18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יו”ר ועדת הכלכלה, ח”כ אופיר אקוניס: “לאחר הקריאה הראשונה,על הממשלה לבחון מחדש את המע”מ על התיירות”

השר מיסז’ניקוב:” מע”מ על התיירות יגרום ל12,000 מפוטרים”
בדיון בנערך היום בוועדת הכלכלה סקר שר התיירות, סטס מיסז’ניקוב את מצב ענף התיירות בארץ. “ענף התיירות עונה על שני יעדים מרכזיים שהציבה הממשלה- צמצום אבטלה ועידוד תעסוקה. מדינת ישראל מניבה רווח עצום מתעשיית התיירות ודווקא בעת משבר על המדינה לעודד השקעות בתיירות.” עוד הוסיף ואמר השר כי ” החסם המרכזי שעשוי לפגוע פגיעה אנושה בתעשיית התיירות- הכוונה להטיל מע”מ על תיירות נכנסת, שאם לא תבוטל תגרום לאובדן של כ-12,000 מקומות עבודה וירידה של 290,000 תיירים”
יו”ר הוועדה, ח”כ אופיר אקוניס אמר שהתיירות היא ממנועי הצמיחה העיקריים של המשק הישראלי. אקוניס התייחס גם לנושא המע”מ שעלה בדיון:” לאחר שהצעת “חוק ההסדרים” תעבור במליאת הכנסת בקריאה ראשונה וכנהוג וכמקובל בכנסת תפוצל בין הוועדות השונות, יתקיימו הדיונים על המע”מ. על אף שנושא התיירות מצוי בתחום עניינה של ועדת הכלכלה, הרי שתחום המיסוי שייך לוועדת הכספים. לפיכך אני מציע להקים ועדה משותפת לשתי הוועדות כך שתהיה אפשרות לבחון מחדש את הכוונה להטיל מע”מ על שירותי התיירות, לגביה הביעו מרבית חברי הכנסת התנגדות.”
ח”כ רוחמה אברהם, לשעבר שרת התיירות, ציינה כי שנת 2008 הייתה שנה טובה לתיירות מכמה סיבות וביניהן: חגיגות ה-60 למדינת ישראל, ביטול הוויזות מרוסיה ושיווק ישראל בארצות המזרח.
ח”כ מוזס העלה את נושא התיירות החרדית בארץ והתלונן על כך שאין שיווק תיירותי לקהל היעד החרדי, אשר פוקד את הארץ לעתים קרובות. אין בישראל, לטענתו, עלונים המיועדים לקהל החרדי ובעלונים שכן מתפרסמים מטעם משרד התיירות, אין אזכור לאתרים אטרקטיביים מבחינת העולם החרדי כגון קבר דוד, מערת צדקיהו ועוד.
ח”כ חנין זועבי ציינה בפני הוועדה כי הבעיה היא שיש סתירה פנימית בנתונים שמוצגים בו בזמן שמייחסים חשיבות רבה לתיירות הנוצרית- אוונגליסטית, לא משקיעים מספיק באתרים הקשורים לדת הנוצרית כמו בעיר נצרת, למשל. שם יש מחסור אדיר בפיתוח האטרקציות ובאפשרויות הלינה בעיר.
מיכאל פרידמן, יו”ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות:” זאת תהיה טעות פטאלית לבטל את הפטור ממע”מ. האוצר לא תמיד צודק- ובמקרה הזה הוא פשוט טועה”
שמואל מרום, יו”ר לשכת סוכני הנסיעות:” הסוכנים בכל העולם מסתכלים על ישראל כעל מדינה בעייתית בלאו הכי. לא מהר כל כך משווקים אותנו. אני מצפה מהח”כים שיניו מגן של התעשייה הזאת ויעצרו את המהלך”
אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל:” התתירות היא מוצר ציבורי. אין עוד תעשייה בארץ שמסוגלת לתת במהירות תעסוקה לעובדים ובפריפריה. ההצעה בעניין המע”מ תפגע בתעסוקה. מאחורי הסטטיסטיקות של המפוטרים יש שמות ופנים, רבים מהפריפריה. הם הראשונים שנפגעים.”
ועדת הכלכלה קבעה כי השקעה בענף התיירות – מנוף לסיוע ביציאה מהמיתון, לכיוון צמיחה, בתרומה לתוצר העולמי הגולמי, בהפחתת הגירעון ולעידוד התעסוקה במרכז ובפריפריה.
הוועדה סבורה כי בד בבד עם שיווק התיירות הישראלית- נדרש להגדיל את היצע חדרי המלון ברחבי הארץ, בירושלים, באילת, בנצרת ובמקומות נוספים, בתקווה שזה יביא להפחתת המחירים הן לתיירות הנכנסת והן לתיירות הפנים. הוועדה ביקשה ממשרד התיירות לרכז מאמצים גם מול קהל היעד של התיירות היהודית-חרדית מרחבי העולם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כל הזמן נכנסים במתנחלים

אריק זיו ויזר

יו״ר הכנסת: “הטבח הוא שבירת שיא של שפלות ואכזריות”

אלי חזן

גמליאל ודנון בעד הבית בחברון

אלי חזן

הקשר האיטלקי

אריק זיו ויזר

ח”כ ציפי חוטובלי: “העליה במספר הבקשות וההיתרים הניתנים לפיטורי נשים בהריון מדאיגה ועל התמ”ת לפעול לצמצומה”

אריק זיו ויזר

דנון : “קדימה היא כמו הטיטאניק- ספינה טובעת שחבריה נוטשים אותה”

אלי חזן
דילוג לתוכן