34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ח”כ פיניאן במסלול עוקף פוליו

אושר לקריאה שנייה ושלישית: פיצויים של עד 137 אלף ש”ח לנכי פוליו שלקו במחלה מחוץ לישראל ונותחו בארץ

 

 

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח”כ חיים כץ (ליכוד) אישרה היום פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעות החוק של חבר הכנסת ציון פיניאן (ליכוד), חבר הכנסת דוד אזולאי (ש”ס) ואח’, לפיהן חולה פוליו שחלה במחלה מחוץ לישראל ונותח בבית חולים בישראל בשל המחלה עד 1970 יקבל מהמדינה פיצוי חד פעמי בסכום הנע בין כ-57 אלף שקלים ל-137 אלף שקלים (תלוי בחומרת הנכות), ובנוסף גמלה חודשית בסך של עד 4,150 שקלים.

עד היום, נכה פוליו שחלה מחוץ לישראל לא היה זכאי לפיצוי בגין המחלה, לעומת נכים שחלו בארץ והיו זכאים לפיצוי (למעט קצבת נכות).

יו”ר הוועדה ח”כ חיים כץ אמר בדיון: “החוק הזה נוסח וזכה להסכמות בעמל רב. פתרנו בעיה נוספת שרבצה לפתחנו שנים רבות. לצערי, עבודה רבה עוד לפנינו על מנת להיטיב עם אוכלוסיות נזקקים נוספות”.

ח”כ פיניאן: “בדם, יזע ודמעות הגענו לרגע זה, בו אוכלוסייה נוספת של חולי פוליו זוכה לפיצויים”. “זהו יום חג”, סיכם ח”כ אזולאי.

עו”ד שי סומך ממשרד המשפטים הסביר כי הניתוחים שעברו הנכים גרמו להם לנכות קבועה.

עו”ד מאיר ברודר ממשרד הבריאות: “החולים קיבלו את הטיפול המיטבי, כפי שהיה אז. אני חושש מיצירת תקדים, לפיו ציבורי חולים נוספים יוכלו לטעון בחוכמה שלאחר מעשה שניתן היה לטפל בהם בצורה טובה יותר ולדרוש גם הם פיצויים”.

עו”ד רועי קרת מהמוסד לביטוח לאומי: “קבלת הפיצויים לא מותנית במבחן הכנסה; כל מי שעבר ניתוח יקבל את הכספים”. עם זאת, אמר עו”ד קרת כי לדעת המוסד לביטוח לאומי נכון יותר היה לחלק את הכסף בין אוכלוסיית הנכים הכללית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מלחמת הסטודנטים בחוק האברכים – הטעות האסטרטגית

אריק זיו ויזר

פרצופה האמיתי של יחימוביץ’ ?

אלי חזן

יעוגנו בחוק מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לטיפול במפוני גוש קטיף

ועדת העבודה והרווחה בסימן 100

אלי חזן

לוין וחסון לא מגישים את הלחי השנייה

אריק זיו ויזר

דנון יוזם חלופה למדינה ערבית ביש”ע / מאת: זאב בן-יוסף

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן