19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

ח”כ יריב לוין: ” הקביעה כי רבין שווה פי שלושה מז’בוטינסקי הינה בגדר ניסיון מביש לעוות את ההיסטוריה הציונית”

ח”כ אופיר אקוניס:” חוק ז’בוטניסקי אינו מיושם היום כראוי. יש לדאוג שמכון ז’בוטינסקי , שהוא המוסד היחידי שמשמר את ארכיון ז’בוטינסקי ושעוסק בהנצחת מורשתו , יעמוד במרכז החוק.
ח”כ יריב לוין:”יש לתקן מיד את האפליה התקציבית התמוהה בין התקצוב הזעום הניתן ליישום חוק ז’בוטינסקי, לבין הסכומים הגבוהים פי שלושה המועברים לטובת חוקי הנצחה של אישים אחרים, דוגמת יצחק רבין.”
ועדת החינוך דנה היום (ג’) ביוזמתם של ח”כ אופיר אקוניס וח”כ יריב לוין (ליכוד) בנושא הפעילות החינוכית במסגרת חוק ז’בוטינסקי. הדיון נערך לקראת ציונו של יום ז’בוטינסקי וציונה של שנת 2010 כ”שנת ז’בוטינסקי”. בדיון נשמעו סקירות בנושא מפי נציגי משרד החינוך, משרד ראש הממשלה ומשרד המשפטים אודות יישום החוק.

ח”כ לוין: “אני רואה בחומרה רבה את אי-יישומו של החוק ואת בעיות התקצוב הנלוות לו. חובה על ממשלת ישראל בכלל, וממשלת הליכוד בפרט, לדאוג לכך שהחוק ייושם במלואו. אנו פונים לראש הממשלה על מנת שיתערב בעניין ויורה על הקצאת התקציבים הנדרשים. יש לתקן מיד את האפליה התקציבית התמוהה בין התקצוב הזעום הניתן ליישום חוק ז’בוטינסקי, לבין הסכומים הגבוהים פי שלושה המועברים לטובת חוקי הנצחה של אישים אחרים, דוגמת יצחק רבין. הקביעה כי רבין שווה פי שלושה מז’בוטינסקי הינה בגדר ניסיון מביש לעוות את ההיסטוריה הציונית”

ח”כ אופיר אקוניס:” חוק ז’בוטניסקי אינו מיושם היום כראוי. יש לדאוג שמכון ז’בוטינסקי , שהוא המוסד היחידי שמשמר את ארכיון ז’בוטינסקי ושעוסק בהנצחת מורשתו יעמוד במרכז החוק. עלינו לדאוג כי לפחות בשנה הבאה יועברו כספים משמעותיים יותר למכון המצוי כיום במצב כספי קשה ומשווע לסיוע. יש לזכור כי אנשי המכון מופקדים על כל החומרים המקוריים וכתבי ז’בוטינסקי ויש לדאוג כי חומרים נדירים ובעלי ערך אדיר של אחד המנהיגים הגדולים של התנועה הציונית לא יאבדו”

יוסי אחימאיר, מנהל מכון ז’בוטינסקי:” הדיון הוא צורך השעה, יש לתת לחוק הזה תנופה כדי ליישמו. מכון ז’בוטינסקי בה להציג את משנתו של אחד מהוגי הציונות החשובים ביותר והתקציב הוא דל מאוד, למרות שניתן, על פי החוק להגיע עד סכום של 5 מיליון ₪. לחוק ז’בוטינסקי ללא מכון ז’בוטינסקי אין משמעות.”
ח”כ אקוניס וח”כ לוין הביעו הערכה רבה לפעילות הענפה שנעשית בנושא זה במשרד החינוך ביוזמתו של שר החינוך מאז כניסתו לתפקיד. כמו כן, הודיעו ח”כ אקוניס ולוין על הכוונה ליזום תיקון לחוק, אשר יעגן את החשיבות של קיום הארכיון באופן שיבטיח את תקצובו המתאים.

בעקבות היוזמה, החליטה הוועדה לקרוא לוועדה הציבורית האחראית על ביצוע החוק, וכן למשרד ראש הממשלה, להגדיל את התקציב המיועד ליישום החוק, ובפרט לתת משקל מרכזי לפעולות השימור והתיעוד של החומרים הנוגעים להגותו ולעשייתו של ז’בוטינסקי, המצויים ברובם בארכיון במכון ז’בוטינסקי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלקין בעקבות נתניהו

אריק זיו ויזר

יום שני דיון מיוחד בפגרה

אריק זיו ויזר

חסד עשה הזמן עם ז’בוטינסקי

אריק זיו ויזר

השר איתן: פניית מופז לועדת הכנסת אינה רצינית ואין לה סיכוי להתקבל

אלי חזן

דמוקרטיה מתגוננת שתגרום לשרידות ישראל

אריק זיו ויזר

האם ראש הממשלה צריך להתחיל לדאוג ?

אלי חזן
דילוג לתוכן