29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

“ירושלים איננה מקבלת את המקום הראוי לה ברמה הלאומית”

כך אמרה יו”ר הועדה לקידום מעמד האישה ח”כ ציפי חוטובלי בכנס “ירושלים רבתי”

“הבעיה המרכזית כיום היא בעיית הדיור, אמרה ח”כ ציפי חוטובלי, יוזמת הכנס. הדור הצעיר אינו יכול לרכוש דירות בירושלים בגלל היעדר עתודות קרקע לבניה בעיר. הצעת החוק ירושלים רבתי, בהיבט המדיני משקפת קונצנזוס רחב הרואה ביישובים: ביתר עילית, מעלה אדומים, גבעת זאב, מבשרת ציון, גוש עציון ואפרת, חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, הוסיפה ח”כ חוטובלי. יש פוטנציאל להפוך את המגמה בירושלים, מהגירה שלילית ליצירת הגירה חיובית.  צירי הגישה לעיר מכל הכיוונים ברמה נמוכה דבר אשר פוגע קשות באזורי התעשייה במרחב ירושלים רבתי”, ציינה ח”כ ציפי חוטובלי.

 

ח”כ אבי דיכטר:

“כולם מכירים את נתוני ירושלים והעובדה המטרידה היא שהעיר הזו מהווה תקדים עולמי, כאשר אף מדינה איננה מכירה בירושלים כבירת ישראל. הצעת חוק היא צעד ראשון בדרך למאמץ המשותף של כלל סיעות הכנסת, להפוך את ירושלים לבירה הישראלית הרשמית בעולם. נשמור על כך שהצעת החוק לא תפגע בעצמאותן של הרשויות האחרות במרחב ירושלים רבתי”.

 

ח”כ אברהם  מיכאלי:

“אין ספק שקיים מצב מוזר בו במדינת ישראל אי אפשר להוציא תוכניות בניה בבירה, הדרך להתמודד עם הבעיה המדינית תתאפשר באמצעות קידום הצעת חוק ירושלים רבתי. בזכות דרכי גישה ברמה גבוהה גם היישובים הסובבים את ירושלים יהפכו לחשובים”.

 

אריה הס (יו”ר מועצת ירושלים ובנותיה ומיוזמי הכנס):

“כתושב ירושלים שילדיו עזבו את העיר בגלל בעיות תעסוקה ודיור, חשוב לי להגיד חד משמעית כי בגבולות הנוכחיים של העיר ירושלים אין פתרון למענה של דרישות הצעירים להשתקע בעיר. מדובר בצורך של בירת ישראל כדי שתמשיך לצמוח ולא תמשיך לדעוך”.

בני כשריאל – ראש עיריית מעלה אדומים:

“היום זה הזמן לקדם את המגמה לפיתוח ירושלים והיישובים הסובבים אותה. כבר ב1992 טבע יצחק רבין כראש הממשלה את המונח ירושלים רבתי. אין כאן שאיפה להפוך את האופי הייחודי של כל אחד מהיישובים אלא ליצור תפיסה מרחבית אזורית”.

 

שאול גולדשטיין – ראש מועצת גוש עציון:

“ירושלים עד 1966 היתה מאחז ומאז העיר התרחבה. אם היא לא תמשיך להפתח ולהתרחב היא תוקפא לחלוטין. חשוב שאיכות החיים בעיר תהיה טובה כדי שירצו לגור בה”.

 

ח”כ עתניאל שנלר:

“החוק מתנתק משאלות המחלוקת ונוגע בקונצנזוס, יתרונו בכך שהוא אינו פוליטי אך חשוב שלא יפגע בגמישות הקברניטים. שמירה על ממשק עם הקהילות היהודיות בעולם הכרחית כדי לסייע בתמיכה החיצונית לה העיר זקוקה כבירת ישראל והעם היהודי”.

 

אבי רואה – ראש המועצה האזורית מטה בנימין:

“בעוד 100 שנה יחיו כאן תושבים אחרים וההיסטוריה היא שתשפוט אותנו. צירי הגישה לירושלים הם האסטרטגיה והעיר חייבת הגנה פריפריאלית מסביבה. אסור להשאיר אותה כרחוב ללא מוצא”.

 

מאיר רובינשטיין – ראש עיריית ביתר עילית:

“תנופה אזורית יכולה להתקיים רק באמצעות בניה. הבעיה היא שבכל פעם חסרה חתימה של שר הבטחון. יש צורך אמיתי להתמקד בהגדלה משמעותית של עתודות הקרקע לבניה עבור מגורים”.

 

אריה שמם – ראש עיריית מבשרת ציון:

“למבשרת רגישות עליונה במסגרת הצעת החוק ירושלים רבתי והכרחי לאפשר עצמאות מוניציפאלית ולא אוטונומיה בלבד. עושים רכבת מהירה לירושלים אבל לא מקימים תחנה, לא סופרים את מבשרת ומתעלמים מ-30000 תושבים”. 

 

יורם אטינגר (יועץ לענייני ארה”ב ושגריר ישראל לשעבר):

“בעולם היחס לירושלים הוא מבחן הלקמוס. מי שבוחן את ירושלים מ-48 ועד היום רואה שתמיד התפתחות היא תנאי מקדים לזינוק ירושלים קדימה. נמל תעופה בירושלים הכרחי בעיר מכיוון שחוסר כזה גורע ממעמדה העולמי. שדרוג תשתיות התחבורתיות ופיתוח עתודות הקרקע המזרחיות לעיר יביאו את למהפך ולתוספת של 20000 תושבים בכל שנה”.

אריאל מורלי (מנהל מועצת ירושלים ובנותיה):

“הבעיה האקוטית בירושלים היא בעיית הדיור, דבר שגורם להאמרת מחירים שמונעים מצעירים שידם אינה משגת, לרכוש דירה ולפיכך הם נאלצים לעזוב למחוזות אחרים”.

 

להלן רשימת חברי הכנסת שנכחו בכנס “ירושלים רבתי”:

ציפי חוטובלי, אבי דיכטר, אברהם מיכאלי, נחמן שי, אורי אורבך, עתניאל שנלר, רחל אדטו ואורי מקלב.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אחדות דעים בתנועת הליכוד

אריק זיו ויזר

שאמה השתתף בישיבת שרינו המורחבת של שרי הליכוד

אריק זיו ויזר

“תעודת עניות למדינת ישראל”

אלי חזן

הבטחנו “ירושלים אחת” – אבל לא קיימנו

אריק זיו ויזר

“תעודת עניות למדינת ישראל”

אלי חזן

יו”ר הכנסת הודיע כי יכנס דיון מיוחד על האירועים בירושלים.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן