20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

יעלון : “אסור לנו לאפשר לאף אחד מאויבינו להגיע ליכולת גרעינית צבאית” – אלי חזן

פלאש 90
בוגי יעלון וראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת
המשנה לראש הממשלה התארח הערב במצודת זאב בכנס של חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

המשנה לראש הממשלה השר משה (בוגי) יעלון התארח הערב בכנס של חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי והתייחס לסוגיות אקטואליות העומדות על סדר היום. השר אמר את הדברים הבאים במהלך נאומו :

“ישראל לא מסכימה שלמישהו מאויבנו תהיה יכולת גרעינית. אסור לנו לאפשר לאף אחד מאויבינו להגיע ליכולת גרעינית צבאית. האיום העיקרי במזרח התיכון זה המשטר האיראני. כשמדברים על למחוק את ישראל מהמפה, זה בדרך להבסת המערב. זה צריך להיות הנושא בעדיפות הראשונה. אי אפשר יהיה לייצב את אפגניסטן, תימן, לבנון, עיראק ומדינות נוספות בלי לטפל בבעיה האיראנית. גם באפריקה וגם בדרום אמריקה. אסור להתעלם מזה. המערב מתעלם מהצורך להתעמת, ובמצבים מסוימים צריך להתעמת. מול המשטר האיראני צריך להביא אותו לדילמה של פצצה גרעינית או הישרדות של המשטר. זה בר השגה. צריך לשדר נכונות להתעמת, בבידוד מדיני, סנקציות חריפות, בסיוע לאופוזיציה, ואופציה צבאית אמינה. נבוט עבה. במזרח התיכון לא מדברים, מסבירים. באסטרטגיה הזו המשטר האיראני ייאלץ או להפסיק את פרויקט הגרעין הצבאי, או ליפול. באסטרטגיה כזו אנחנו לא צריכים לקפוץ בראש. ישראל היא רק השטן הקטן. המערב וארצות הברית זה השטן הגדול. כשאני שומע מתמודדים בארצות הברית שיתמכו בישראל אם היא תתקוף באיראן, אני אומר שאנחנו צריכים לתמוך בהם כשהם יתקפו. אנחנו רק הבעיה הקטנה.

לנו האביב הערבי נראה כמו חורף אסלאמי. זוהי רעידת אדמה משמעותית מאוד. יש התמוטטות של תפיסת מדינות הלאום, הרפובליקות, לעומת מונרכיות ששורדות בשל חיבור למסורת ושורשי האסלאם. המהפכות הללו נחטפות אחת אחרי השנייה על ידי גורמים אסלאמיים. כי אם אין דבר שמאחד, הדבק היחיד הוא האסלאם. לכן אנחנו בכיוון של חורף אסלאמי. בטווח הארוך אלו יכולות להיות חדשות רעות מבחינתנו, אבל בינתיים הן המהפכות הללו שואבות הרבה אנרגיה פנימה ולא כלפי חוץ, ועלינו לוודא שזה יימשך כך. בטווח הקרוב ובטווח הביניים אני לא רואה שמדינות שכנות, במציאות הכלכלית הנוכחית שלהן, מסוגלות לממן התחמשות. אני מקווה שמדינות שמחומשות על ידי ארצות הברית, תיפסק להן האספקה. זה מה שיקרה על בסיס היחסים בינינו לבין ארצות הברית.

אני לא רואה קואליציה ערבית חמושה סביבנו. אבל אי יציבות תהיה מנת חלקו של המזה”ת בעתיד הנראה לעין. אבל ממתי המזרח התיכון יציב? זה ילווה אותנו בעתיד.

יש פטרוניות של המערב שרוצה דמוקרטיזציה במזרח התיכון. מי שחושב שאפשר להפוך את החברות סביבנו לדמוקרטיות על בסיס הליכה לקלפי, לא מבין. יש לנו דוגמא לזה של החמאס, שזכה בבחירות דמוקרטיות ואז החל להשליך את יריביו מהקומה ה-18 או לירות בהם. נוצרים בעזה לא יכולים ליהנות מחופש פולחן. זו דמוקרטיה? זו פטרוניות מערבית ונאיביות מערבית, ויותר מכל זו בורות. אנחנו מאוד רוצים שכל המדינות סביבנו יחיו תחת משטרים דמוקרטיים. אבל את זה מתחילים בחינוך לחברה אזרחית, זכויות נשים, זכויות אזרח, לא בקלפי.

כשאצלנו אומרים “צריך לייצר תקווה”, מוכרים לעם תקווה והליכה אחרי משאלות הלב. אנחנו לא אנשי מלחמה ולא צמאי דם. אבל כשמתבלבלים באשר לאיך מגיעים לשלום, קל ללכת אחר משאלות הלב. כך הגענו לשלום עכשיו ולהסברים על איך ההתנתקות תביא שלום, וזו הליכה אחר משאלות הלב. לאדם מערבי שחי בוושינגטון או לונדון, קשה לתפוס שיש פה איום אסטרטגי עליו שבו האסלאם על זרמיו השונים מאיים על התרבות המערבית.

יש מנהיגים במערב שאומרים שהעבודה שהאסלאם שונא את המערב היא בגלל סיבה מסוימת, והיא הסכסוך הישראלי-פלשתיני. זהו כשל חשיבתי. אין לנו פתרונות לכל אתגר, ודאי לא למצבים גיאו-אסטרטגיים מסובכים. טוענים שהפתרון ידוע, אבל אין מה לבנות על מה שקרה השבוע בירדן. אבו מאזן נמנע מלשבת איתנו לשולחן כדי להימנע מהכרה במדינה יהודית. אין סיכוי להוציא ממנו הצהרה שגם אם נגיע לסיכום, זה יהיה סוף סכסוך וקץ התביעות. אבו מאזן משכתב את ההיסטוריה במאמר בניו יורק טיימס, ומבחינתנו זה אתגר לא פשוט להיאבק בזה. אבו מאזן הבין שהטרור לא משתלם ולכן הולך לדרכים אחרות.

לא בכדי יש חיבור לא קדוש בין אסלאמיסטים וג’יהאדיסטים, לבין הערבים הלאומיים שחושבים שהאזור הזה צריך להיות ערבי טהור, לבין אנשי המערב שמתחברים לזה. במדינה היחידה במזרח התיכון שהקהילה הנוצרית בה נהנית מחופש פולחן וגדלה, ישראל, לעומת קהילות במדינות ערב שהולכות וקטנות. המקום היחידי שהנוצרים נהנים מחופש פולחן זה אצלנו. ואותנו מאשימים באפרטהייד. אבל ליברלים נאיביים חוגגים על זה. הרדיקליים מתנגדים ללאומיות. מי שאומר שהמוסלמים שונאים את המערב בגלל הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אומר שהצרות של העולם הן בגלל היהודים. זו אנטישמיות ואנטי ישראליות.

ביקשו מאיתנו לצאת מלבנון ובכך להחליש את חיזבאללה ולבטל את זכות הקיום שלו, וקרה ההיפך, חיזבאללה התחזק. כך קרה גם בעזה. במקום לחזק אץ המתונים חיזקנו את הקיצונים. לא פלא שאחר כך אירעו חטיפות שליט וגולדווסר ורגב. כי הצד השני לא טוען לכיבוש מ-67′ אלא משנת 48′. וכשאתה נסוג זו רוח גב לטרור ולדרך של הקיצונים. כל עוד יש בליבם תקווה שהם מסוגלים להשמיד את מדינת ישראל, הם ימשיכו בזה. ומה יותר מנסיגה כדי להפיח את התקווה הזו. יהיה שלום כשהם יבינו שאין תקווה לסלק את מדינת ישראל מפה. זה קיר הברזל של ז’בוטינסקי. אין טרור כי הממשלה עומדת על דעתה. אם היינו נסוגים היה טרור. יש כאן ממשלה שעומדת על דעתה.

מקור אי היציבות במזרח התיכון הוא לא אנחנו. וזה לא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. מה הקשר בין הסכסוך השיעי-סוני לבין הסכסוך הישראלי-פלשתיני? אנחנו מוכנים לשבת לשולחן מיד. בוא נראה איך הם יכולים לדאוג לעצמם. קרי, אוטונומיה. יש לנו הרבה דברים לדבר עליהם. בוא נראה אתכם מסוגלים לשלוט באזורים שקיבלתם אחריות עליהם. אל תגידו שאתם חלשים. שפרו את המשילות, את הכלכלה, אנחנו מוכנים לעזור. אבל כל עוד מחנכים אצלכם כפי שמחנכים – אין סיכוי לשלום. כשאבו מאזן מחבק את אמנה מונא או מחזיר מחבל לתפקיד, וקוראים רחובות על שמותיהם של מחבלים – איזה סיכוי יש לשלום? הסכם שלום לא שווה את הנייר שחותמים עליו אם הוא לא מגובה באינטרסים. ובמזרח התיכון אינטרסים זה קודם כל נבוט עבה ורק אחר כך גזרים. אסאד מכיר את הנבוט שלנו ולא מעז להגיב על דברים בהם האשימו אותנו. ואין בינינו הסכם שלום. מה שווה נייר אם אין לך משהו שמאיים עליו? כל עוד נראה את החינוך ככזה שבו יש הכחשה בזכותה של מדינת ישראל להתקיים, שבו מפת ישראל לא מופיעה בספרי הלימוד של הפלשתינים – אין סיכוי לשלום.

כל שטח שהועבר לעראפת ולחמאס הפך למדגרת טרור ורקטות. על זה ניכנס לדיון על טריטוריה? מאז אוסלו קיבלנו שטחים תמורת טרור ורקטות. איך אתם דוחפים אותנו לדיון על טריטוריה? לא ניכנס לשם כל עוד הם אינם מכירים בזכותה של ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי ושכל הסכם יהיה סוף סכסוך וקץ התביעות. אבל הרעיון שלהם הוא לא הקמתה של מדינה פלשתינית אלא החרבתה של מדינת ישראל.

כשהם אומרים שלום מלא וצודק, זה שלום בלעדינו. כי הישות הציונית מבחינתם היא מעשה של אי צדק.זה שלום בלי מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

למה הליכוד לא שולט

אריק זיו ויזר

ח”כ סילבן שלום סייר היום בישובי המועצה האזורית שומרון כאורחו של ראש המועצה, גרשון מסיקה.

אריק זיו ויזר

סניף חדש לליכוד ברעננה – מחדשים ימים כקדם

אריק זיו ויזר

לזכרך, מתהומות ליבנו אח וחבר

אריק זיו ויזר

מר זיו היקר, מותר לבקר ואסור להכפיש – נחום זלצר -רמת הגולן – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר

כאשר מוותרים על הגולן מוותרים על מקורות המים.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן