38.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יו”ר הכנסת: “מורשת רבין המוזנחת היא, צוואתו למתנגדי אוסלו ותומכיו לשמור על ירושלים מעבר לכל מיקוח”

מורשת ירושלים היא העומדת במרכז מורשתו

בישיבת המליאה המיוחדת אמר עוד ריבלין:  קשה שלא להתקומם נוכח הניסיונות להבחין בין המותרים בכניסה לסוכת האבלים לבין המוקצים מחמת מיאוס פוליטי. במרוצת השנים עמדתי אני לא פעם מעל הדוכן הזה, ביום הזה, ומחיתי בכאב, על הדרתו של מחנה גדול בעם ישראל מקהל האבלים. מחיתי על דה הלגיטימציה של ציבור שלם שלא “חזר בתשובת אוסלו”,  ושמיאן “להתפכח” מעמדותיו הפוליטיות ולחצות את הקווים. הלקח המרכזי מרצח רבין הוא מיגור האלימות הפוליטית וכיבוד הדמוקרטיה
 
יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין אמר בישיבת המליאה המיוחדת במלאת 15 שנים להירצחו של יצחק רבין: “ביום הזיכרון ליצחק רבין האיש, בר הפלוגתא הפוליטי, החבר, אני מבקש להזכיר גם את “מורשת רבין המוזנחת”, זאת- שלא זכתה לאור הזרקורים ההיסטורי, זאת- שלא שירתה את צרכי “מיתוס השלום”, להשקפת אדריכליו, זאת – שלקחיה נראים בימים אלה רלוונטיים מתמיד.  מורשת רבין המוזנחת היא זאת המתבטאת במסירותו הערכית והעקבית לירושלים, בירת ישראל”.
יו”ר הכנסת הביא מדברים שנשא רבין ז”ל ימים ספורים לפני הירצחו: “אנחנו חלוקים בדעותינו מימין ומשמאל, יש לנו ויכוחים על דרך ועל מטרה. אך בישראל אין לנו ויכוח בנושא אחד: שלמותה של ירושלים והמשך כינונה וביסוסה כבירתה של מדינת ישראל. מבחינתנו, ירושלים אינה נושא לפשרה ואין שלום בלי ירושלים. ירושלים הייתה שלנו, תהיה שלנו, היא שלנו, וכך תהיה לעולמי עד”. 
ריבלין המשיך: “גם בחלוף שלוש שנים מתחילת כהונתו, ועל אף הצהרותיהם הנחושות של המבטיחים ש”רבין יומרצ”, לא סר רבין ולא זע מעמידתו האיתנה הבטוחה והעיקשת על שלמותה של ירושלים. בתקופה קשה זאת, כאשר דורשים מאיתנו להרפות את אחיזתנו בירושלים בירתנו; בעת שמנסים להעמיד בספק את ריבונותינו עליה; ואולי הקשה מכל: בזמן שנדמה שהקווים האדומים שלנו עצמנו דוהים ומטשטשים; עלינו לזכור ולהרים על נס את עמידתו האיתנה של רבין על שלמותה של ירושלים הריבונית והמאוחדת”.
 
ריבלין תהה: “כיצד ניתן להסביר היום, 15 שנים אחרי, את הדברים הללו שאמר יצחק רבין על ירושלים? האם רבין באמת האמין שניתן להשאיר את ירושלים מחוץ למשא ומתן? והרי היום, מי שמכונים ממשיכי דרכו, מנסים לשכנע אותנו להאמין שרק תם או חלילה אוויל חושב שניתן להגיע לשלום מבלי לחלק את ירושלים? והרי היום, לאסוננו, ה”בון טון” מבית מחוץ מכתיב, שמי שמגיע לשולחן הדיונים ללא ירושלים הרי שכוונותיו אינן כנות ואינן רציניות ממילא; ואחד משניים או שהוא מרמה את הציבור או שהוא מרמה את עצמו” והסביר: “גם רבין של אוסלו, האמין שירושלים עומדת מעל לשיקולים כולם; הטקטיים, הפוליטיים והריאל פוליטיים. רבין האמין שישנם יחסים בני נצח העומדים מעל המיקוח, ומעל מבחן הזמן”.
בנאומו הוסיף ריבלין: “כפי שהזיכרון של רצח לינקולן לא הפך למורשת מחנה הצפון כי אם למבחנה של החוקה האמריקנית ושל האומה האמריקנית כולה, כך, הולך והופך זיכרון רצח רבין לנחלת הישראלים כולם, ולמבחנה של הדמוקרטיה הישראלית.”
לדבריו, “הלקח האזרחי והחברתי מהרצח הנתעב מצוי בהבנה שויכוח פוליטי לא יעשה באלימות; הוא טמון בהבנה שהכרעות פוליטיות ולאומיות יקבעו תמיד, אך ורק במסגרת כללי המשחק הדמוקרטיים; והוא מותנה בחינוך הנוער הישראלי, על גווניו, לערך משותף של הגנת הדמוקרטיה, ושל ניהול שיח ציבורי מתוך סובלנות. הנצחת היום הזה עוברת דרך המערכה למיגורה של תרבות האלימות הפוליטית. לזאת, מציאות חיינו הישראלית כאן, לא חדלה מלספק לנו שעות כושר ומבחן, יום-יום, שעה-שעה.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דמוקרטיה מתגוננת שתגרום לשרידות ישראל

אריק זיו ויזר

“מדאיגה אותי יותר שיטת הסלאמי משיטת השקשוקה”

אריק זיו ויזר

קול ישראל: ח”כ אופיר אקוניס נבחר לח”כ הבולט של המושב!

אריק זיו ויזר

ועדת העבודה אישרה – מעסיק לא יוכל לפטר עובד בתקופת ימי מחלה שלו, של ילדיו ושל בן הזוג

אריק זיו ויזר

שאמה הכהן : “אנו רואים הסתת חינם כנגד הממשלה”

אריק זיו ויזר

אושר לקריאה ראשונה: פגיעה בזכויות מחבלים ובני משפחותיהם בביטוח לאומי

אלי חזן
דילוג לתוכן