40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

יצחק רבין- אילן שמאלני גמד

יצחק רבין ז”ל – המיתוס, המיתוס שמנגד ומיתוס כאילו של השמאל

כדי לחזק מסרים, מקובל להיתלות באילנות גבוהים. יצחק רבין היה “אילן שמאלני גמדי”. ועוד לפני שאתם דורשים “של נעליך”, אני מודיע לכם שבשניות אלה ממש- אני יחף. “אילן שמאלני גמדי” איננה קביעה, ואפילו לא דעה. זוהי מסקנה שבקעה בכוחות עצמה מתוך התיאורים ששמענו, ממעריצי ומוקירי זיכרו של רבין.

אילו היו רואים בו “אילן גבוה”, היינו זוכים לשמוע מהם ציטוטים מחזונו המדיני בתוספת קטעי ארכיון. במקום זה, טוחנים לנו את המוח על רבין הנפלא, הישר והישיר (“פרופלורים”), זה שידע לקחת אחריות, היורד לפרטי פרטים, ששינה סדרי בראשית, וכו’. אין לי בעיה עם הדילוג הספורטיבי מעל הסקרים בהם נתניהו הביס אותו. גם הדילוג מעל אחריותו לאסון אוסלו מובן לי, יען כי חלקם בתמיכה ושיווק האסון, לא יותר קטן.

אני מדבר על מה שהם מכנים “מורשת רבין”. להגיד שהתנגד לאלימות, זה לא מדויק. ברקורד שלו יש כתמים של אלימות כלפי אחים. להגיד שהיה קנאי לכללי המשחק הדמוקרטי- זה שקר. מי שקנה שני מנדטים שנגנבו מהימין, לא ניתן להדרו בנוצות דמוקרטיות. להגיד שסלל את הדרך לשלום- גם זה שקר, מפני שבאותה דרך שסלל, ראינו את מתנדבי זק”א מלקטים חלקי גופות של קורבנות השלום שלו.

את המסרים החשובים באמת, אלה שרבין האמין בהם בכל ליבו- את אלה השמאל מחביא. לא טוב להם להביא ציטוטים של רבין על ערביי ישראל, על דוח לנדאו, על בג”צ ובצלם, על התנגדותו למדינה פלסטינית ושבועתו לירושלים המאוחדת. את כל אלה השמאל מעדיף שלא נזכור. מה זה מוכיח?

מי שמתנגד למדינה פלסטינית ולאי חלוקת ירושלים, אליבא דה-בכירי השמאל, הוא “אילן גמדי” שאין להתלות בו. מי שראה במלשני “בצלם”, ובשופטי בג”צ, גורמים שמפריעים להילחם בטרור- הוא אילן גמדי נושא בשורת הפשיזם. מי שמתנגד לדוח לנדאו (האוסר טלטול בחקירת מחבלים), הוא אילן גמדי שאסור להאדיר את שמו.

יש “שני רבין”: האמיתי והמיתוס. השמאל שוקד על טיפוח המיתוס, כדי לקצור דיווידנד אלקטוראלי. דעותיו המדיניות של רבין האמיתי, ירדו איתו אלי קבר. מבחינת השמאל- טוב שכך. אילו יושרה הייתה מדריכה אותם, הם לא היו נושאים את שמו של המיתוס לשווא. אילן גמדי כבר אמרנו?…

 

למאמר המלא ולקטעי הוידיאו המקוריים מהאתר של נרי אבנרי לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כמה מילים על שאלות / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

בדרך למצולות

אלי חזן

נתניהו הציע- רבין סירב

אלי חזן

עמוס עוז, חייל מקלדת בשירות הטרור

אריק זיו ויזר

אבי דיכטר לך הביתה! / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

הנס שאכזב את דוד גרוסמן

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן