23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
פלאש 90
יומן פוליטי

חינוך חינם או בחירות – יומן פוליטי – אריק זיו

פלאש 90
בנימין נתניהו עם פתק מחל
הטריגר לבחירות חינוך חינם, אשכנזי קטר או אבן רחיים, הליכוד ללא תרבות שלטון, קדימה מתפרקת, גבעתיים שלום רמת גן מלחמה, לא יהייה שריון לברק.
 

חינוך חינם או בחירות

במשך חודשים מדברים על בחירות:  כן ולמה עכשיו אך השאלה הנשאלת היא  האם לנתניהו יש רוב להעביר בחירות? הרי הוא תלוי בשותפים. עכשיו כבר ברור שנתניהו ימצא את הטריגר ללכת לבחירות. הטריגר שמתחיל להתהוות הוא טריגר חברתי : או שתסכימו לחינוך מגיל שלוש או שנלך לשאול את העם בבחירות. כך יקצור נתניהו את פירותיו המתוכננים : הוא המנהיג המוביל בבירור היום בארץ וכן לנתניהו יש אג'נדה חברתית, אמנם אחראית אך חברתית.
מול שרי הממשלה תונח ביום א' תוכנית ליישום רפורמת החינוך הכלולה בדו"ח טרכטנברג. מהצעת המחליטים שגובשה במזכירות הממשלה, עולה כי השרים יצטרכו לאשר תוספת של 15.5 מיליארד שקל לתקציב משרד החינוך בפריסה שנתית עד 2016. הסכום האדיר יממן חינוך חינם מגיל 3, בנייה של גנים ציבוריים חדשים
על מנת לתת מענה לביקוש שייווצר, סבסוד צהרונים וסבסוד תשלומי הורים על ספרי לימוד, טיולים וסל תרבות.
חוץ משר החינוך לכל השרים לא מתאים קיצוץ במשרדים שלהם ולכן התזמורת נגד חינוך חובה היא קבועה : "כן חוק חשוב אך לא ממשרדי". אין ספק כי החוק עומד לזעזע את המערכת הפוליטית כי אני לא רואה את החרדים שהם יהיו בעד הרי להם יש כבר חינוך חינם מגיל אפס, אנחנו משלמים להם גנים, הסעות ומה לא, ולכן הם יתנגדו לחוק וכן ליברמן הודיע כי החוק חשוב אך הוא לא יסכים לקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, קרי המשרדים שבידיים של ישראל ביתנו, ולכן לא מן הנמנע כי אנחנו בדרך לבחירות יותר מהר ממה שמצפים.

אשכנזי כמשל

מתברר כי מה שאמרתי מיד עם גילוי מסמך הרפז כי צריך לקרוא לפרשה "מסמך אשכנזי", היה נכון ומדויק. עכשיו זה ברור : עמוס הראל בהארץ מדבר על טיוטה חמורה המתגבשת כנגד אשכנזי. הרי לא יעלה על הדעת כי קצין בכיר ככל שיהיה יערוך פוטש לדרג המדיני, גם אם דעותיו יוניות. אך מתברר כי המצב גרוע יותר. נשאלת השאלה  כיצד מערכת
החדשות של ערוץ 2 לא מדיחה את הליצן אמנון אברמוביץ? כיצד הליצן הזה מקבל במה מכובדת והוא פשלונר גדול? אחד הדברים החשובים באתיקה עיתונאית היא חתירה לאמת וכאשר אתה מגיע לוויכוח על הדברים שכתבת או אמרת התשובה אמת דיברתי היא קו ההגנה שלך. אך על אמנון אברמוביץ אפשר לומר כי העיתונאי הזה לקח את השקר ואימץ אותו לדרכו. הוא והאמת משולים למים ואש. כך היה בכל תקופת שרון : אברמוביץ היה מאלו שאיתרגו את משפחת שרון ויותר מאוחר את אולמרט.
ברור לי אין שסיכוי שיקום גורם שירחיק את הליצן הזה מהמסך אך ברור כי הציבור לא קונה סחורה פגומה כמו אברמוביץ. מה שבשניה אחת הוא מזרים למוחות שלנו הזמן מגלה לנו את האמת.

בחודשים האחרונים הופחה תקווה בשמאל שאשכנזי יוכל לרוץ ברשימת העבודה או קדימה. השמועה אומרת שהוצע לו כבר לבוא לשתי המפלגות אך אם המגמה של מבקר המדינה ממשיכה אז במקום שאשכנזי יהיה הקטר המוביל את אחת ממפלגות השמאל אשכנזי הופך להיות אבן רחיים.

הדלת המסתובבת ב"קדימה"

על רקע הדינמיקה הפוליטית של השבועות האחרונים היה מאוד מעניין לשמוע השבוע בכיר בקדימה שאמר : "מי שרוצה ללכת הדלת פתוחה". אותה דלת שנפתחה עת שדדה המפלגה ח"כים ממפלגות אחרות ועתה ח"כים רוצים, שלא לומר מתחננים, להישדד ממנה. בעקבות דינמיקת הפילוג שיצר ח"כ מאיר שטרית יש במפלגה גורמים האומרים כי עדיף לתת לאלה הרוצים לעזוב את המפלגה עכשיו ובכך להתארגן ולארגן את המפלגה לקראת הבחירות הבאות. ודאי שהמצב עדיף מאשר לריב עם מי שלא הולכים בתלם המפלגתי. מי שחשף את הוויכוח הפנימי בקדימה נחשף הוא כתב גל"צ ספי עובדיה.

הבכיר בקדימה אמר לליכודניק : "לא צריך שבעה. אנחנו ניתן גם לשישה או חמישה את ברכת הדרך להקמת סיעה בכנסת. בכל מקרה כל מי שהיו מעורבים בפלגנות לא יהיו בכנסת הבאה. ברור שלא בקדימה".

 

הליכוד לא יודע למשול

שיטת השלטון של השמאל עוצבה מחדש לאחר בחירות 92. שיטה שאני הייתי מגדיר אותה שיטת הגניבה. השמאל גנב שלטון כפי שהיה ב – '92 בעזרת הטמבלים מהימין שגם יהיו טמבלים ב – 99', עת רבין הבטיח לא לסגת מהגולן וקיים מו"מ מהותי עם הסורים, רבין הבטיח לא להכיר באש"ף ועשה זאת בראש חוצות לאחר מכן. יותר מכך, כדי לאשר את הסכם אוסלו לקחו ח"כ שנתנו לו מיצובישי ועוד אחד שנתנו לו את תפקיד שר האנרגיה – אחד שאחר כך נתפס מבריח סמים. ללא בושה כך הם העבירו חוק מהותי שיותר מאוחר התברר כי הכניס את טרור המתאבדים לרחובות שלנו אך כאשר בא יריב לוין ומנסה להעביר חוק שיצור מנגנון חלוקה צודק של שופטים, כדי שלא כל השופטים יגיעו מרחוב אחד ברחביה או יהיו הסנשו פנשה של בייניש, יוצרים לו דה לגיטימציה.
מילא התזמורת של תקשורת שמאלנית שיצרה קונצ'רטו מיוחד ליריב ובו הוא מתואר כיאגו, הנבל מהמלט, אבל זו ממש קטסטרופה לראות את נלווי התקשורת  בליכוד, השמאלנים בליכוד, לפחות מבחינה הזאת שלא לדבר על תחומים אחרים :  מרידור את סער שיצרו סיעה חדשה בתוך הליכוד שאפשר לקרוא לה "הליכוד מתקפל". הדבר יוביל לעוד דורות של שופטים שיהיו בעלי גוון אחד, שמאל ראדיקאלי. ואז נגלה כי ימצאו אחד שיש לו גנים ספרדים, אחד ערבי, אחד עם כיפה והרוב בא מרחוב אחד ברחביה

גבעתיים שלום רמת גן מלחמה

בשורה טובה יצאה לאוויר העולם מהעיר האדומה : שלוש קבוצות הליכוד בגבעתיים סגרו הסכם משותף כאשר אפשר לתת כותרת תואמת לכך : תנועת הליכוד בסניף גבעתיים עשתה היסטוריה. לראשונה הגיעו שלוש קבוצות הפעילים להסכם שיתוף פעולה ביניהן כחודש ימים לפני הבחירות בסניפי הליכוד בארץ. בהסכם, שנוסח על ידי עו"ד יואב חמדי, הוחלט על חלוקת התפקידים הבאים בליכוד גבעתיים:
טלי ארגמן תמלא תפקיד יו"ר סיעת הליכוד במועצת העירייה, לאה רן תמלא את תפקיד יו"ר סניף הליכוד בעיר ורוני כהן יהיה יו"ר מועצת הסניף. 45 חברים יכהנו כחברי מועצת הסניף.
החברים שייצגו את גבעתיים במרכז הליכוד ייבחרו בבחירות שתיערכנה ב-31 בינואר, בהן תיקבע גם זהותו של ראש התנועה. בעלי התפקידים שנבחרו הודו לאישים בעיר אשר העניקו להם את תמיכתם וסיועם להשגת ההסכם ובהם עו"ד יואב חמדי, יורם רן, יורם פומרנץ ורן קוניק.
טלי ארגמן אמרה כי בעקבות ההתארגנות המחודשת של הסניף, היא מצפה כי בבחירות הקרובות למועצת העירייה יזכה הליכוד בשלושה או ארבעה מנדטים. זאת, בעזרת הנבחרים החדשים דוגמת לאה רן, שגילתה יכולת עבודה וחריצות ראויה לציון, ורוני כהן, בעל הניסיון הפוליטי הרב.

סניף רמת גן

כולם נגד כולם אבל כולם נגד  כרמל שאמה. נשמע לא טוב לכרמל אך לא נורא, כי כולם לא מאוחדים.  המבנה של המתנגדים היה בברור ראש העיר צבי בר (שלפי הדיווחים בתקשורת עומד להתמודד עם כתב אישום חמור), כאשר שניים מסיעת הליכוד חברו אליו לקואליציה : רווח ונמרודי הבת, כאשר לרווח הובטח כי הוא והבת של נמרודי יעשו רוטציה בתפקיד הסגן. כבר לפני חודשים רווחו שמועות כי לא תהיה רוטציה אך רווח המשיך להתארגן לקראת הועידה. באחרונה התברר כי אין רוטציה והקבוצה שעומדת מאחורי ראש העיר בשיתוף מתפקדי חיים כץ, והשר סילבן שלום, מאוחדים במלחמה בקבוצה של כרמל שאמה. מאחורי הדרמה ברמת גן יש עוד מיני דרמה שהיא הסיפור של ליל סיום רישום למוסדות התנועה. באותו לילה הגיש ח"כ כרמל שאמה  מועמדות למוסדות, בסניף הדואר נפל המחשב, כרמל פנה לממלא מקום המנכ"ל רפי דואק ודאג להביא לו את הטפסים והתשלום. נראה היה כי הבעיה באה על פתרונה אך למחרת החלה סאגה. השופט אישר את המועמדות ואחר כך חזר בו, בינתיים הנושא מתנהל בבית הדין וכפי הנראה יגיע גם לבית המשפט. מקורב לכרמל אמר לליכודניק : "לא יעלה על הדעת שאחרים ממקומות אחרים בארץ אושרו ורק אותנו לא אישרו". ואולם, משה רווח הוא הנפגע הרציני ברמת גן. רווח היה הדבק שאיחד את הקבוצה המתנגדת לכרמל אך הבגידה שעשו לו נמרודי את צבי בר לא תשכח.

גורם בכיר ברמת גן, כי אולי יקראו למתחם הבורסה על שמו של בר עכשיו אבל בנובמבר 2013 בכל מקרה נשנה את שם המתחם. הרי לא יעלה על הדעת כי אדם קורא למקום על שמו עוד בחייו.

שריון ברק

המערכת הפוליטית והתקשורת רוחשות בשל הידיעה כי נתניהו מאוד רוצה לשריין את ברק. מנתניהו לא שמענו דבר בנושא אך יודעי דבר מספרים כי נתניהו הבטיח ארבעה מקומות לאנשי עצמאות בתוך הליכוד, אחד בכל עשירייה. אני לא מאמין שנתניהו הבטיח כי גם נתניהו יודע כי החלטה כזאת לא תעבור בתוך מוסדות הליכוד ולכן מי שמאמין לשמועות פראייר, הנסיון המר בליכוד הוא כי כל שריון חיצוני טוב לערב הבחירות, יום אחרי הבחירות אין סיכוי שהמשוריין יהייה נאמן לליכוד, ולכן זה לא יעבור בליכוד.
לנתניהו תהייה הזכות למנות את ברק לשר בטחון  גם אם לא יכהן כבר כחבר כנסת.

יריב לוין
בתחילת הקדנציה יריב לוין אמר לי : "מערכת בתי המשפט לא תהיה כמו שהיא מתנהגת". יריב לא התכוון לומר כי הרצון שלו לפגוע במערכת  יריב התכוון לומר כי הוא רוצה לראות יותר צדק במערכת, יריב ידע כי המערכת הזאת חולה וצריך לרפא אותה. אמנם יריב הוא אחד מאלה המותקפים ביותר אך אין ספק כי יריב ניצח אתמול עת  מונה שופט שהוא חובש כיפה וגם מתיישב בארץ ישראל [יהודה ושומרון]. חבל שמערכת כה מפוארת נהפכה עם השנים לדוגמה כיצד כאשר לא מוכנים לפתיחות ושינויים היא הופכת לרקובה ומושחתת, הרי כל תלמיד בבית ספר יודע כי מים עומדים מסריחים, מה שלא הבינו שם הבינו דרך חקיקה, וזה ימשיך עד שלא ימונו רק יוצאי רחביה לעליון.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גילון המסית חוזר

אריק זיו ויזר

אנא נתניהו הושיעה נא

אריק זיו ויזר

ה – DNA של הליכוד הוא קיר הברזל של נתניהו

אריק זיו ויזר

ציפי והטלפון האדום – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

המטוטלת של הנגבי

אריק זיו ויזר

עלה בידו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן