20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

חרד אני מהחרדים שאינם חרדים כל כך למדינה אלא לתמורה

לימוד התורה הנו היסוד לקיום עם ישראל ואין על כך עוררין אך קיימת משוואה שהגיע העת לשנותה, חיים אנו במאה העשרים ואחת והנה שונה מהמאה הקודמת ומקודמת על כן יש צורך בפשרות ברם, יוצא שרק צד אחד לפשרה.

שינוי המשוואה חייבת המציאות וכל עוד לא יסתמן סדר חדש, תמשך כפיפות המפלגות החרדיות על פלגיהן לרבנים, עמידה על דרישות ואינטרסים של המגזר החרדי המושגות כמובן מעליו עקב התעקשותם, מה שאין בידם של נציגי הציבור החילוני, "הכניעה" עקב היותם לשון המוזנים, מביאים לכך שבונים ישובים מיוחדים רק למגזר הדתי.

יש מפלגה שנושאי הדיור מעניינים אותה מאוד, וזו סיעת יהדות התורה. במשא-ומתן הקואליציוני דרשו לקבל לידיהם את משרד השיכון למרות שאינם רואים סיכוי רב לכך, דרישה נוספת להעניק סיוע ממשלתי באמצעות מענקי דיור לרוכשי דירה יד שנייה, בייחוד בערי פריפריה; ועוד דרישה –  להשלים במהירות ולהתחיל להקים את העיר החרדית שפיר, שמתוכננת באזור קריית גת.                                                                                                                            

ציטוט מעיתון גלובס (30/04/2019) יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי ש"ס, המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה, דורשת את משרד השיכון לצד משרד הפנים, המשרד לפיתוח הפריפריה ומשרד הדתות ולהחזיר למשרד הפנים את מנהל התכנון שהוצא ממנו בקדנציה הקודמת והועבר למשרד האוצר של משה כחלון.                                                                                                                                         

מעבר לדרישה כמופיע בציטוט אין צורך בהסבר נוסף.                                                                                                            

כיום מערכות החינוך הדתי על פלגיו נפרדות מהממלכתי, נבנה בית חולים ליולדות רק לחסידות, הכשרות של הרבנות הראשית אינה מספיקה וצריך בד"ץ ובית יוסף בבתי המלונות, מסעדות, בתי קפה, מרכולים ועוד אחרת ינודו, ומה באשר למוסד הנשואים והגיורים?

הצביון והמרקם החברתי בישראל עשוי לקרוס בגלל הבידול של החברה החרדית.

ההסתה של הפלג הירושלמי נגד צה"ל וחייליו החרדים, ההפרדה בתחבורה האזרחית, בתי הדין הרבניים הפועלים "נגד" מערכות המשפט הממלכתית, פשקווילים וחרמות,  כל אלו אינם בועה אלה בעיה.

הציטוטים מטה מבהירים היטב את הצורך בשינוי המשוואה.

ליצמן אמר ביום 26/05/2019 דקות לפני ישיבת הממשלה כי הוא מסרב לוותר בנושא חוק  הגיוס. "למה לוותר? שמישהו אחר יוותר, אני אזכיר לכם שיש לי 20 מנדטים. למישהו אחר יש פחות", אמר. לאחר שנשאל האם מה שמונע מהקמת הממשלה הוא חוק הגיוס, ענה: "אני לא בטוח. לפי ההתנהגות נראה לי שיש עוד דברים". 

"מאז ומעולם לא ביקשנו שתהיה כאן מדינת הלכה", הסבירו ביהדות התורה. "לא הייתה דרישה כזאת מצד המפלגות הדתיות והחרדיות", (סוף ציטוט).

ברשת ב'                                                                                      .אמר סמוטריץ' כי ישראל צריכה "לחזור להתנהל כפי שהתנהלה בימי דוד המלך ושלמה המלך. רצוני בטווח הארוך הוא שמדינת ישראל תתנהל על פי התורה. כך צריך להיות".                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     האם ניתן להאמין למילים מכובסות אלו כאשר רואים את התמורות שנעשים בלחץ החרדי ורפיסות המחוקקים?

ושאלת השאלות, מה כתוב בהסכמים הקואליציוניים שאיננו יודעים ?



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הפרחים לשמאלנים

עינר אביב

ח״כ גלית דיסטל: הדרישה לממלכתיות היא הדיכוי הכי אפקטיבי

מערכת ליכודניק

שיווין בנטל

אלי חזן

הקראת גזר הדין של קצב נקבעה ליום האישה הבינלאומי – צירוף מקרים ?

אריק זיו ויזר

המהפכה היזמית

דניאל נחמיה

מזל טוב לחיים סגל

עינר אביב
דילוג לתוכן