירושלים ולפי מזל מועלם מאל מוניטור כבר הודיע השגריר כי יגור בירושלים, ועכשיו מה נותר הוא שהוא יכנס לקונסוליה ויתחיל לעבוד משם.
אם נוסיף את דובר הבית הלבן שההתנחלויות לא מחסום לשלום אז
אין ספק כי זהו עידן הפריחה של הימין בישראל כאשר יש ממשל שהוא בקו שלנו. רק נקווה שבנט וחבר מרעיו לא ישפכו את התינוק עם המים.


אבט מול בוגי
אין ספק כי ליברמן מתנהל כשר ביטחון טוב יותר מקודמו, כך טוענים הפרשנים הבכירים. אין ספק שבוגי מפסיד בזירה הזאת והוא מרגיש זאת עד כדי כך שכדי לשרוד במערכת הפוליטית הוא מחליף את בנט בברית האחים עם לפיד. בוגי הופך להיות האח של לפיד וליברמן תופס את מעמדו בציבור הישראלי. אין ספק כי הניסיון של בוגי להטיל דופי בנתניהו בפרשת הצוללות עוד ירדוף אותו כפי שפרשת החייל אזריה תרדוף אותו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו רוצה ליכוד אחר

אריק זיו ויזר

ומי ידאג לזכויות היועצים בכנסת?

דניאל נחמיה

קרן ברק הגב של העצמאים

אריק זיו ויזר

איוב קרא לא הסוס של קליגולה !

אריק זיו ויזר

פילוג או אחריות – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

דילוג לתוכן