19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

יו”ר הכנסת לעמיתו הרוסי: ישראל מוקפת שלוחות איראניות

ריבלין הביע הערכה בפני מירונוב על החלטתו במהלך ביקורו הקודם בישראל, בתקופת האינתיפאדה השניה, לבטל את פגישתו המתוכננת עם ערפאת עם היוודע הפיגוע הרצחני במסעדת סבארו בירושלים, ולבקר את הנפגעים: “מודה לך שהעדפת לפגוש את קורבנות הטרור ולא את מחולליו”

“אבו מאזן הפסיק לנהל איתנו משא ומתן, כי הוא סבור שמדינות העולם ילחצו עלינו לתת לו את כל מבוקשו. שלום יכוֹן באזור הזה כשלשני הצדדים יהיה ברור שזהו אינטרס משותף”. כך אומר היום (ג’) יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, בפגישה שקיים בלשכתו עם יושב ראש מועצת הפדרציה של רוסיה (הבית העליון של הפרלמנט הרוסי), סרגיי מירונוב. מירונוב מבקר בישראל לרגל ציון 20 שנים לכינון היחסים בין המדינות, ואחר הצהריים ישוב ויתארח במליאת הכנסת ויתקבל גם בדברי ברכה שישא היו”ר מן הדוכן.
ריבלין הוסיף ואמר לאורחו: “ישראל מוקפת למעשה בשלוחות של אירן: חמאס מדרום וחיזבאללה מצפון. לכם, לרוסיה, תפקיד חשוב ביותר במזרח התיכון, גם אם כידידים איננו רואים עין בעין בכל הסוגיות. משפחתי עלתה לכאן לפני 200 שנה, ואני מבקש לדאוג לכך שנכדיי יחיו כאן בעוד 200 שנה בביטחה. לכן יש לקבל החלטות קשות באחריות רבה, כפי שכל עם היה נוהג. אנחנו רוצים לכונן כאן שלום ולא להשלות עצמנו בחתימה ריקה מתוכן.” ריבלין הזכיר לשבח את החלטתו של מירונוב, שעה שביקר בישראל בתקופת האינתיפאדה השניה, לבטל פגישה עם ערפאת לאחר שהתרחש פיגוע רצחני גדול במסעדת סבארו בירושלים. “אני מודה לך שהעדפת לפגוש את קורבנות הטרור ולא את מחולליו. לעם חפץ חיים אסור להכנע לטרור, ובהכירי אותך אני משוכנע שאתה יכול להוביל מהלכים גם נוכח התנגדות של ממשלתך”, אמר יו”ר הכנסת לעמיתו.
בנאומו אחר הצהריים במליאה, צפוי ריבלין לומר עוד, כי האתגר המרכזי העומד לפתחן של מדינות העולם החופשי הוא מאבק בלתי מתפשר באיום הטרור הג’יהאדי ובמדינות ציר הרשע, ובראשן הסכנה הנשקפת מאיראן, “הפועלת בהתרסה ובגלוי להשבחת יכולותיה הגרעיניות, העלולות להגיע ביום פקודה לכל בירה באירופה. כולנו בענין זה באותו מתרס”, דברי יו”ר הכנסת ליו”ר הפדרציה הרוסי.
יו”ר הפדרציה, מירונוב, שיבח את שיתוף הפעולה בין חברי הפרלמנטים ועל החתירה לכונן שלום באזור. הוא אמר עוד לריבלין, כי התרשם עמוקות מטקס קבלת הפנים הייחודי והמרשים שנערך לו ולפמלייתו, וכי החליט לאמץ את הנוהג, שכמותו לא ראה לדבריו באף פרלמנט, לקבל את אורחי הפרלמנט מחו”ל בנגינת ההמנונים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סגן יו”ר הכנסת ח”כ כרמל שאמה פנה השבוע בשאילתה דחופה

אריק זיו ויזר

שאמה הכהן מחובר למצביעיו 24 שעות

אריק זיו ויזר

יו”ר ועדת החקירה לטיפול בעקורי גוש קטיף: המציאות מעידה על הכשל, נדרש שינוי תפיסתי

אריק זיו ויזר

ח”כ יריב לוין: ” הקביעה כי רבין שווה פי שלושה מז’בוטינסקי הינה בגדר ניסיון מביש לעוות את ההיסטוריה הציונית”

אריק זיו ויזר

נשות הכרמל נפגשו עם ראש הממשלה

אריק זיו ויזר

אקוניס בבאר שבע : “פעולה תקיפה בעזה – עכשיו!”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן