20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

חמש נקודות לשבת

עובד קראוס בטורו השבועי. והפעם על נחום ברנע, שרן השכל, אברהם נגוסה, איתמר דוננפלד ועל זחאלקה הצדיק 


 

1

השבוע קראנו פרשנות מעניינת לחוק רשות השידור שהסעיר את הברנז’ה: נחום ברנע מודה כי מדובר בחוק שהוצע לפני 44 שנה ואז, לדבריו, זה היה אקטואלי, היום הוא אומר שזה לא. מבינים? אז, בתקופת שלטון המצרים של המערך, שנחום ברנע היה כתב בעיתון “דבר” – או יותר נכון באנס המודפס “דבר” (כל מי שרצה עבודה במפעלי ההסתדרות הנבזיים היה חייב במנוי לעיתון הזה… ואם זה לא אונס תקשורתי אז מה זה אונס?) – להכתיב לתקשורת לא להביע דעה זה בסדר… אז להזכירכם, היה רק ערוץ טלוויזיה אחד. זאת אומרת שלהשתיק לגמרי את התקשורת זה בסדר ובמציאות של היום לבקש להשתיק את דעותיהם האישיות של כתבי ערוץ אחד בלבד מתוך מאות – זה איום ונורא ואובדן הדמוקרטיה… כמה גולים עצמיים יכול ידיעות אחרונות להכניס לעצמו בשנה אחת? ברנע וכמובן סימה קדמון – ביכו על גורלו של התוכי של ביבי, אולי יש לומר התוכי לשעבר, שכמו חברו הלקקן לשעבר – ניסה לעוף בכנפיהם וגילה שהם מקוצצים. יש לי המון ביקורת על נתניהו, אבל בדבר אחד אשבח אותו – הוא היה (לא הראשון) לזהות כי שני החנפנים הגדולים הם עושי דבריו רק מתוך אילוזיה שזה יקדם חדלים כמותם לעמדות מפתח. משגבר תאבונם לגדול יותר מדי, הבין ראש הממשלה שכנפיהם לעולם חייבים להיות קצוצים ושנאמנות יש רק בתוך הבית. אם אין שרה לי, מי לי.

 

2

מכאן להרמות הכוסית השונות שהיו השבוע במפלגה. אין כמו המפגשים הללו כדי לפגוש חברים טובים, להחליף דעות עם אנשי השטח וגם מדי פעם לקחת כדור נגד בחילות למראה לא רצויים ולא רצויות שמה לעשות, יש גם במפלגה שלנו. אם יש מה שמרומם את הרוח בליכוד, זו התקדמותן של נשות המפלגה לקדמת הבמה. אחת מהן, שרן השכל, תהיה לטעמי אחת מחברות הכנסת המדוברות והעסוקות ביותר במליאה – רבים מדברים בה כמי שעשויה לקפוץ במהירות לליגה של גילה גמליאל ומירי רגב ולפי מה ששמעתי אודותיה, לא אתפלא. אמשיך לקרוא לחברי המפלגה לחזק ולהעלות מעלה את אחת הנשים האיכותיות בתנועה – טלי ארגמן – הלוחמת האדירה בתוך סניף גבעתיים הכבושה – שלאורך כל הקריירה הוכיחה עשיה וקידום בנושאי חינוך ומעמד האישה. איך לכל הרוחות חוטובלי יושבת לה במשרת סגן שר כי קשקשה משפט או שניים אצל דן מרגלית בערוץ 10 וטלי ארגמן לא בכנסת?

 

3

אברהם נגוסה ממשיך לעמול בשקט ובצנעה למען מעמדם של עולי אתיופיה. חלק מפירותיו ניתן היה לראות בערב רוה”מ המיוחד שנערך בראשון האחרון בכפר המכביה: אחוז חברי המרכז בני הקהילה האתיופית גדל וכך גם מעורבותם במפלגה. נגוסה פותר, ללא יחסי ציבור, בעיות רבות שמגיעות לפתח שולחנו וקשורות בבני הקהילה האתיופית. אז מי ינצח במאבק על דעת הקהל: נגוסה הצנוע שעומל בשקט וללא יחסי ציבור – או המסיתים שפועלים נגדו ממניעים אישיים?

 

4

איתמר דוננפלד, יועצו הקרוב והמסור של יריב לוין שר התיירות, הוא דוגמא  מצוינת להתנהלות נכונה: מכל השרים שחלפו ועברו על פני חברי המרכז בערב רוה”מ שנערך בראשון האחרון – היה זה יריב לוין שהעניק את מלוא תשומת הלב לחברים ולא פסח על פני אף חבר שניגש אליו לברכו. את העניינים ניהל בחיוך וללא גרם אחד של לחץ – היועץ דוננפלד שניווט את הבוס שלו היטב בין החברים וגם דאג להכניסו בזמן למתחם השרים. זוהי רק דוגמא אחת להתנהלות נכונה – פוליטית ואנושית – בלשכת השר לוין. לעומת לוין הסימפטי, עלי לציין באכזבה מרובה את זאב אלקין שהתגלה כאנטיפט ואפילו לא הסתכל בפני מי שלחצו את ידיו (כולל עבדכם הנאמן). במדד הפופולאריות, פרט ללוין, בלט במפתיע חבר הכנסת אבי דיכטר הזוכה לאהדה רבה מאוד בין החברים שרובם רוצים לראות בו כשר, אפילו שר בכיר.

 

5

גלוית שנה טובה ומתוקה – נשלח לחבר הכנסת ג’מאל זחאלקה. מסתבר שיש צדיקים לא רק בסדום אלא ברשימה המאוחדת הערבית: השבוע עלה זחאלקה לנאום במליאת הכנסת והקיא מתוכו את כל גועל הנפש שצבר כלפי אלו שמשחקים אותה חבריו – אנשי מפלגת העבודה. בדיוק מפליא מנה זחאלקה את כל הסיבות שבגינן צריכים ערביי ישראל לסור מכל התייצבות לצד מפלגת הפגע הרע שהביאה עליהם את הנכבה, הממשל הצבאי וכמובן את טבח כפר קאסם. זה היה מרגש לשמוע חבר כנסת ערבי מצלצל בפעמון וצועק את האמת – כדי להזכיר שיש לנו משהו חשוב במשותף. יחסינו עם הערבים הוא פספוס גדול. כבני תורת ז’בוטינסקי והעם הרוויזיוניסטי, עלינו לחבק את הערבים תושבי הארץ ולדור עמם בשותפות של אמת זה לצד זה, כפי חזון זאב. ולאלו המדקלמים את האיום הנדוש “הערבים יזרקו אותנו לים”, יש להזכיר שבינתיים מי שהטביעו את בני עמנו בים אלו היו המפאיניקים ולא אף ערבי אחד.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לא ממשלה חזקה – מפלגה חזקה

אלי חזן

אשקלונה בליכוד ?

אלי חזן

צדק ומשפט אבל לא באותו המשפט

חפש את האישה – cherchez la femme

אלי חזן

חיסול הרוע וההשלכות

חיים פוזן

ימי התום

אלי חזן
דילוג לתוכן