23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

טרור, תקשורת וזכויות אדם/מאת בועז ארד

האירוע הטרוריסטי של תחילת החודש חושף את הכוחות הפועלים בישראל ומאיימים על קיומנו; טרוריסט המחופש לאזרח יצרני משתמש בכלי עבודה למעשה זוועה, התקשורת עוסקת בהעצמת הטרור מחד ובסיוע לטיוח העובדות מאידך כשברקע נחשף עוד טפח מהשיטה בה משתמש הטרור בכסות של אירגוני זכויות אדם המסתירים מתחת לעור הכבש את הזאב הג'אהדיסטי. המשטרה? היא יוצאת טוב בדוחות שהיא כותבת על תפקודה… ושוב ההצלה מגיעה מהגיבור המזדמן.
1. אירגוני "זכויות האדם" בשירות הטרור. דלית לוי כותבת בINN: "הארגון הפלשתיני לזכויות אזרח "אל-דמיר" (המצפון) קרא (5 ביולי 2008) לחקור את רצח נהג הדחפור שביצע את הפיגוע בירושלים להעמיד לדין את מבצעיו. בהודעה רשמית שפרסם נמסר, כי הארגון "עוקב בדאגה רבה אחר ההתפתחויות האחרונות שבאו בעקבות האירוע ברחוב יפו בירושלים ביום רביעי (2 ביולי 2008) שהביא למותם ארבעה אנשים, בהם נהג הדחפור האזרח חוסאם תייסיר דוויאת". ארגון אל-דמיר מציין כי מסרטי הוידיאו שתיעדו את האירוע "ניתן להבחין שאנשי ביטחון ישראלים הלובשים בגדים אזרחיים חיסלו את הנהג, אחד מקציני הביטחון נראה יורה באקדח ממרחק אפס ואח"כ ירה לעברו מספר יריות מנשק אוטומטי אדם אחר במדים של שוטר, וזאת למרות שהם השיגו שליטה ברורה עליו ויכלו לתפוס אותו כיוון שלא יכול היה עוד להתנגד".

פעילות ארגון אל-דמיר ממומנת באמצעות ארגון הגג המסייע לארגונים הבלתי ממשלתיים בשטחי הרשות הפלשתינית, ממשלת נורבגיה, וארגון NED (ארגון אמריקני). בשנים האחרונות סייעו כספית לארגון מוסד Ford, הועדה הבינלאומית של המשפטנים (ICJ), סוכנות האו"ם UNDP, ארגון הסיוע הנורבגי NPA, האיחוד האירופי וארגון הסיוע הנוצרי Christian Aid. ארגוני זכויות האזרח/אדם מבצעים מהלכים שמטרתם לסרס את כוחות הבטחון – מהלכים שאכן מצליחים כפי שמעידה התנהגות השוטרים בשני הפיגועים האחרונים בירושלים.

2. האיום בהריסת בית המחבל – פעל באופן יעיל. בניגוד לטענות אירגוני זכויות האדם (בין השאר האגודה הישראלית לזכויות האזרח) הרי שהאיום בהריסת בית המחבל יעיל. (אני לא בהכרח ממליץ על הרס הבית בפועל יש לשקול את רמת האחריות המשפחתית כמו גם יעילות ההרס, יתכן ודווקא המטיף במסגד הוא החוליה המקשרת בין המחבלים ואת ביתו יש להרוס). אולם, לפחות במניעת החגיגות שנקטעו באיבן הוכחה היעילות של האיום בהרס הבית. כתב קול ישראל הצליח להקליט את צהלות השימחה של אחת מבנות המשפחה וקריאות ה"שהיד" שנשמעו מהבית בטרם התעשתה המשפחה. מצלמות הטלוויזיה הצליחו לקלוט גם את דגל אש"פ ואת ציורי הקיר של מפת פלשתין ללא ישראל.

לאחר מכן החלה ההצגה שנועדה להתאים לרוח החוק הישראלי ולהציל את הבית כאשר המשפחה משתמשת בעו"ד ישראלי שהחל לטעון לאי שפיות זמנית של המחבל, עורך הדין השתמש בפריבילגיה השמורה לעורכי דין במקומותינו – "אי-מצפוניות זמנית".

3. נחשף הגיבור התורן – שוב מי שעשה את העבודה היה חייל צעיר שטרם סורס מנטלית על ידי המנגנונים הנהוגים בארצנו. השוטרים שהיה להם את כל הזמן הנדרש לחיסול המחבל לא ווידאו הריגה וכפי שטען קרוב המשפחה של הקורבן האחרון במסע הטבח – מותה היה נמנע אם השוטרים היו פועלים ביותר נחישות ופחות רגישות. בסקירת ההיסטוריה של גיוסו של החייל לצה"ל למדנו עוד פרק על עבודת המנגנונים המסרסים, הסתבר שצה"ל ניסה למנוע את גיוסו של הצעיר הגיבור בשל השתייכותו הפוליטית למחנה הכתום.

4. המשטרה יצאה טוב מהאירוע – בתחקיר של עצמה: המשטרה פרסמה תחקיר הטוען כי השוטרים הסיקו את המסקנות מאירוע הפיגוע במרכז הרב ופעלו כשורה – למרות זאת נראה כי הטרקטור עם המחבל שעדיין חי המשיך בנסיעה מסוכנת אחרי יריות השוטרים ולפני שנורה סופית על ידי החייל הצעיר. בדיון שנערך בועדת הפנים בכנסת ביום ב (7 ביולי) סקר את האירוע נצ"מ ברונו שטיין, מפקד מרחב ציון במשטרת ירושלים, אשר סיפר שמסעו של המחבל על הטרקטור נמשך על פני כ-20 דקות וכ-500 מטרים.
"השוטרים לא ידעו אם מדובר בתאונת דרכים או בנהג שלקה בנפשו", אמר נצ"מ שטיין, והוסיף כי "מסע ההרג נעצר הודות ליריות של השוטרת, שככל הנראה פגעה בצד ראשו של המחבל והוא התעלף. זריקת אבן של אזרח שהיה במקום העירה אותו מעלפונו והוא לחץ על הגז ועלה על רכב וגרם להריגתה של בת שבע אונטרמן. כשהשוטר עלה לתא הנהג המחבל היה חסר תנועה, זה היה עניין של כמה שניות עד שהתעורר מהאבן ולחץ על הגז". בקיצור, הבעייה היא לא שהשוטרים לא ניטרלו את המפגע ופרקו אותו מ"נשקו" בהרחקתו מדוושת הגז אלא האזרח שזרק את האבן ה"מעוררת" שהמריצה אותו להמשיך במסע ההרג.

5. התקשורת מעדיפה את השקר המוסכם והנוח על האמת המאיימת – מהדורות החדשות הירבו לצטט את הטיוח של המשפחה בטענה כי מדובר ב"תאונת דרכים" ו"אי שפיות זמנית" ונראה כי גם התקשורת לא מרבה לחקור ומעדיפה את השקר המוסכם על האמת המאיימת. מהדורות הטלוויזיה הציגו שוב ושוב את התמונה המטעה של עלם נעים הליכות ביום חתונתו. (מי שמבין את השפה הויזואלית והתת-מילולית של אירגוני הטרור יודע כי "חתונה" הינה מילת הקוד וביטוי תרבותי המתארים בחברת המתאבדים הטרוריסטית את מעשה הטרור וההתאבדות), איש מאנשי התקשורת לא טרח להוציא מן הארכיון המשטרתי את התמונות של שרות בתי הסוהר המתארות את האנס האלים והמתעלל וסוחר הסמים המאפיינות באמת את אופיו של הרוצח. בנתיים עובדות מכונות השיכפול של התקשורת הטרוריסטית ותמונת הרוצח ה"גיבור" מופצת בין ילדי הכפר.


מעל: צילום רויטרס של ילדי הכפר בצור באחר המציגים את תמונת ה"גיבור" – מישהו טרח לשכפל את התמונה ולהפיצה למטרות "חינוכיות"

6. אירגון לזכויות אדם – סיפור הכיסוי נחשף: אירוע מקביל שהתרחש בדרום אמריקה מדגיש את נקודה 1 מעל; שיחרורה של אינגריד בטנאקור מידי אירגון הטרור והסמים ה-FARC, מדגיש את תופעת הסימביוזה שבין אירגוני "זכויות אדם" וקבוצות טרור. הפעולה המוצלחת בוצעה על ידי התחזות לחברי קבוצת "זכויות אדם" בינלאומית (שחלקם לבושי חולצות צ'ה גאוורה – להשלמת התמונה), ההתחזות לארגון זכויות אדם המעמיד לרשות החוטפים אמצעי תובלה התקבלה כעניין טבעי על ידי הטרוריסטים וחשפה את התומכים והאוהדים של אירגון הטרור.

7. התקשורת והעצמת הטרור – הפיגוע התקשורתי מעשי ידינו: בהקשר שאינו רחוק נתקלנו בשבוע שעבר במסע תעמולה אירני שהוצא לפועל על ידי מהדורות החדשות בישראל. הטלוויזיה הישראלית כהרגלה שידרה שוב ושוב את תמונות התעמולה וההפחדה מן הארכיון של שיגורי הטילים האירניים. אם היינו סופרים את כל הטילים ששוגרו על פי תמונות הטלוויזיה הישראלית בשבוע האחרון הרי שכעת ניתן להיות רגועים – האירנים היו כבר גומרים את כל ארסנל הטילים שלהם. באמצעות האגרה שאנו משלמים נחסכים מן האירנים המשאבים הנדרשים בשיגור מאות טילים – מספיק לשחרר סרט תעמולה והחברים ברוממה עושים עבורם את העבודה ומשדרים שוב ושוב את תמונות השיגור מלפני חודשים רבים. באתר ABC עלו על התרגילים האירניים בעקבות תמונות מעובדות ב"פוטושופ" המעצימות את ניסויי הטילים שנשלחו לסוכנויות הידיעות על ידי מכונת התעמולה האירנית. מפליא שדווקא בישראל – המאויימת הישירה נמצא מי שמסייע לאירנים להפיץ את מרכולתם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ועכשיו : כשריאל ניצב מול נתניהו

אלי חזן

ערך ביום : ד"ר צבי תבור

אלי חזן

מיכאל פואה מונה ליועץ השר כחלון

אריק זיו ויזר

לוחם החמוש בעט

אלי חזן

"האומה" – הבמה למחשבה לאומית – גיליון 186 יצא לאור

אלי חזן

מה דני סימן יודע על יפן?

אלי חזן
דילוג לתוכן