22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

"חייבים לראות בעינים – לא שונה מפרברי ניו יורק סיטי וניו ג'רזי".

הסנאטור דיויד סטורבן מניו יורק סייר בשומרון והתרשם

 

במועצה האזורית שומרון ממשיכים את "מלחמת ההסברה": חודש לאחר ביקור משלחת שבירת החרם של חקלאי היין מהשומרון בצפון איטליה,  התארח בשומרון דיויד סטורבן, חבר הסנאט של ניו יורק, שסייר בישובים וב"מאחזים" יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, יועצו ומנהל היחידה האסטרטגית במועצה יוסי דגן, ומנהל יחידת קשרי חוץ שומרון דוד העברי.  

הסיור התקדימי מצטרף לסיור אלון קלמונס חבר סנאט דרום קרוליינה ולביקור ההסטורי של חמשת חברי הקונגרס מארצות הברית, שהתקיימו בשומרון בשנה האחרונה – לראשונה בתולדות ההתיישבות ביו"ש.  

סטורבן, הפועל בשיתוף יחידת קשרי החוץ שליד מועצת השומרון והמתמודד מטעם המפלגה הרפובליקנית כעת לכהונה נוספת, סייר לאורך היום ברחבי השומרון וביקר בישובים, בתעשיה ובחקלאות, בתצפיות ביטחוניות ובאתרי עתיקות, ארכיאולוגיה ומורשת יהודיים.  

במהלך הביקור סייר האורח בכביש חוצה שומרון, ביקר ברחלים, צפה מהר גריזים על "המותניים הצרות" של מדינת ישראל, והשקיף על שכם וקבר יוסף.

הסנאטור נדהם לשמוע מראש המועצה גרשון מסיקה כי כל המרחב שבין הים התיכון לנהר בירדן הוא 70 קילומטרים, כשהשומרון חולש על 55 קילומטרים מתוכו ואילו "הקו הירוק" הוא ברוחב 15 ק"מ בשטח נשלט מרכסי השומרון ובנימין.

בביקור בישוב רחלים, נועד האורח המכובד עם ראש המועצה גרשון מסיקה וציוותו לשיחה מעמיקה ולסקירה אסטרטגית על ההתיישבות ביהודה ושומרון.

"מכאן ניתן לראות ולהתרשם מהי משמעותה של ארץ ישראל לעם היהודי"- אמר מסיקה בטקס – "הישובים הפורחים שאנחנו רואים היום בשומרון הם התגשמות נבואת כל הנביאים על כך שעם ישראל יחזור מהגלות ויפריח את אדמת ארצו הקדושה. זהו מהלך היסטורי אלוקי והוא מתקדם. כל אחד מחליט אם הוא בצד הנכון שלא או לא. אנו גאים לארח בשומרון מנהיג שיודע מהו הצד הנכון ופועל למען מדינת ישראל וההתיישבות בארץ ישראל".

בהתייחסו למצב במדיני אמר גרשון מסיקה:

"ראית היום את אזור התעשייה הפורח בברקן. דווקא בישובים ביו"ש מועסקים אלפי ערבים בצורה הגונה ומכובדת. רק באזור התעשייה ברקן לבדו מועסקים כששת אלפים איש – כמחציתם יהודים וכמחציתם ערבים. מי שבאמת רוצה חיים בשלום ובשלווה, ולא סתם סיסמאות פוליטיות, שיחזק את ההתיישבות ביהודה ושמרון ולא ינסה להחליש אותה" – אמר מסיקה.

הסנטור סטורבן לא הסתיר את התרשמותו:

"אני מבקר ברחבי ארץ ישראל. הפעם הקודמת שהייתי באזור היתה בשנת 1985, האזור גדל ויש שינוי גדול. בזמנו חיו ביהודה ושומרון 100,000 אלף יהודים, כיום פי שלוש. ישנן ערים גדולות, יותר ישובים, אוניברסיטה שיקבלה הכרה. זה בהחלט גדל . אומרים שמדובר רק במאחזים עם קראוונים פה ושם. הסתכלו סביב – ותראו בתים של ממש. זה לא שונה מהפרברים של ניו יורק סיטי, אלו מקומות שניתן לראות גם בניו ג'רזי  ולונג אילנד.  אני חושב שכל אחד חייב לבוא ולראות בעצמו, כי התקשורת יודעת לעשות ספינים".

את סיורו המיוחד ברחבי השומרון סיים הסנאטור, שלווה ע"י מנהל יחידת קשרי חוץ שומרון דוד העברי ובועז העצני מהיחידה האסטרטגית,בהבטחה להגיע שוב לסיורי חיזוק בשומרון.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חכ״ל שולי מועלם הצטרפה לליכוד

דניאל נחמיה

קרא ופיניאן בסאג'ור

אריק זיו ויזר

מדברים על הבקעה: מיזם "משקפת" בסיורים בבקעת הירדן

אלי חזן

השרה לבנת קיבלה בברכה את ההחלטה להכשיר את הבנייה בשכונת היובל בעלי

אריק זיו ויזר

איזבל ודוד המלך לספריית הקונגרס האמריקני

אלי חזן

גם פואד התמוגג מהפעילות בשומרון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן