28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

יורם גמיש: כחלון הפך מותג בזכות הליכוד

הצד הטוב של המיזוג עם ישראל ביתנו, מי את פאינה, כחלון מותג ישראלי, האם תל אביב תשלח כחלון חדש,עודד פורר עשה חיל בישראל ביתנו

נכנסנו, עכשיו איך נצא מזה ?

נפלאות הן דרכי הפוליטיקה. כאשר החלה מערכת הבחירות היה נדמה כי הכל הולך להיות פשוט ומשעמם אבל הניסיון מלמד שכאשר נכנסים למערכת הבחירות אנו יודעים איך נכנסים אבל אנו לא יודעים כיצד נצא. במערכת הזאת היה ברור לי
לפחות כי שלי יחימוביץ הופכת להיות המנהיגה המובילה בגוש השמאל וכך מראים הסקרים האחרונים. לאחר מכן היה הבאז שאולמרט חוזר ולבני תקים מפלגה ואחר כך שאולמרט וציפי ילכו יחד ואז כחלון הוריד פצצה : הוא אמר שהוא יוצא לפסק זמן. בשיחות עימו ראית רצינות במהלך והיה ברור כי כחלון לא שלף את המהלך. זה התגבש אצלו כבר תקופה ארוכה והשבוע אחרי ישיבת מרכז הליכוד הגיע מקורבו שמעון סוסן עם סקר שמראה כי כחלון מביא 20 מנדטים.

ללא ספק סקר כזה יצר אצל משה משהו, והוא החל לדבר עם מקורבים אליו על הסקר.  בסביבתו של משה היו כאלה שהציעו כי יצא מיד להודעה רשמית. ביום רביעי כבר היה ברור כי ביום חמישי בצהריים כחלון יודיע על הקמת מפלגה, אך לבסוף החליט להמתין. ביום חמישי עלו אליו לרגל נתן אשל, ועוד רבים.

יו”ר הכנסת קרא לכחלון להשאר ויותר מזה : ריבלין וליברמן החלו במהלך מובנה להשאיר את כחלון בליכוד, וכך מסתמן כי כחלון יקבל את האוצר והמקום השלישי בהסכמה עם ליברמן.
אם ננקה את מסך השבוע האחרון אנו מגלים כי השילוב של ישראל ביתנו והליכוד כפי הנראה הולך להיות סיפור הצלחה אומנם היו בסביבת המפלגות רתיעה חלקית של מגזרים אבל לאחר ההחלטה מתברר כי השילוב של המפלגות ביחד הוא שילוב מנצח.

ללא ספק הליכוד מביא לשילוב את השורשים של התנועה ואת הדמות המובילה של נתניהו כמי שמוביל בציבוריות הישראלית כמתאים ביותר להיות ראש ממשלה. ליברמן והמפלגה שלו מביאים את ארתור פינקלשטיין ומנגנון משומן של מפלגה פעילה [ בליכוד צריך לזכור, יש מנכ”ל שהוא דחליל]  ויש פעילי מפלגה שפשוט רק לקנא בהם.

השבוע, יום לאחר ההודעה על האיחוד, הוזמנתי ע”י חברת הכנסת פאינה קירשנבאום להגיע לכנס של השותפה החדשה. לי היה ברור כי אני מגיע לכנס שרובו יהיו עולים חדשים אך כבר בכניסה ראיתי כי אני נכנס למשהו אחר : היו שם חובשי כיפות, גימלאים, צעירים ,נשים, וגם עולים. פשוט אתה רואה מפלגה פעילה ומאוד מושרשת, אם חשבנו על ישראל ביתנו כמפלגה של איש אחד, אז שיהיה ברור : ליברמן פשוט הקים תנועה חזקה ומושרשת. כך למשל פאינה נתנה דו”ח לפעילים של המפלגה ומה שהיה הכי מדהים כשני שליש מהזמן היא פירגנה לחבריה בסיעה כאשר עברה אחד אחד והציגה את ההישגים שלהם. פאינה
פירגנה גם לעודד פורר יו”ר צעירי ישראל ביתנו וללא ספק עודד פורר שהגיע מהליכוד מראה כי ליברמן שאב אליו את הטוב שבצעירים כאשר אתה רואה את העבודה שהוא עושה אני פשוט מקנא בצעיר הזה.
לאחר פאינה עלה יאיר שמיר. שמיר מהווה סיפור מוצלח במדינת ישראל. אומנם הוא הגיע עם שם שגם מחייב וגם לא הזיק לו, אך מתברר כי יש לו את הגנים הטובים. שמיר הוא סיפור הצלחה. ברקורד שלו יש רק הצלחה ועשייה . טייס ומהנדס, היה בעל תפקידי פיקוד בחיל האוויר, חברות שניהל הגיעו ממצב של שפל להצלחה. כך היה באל על, סאיטקס והתעשייה האווירית. כולן היו חברות נחשלות ואצלו הפכו לריווחיות. שמיר מביא לפוליטקה נסיון אדיר, כאשר אתה מביט בדמות מול כל כוכבי הריאלטי אצל לפיד ומפלגת העבודה, איך אפשר להשוות? כך למשל אפשר להשוות אותו ליעקב פרי שניהל חברת סלולר שכל יעודה היה לעשוק את הצרכן, או בנק שגובה עמלה על האוויר שאתה מדבר עם הפקיד.
אין ספק כי שמיר עולה לזירה כשחקן רציני ואין ספק כי תרומתו למדינה והעם היא לאין שיעור רבה יותר מהחברים של לפיד שנבחרים רק כי הם החברים של לפיד. אומנם יש אצל לפיד את מאיר כהן ראש העיר של דימונה מאיר כהן, הוא היחיד שבה למערכת הפוליטית עם נסיון של עשייה ציבורית וחברתית. השאר כולם בשם החברים, אולי ימקם אותם לפיד לפי הלייקים שהם יקבלו בפייסבוק.


יורם גמיש
פעיל ירושלמי עלה לרדיו ירושלים ונשאל על פרשת כחלון. המראיין התריס שהנבחרת של הליכוד היא אשכנזית כאשר רוב מתפקדי הליכוד הם ספרדים. גמיש השיב כי כאשר הוא בא לבחור את מי שינהיג אותו המרכיב העדתי לא קיים כי הוא בוחר את הנבחרים לפי הכישורים שלהם, מה שמנחה אותו הוא מה מביא הנבחר.
לאחר ששמעתי אותו התקשרתי אליו ושאלתי אותו ביתר פרוט על העניין. גמיש,אותו אני מכיר כבר שנים, אמר לי : “אני ליכודניק ואני רואה רק בליכוד מפלגה שנותנת לכל אחד את האפשרות להגיע להנהגה הבכירה. תראה את כחלון כאשר בחרנו אותו ראשון ב2006 בתקשורת אמרו מי זה הכחלון הזה? בליכוד נתנו לו את הפלטפורמה ותוך עשר שנים הוא הפך להיות מותג ישראלי. ללא ספק, לכחלון יש יכולות אך בלי היסודות של הליכוד הוא בטווח הארוך יתרסק. ראה מה קרה לדוד לוי ולאיציק מרדכי, הם עזבו את הליכוד וכוכבם דעך. מי שאוהב את כחלון צריך להזכיר לו שמקומו בליכוד”. .


תל אביב
זהו המחוז שהביא את סער,ואקוניס לכנסת. אל המחוז הזה לטשו שניים את עיניהם : מזכיר הממשלה צביקה האוזר וראש מטה שר האוצר דוד שרן. אך כאשר השניים ראו שהמקום של תל אביב רחוק ברשימה אפילו עוד לפני המיזוג עם ליברמן,
החליטו כי מיותר להם לרוץ. אל המערכה נכנסו מספר דמויות, חלקן אלמוניות : אשד אמנון ,בן עזרא ליאור ,בר משה ,ורד ירון ,חוגי עובד ,עוזני עמוס ,פפיא דוד ,קהת סיני ,קינן שי. מכולם אני מתמקד בשניים אשר הפעילות הציבורית שלהם היא משמעותית : עובד חוגי פעיל חברתי מספר אחד. אידאולוג עם נשמה חברתית, ושי קינן אשר מגיע מחולון בן של חבר תנועה ותיק. שי הוא צעיר המתמודדים ובעל הסיכויים הטובים לזכות במחוז. נראה כי רק בליכוד יכול להיות מחוז שנמצא ריק ברשימה ומעניין כמו המחוזות שנמצאים בראש הרשימה.


השפלה כמראה
בשפלה יש שני מועמדים בעלי הסיכויים הטובים:  המוכר הוא עו”ד דוד ביטן, סגן ראש העיר ראשל”צ מול האלמוני אוחנה שנתמך ע”י חיים כץ. ללא ספק זהו קרב מעניין כאשר נראה כי לאוחנה יש יתרון מהבוחרים של כץ המאורגנים אך מנגד
לביטן יש תמיכה מהשטח של השפלה שנותנת לו יתרון ברור, זהו המאבק הכי מעניין על מקום ריאלי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברקת – ממש, אבל ממש, לא מה שניסו למכור לכם

אריק זיו ויזר

נהנתנות מול שחיתות

אריק זיו ויזר

החוק הנורבגי פתרון ראשוני – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

אלקין וסער – מבשרי הרודנות הפרלמנטרית בכנסת

אריק זיו ויזר

נתניהו היה נכשל כמו אובמה

אריק זיו ויזר

אין זוהר במיקי !

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן