19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

חותם של מנהיג

האם נתניהו יטביע חותם כמנהיג שעמד מול בג”צ בסוגיית המסתננים ואשרר את האתוס היהודי דמוקרטי של המדינה ?

בספרי ההסטוריה, ובמיוחד בהיסטוריה של עם ישראל, יש מנהיגים שהשאירו חותם שמורגש עד היום. כך למשל, בן גוריון – עת הכריז על הקמת המדינה ומנחם בגין – אשר חתם על הסכם השלום עם מצרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע לבשלות מנהיגותית בקדנציה השנייה, חותר באמת ובתמים להיכנס אל ספרי ההיסטוריה כמי שחתם על הסכם מדיני והביא לסוף הסכסוך. אך נתניהו גילה בדרך כי אין פרטנר וכי באין פרטנר אין חותם של שלום.

אך ראש הממשלה יביט סביבו הוא יוכל להבין כי הוא יכול להטביע חותם לדורות הבאים אם יטפל בבעיית המסתננים.

בשבוע שעבר דחה בג”צ את חוק המסתננים. הגישות הליברליות כביכול שלו לא רק שעלולות להוביל אותנו אל מדינת כל אזרחיה אלא גם שהן עומדות בניגוד גמור לאתוס הציוני שהעדיף יהדות ודמוקרטיה על פני כל דבר אחר. יותר מכך, הסכם אוסלו התברר כהסכם מטורף ועקב זאת העם בישראל זז ימינה והתרחק מאוד מהשמאל. לכן מה שנשאר לשמאל בישראל הוא שהתמיכה בו תגיע מכיוון הציבור הערבי וקומץ ישראלים שמחזיקים בעמדות מפתח. מיעוטוקרטיה זה השם. ומיעוט הזה מוביל לאתוס השולל את אתוס מדינת היהודים הדמוקרטית.

הנה כי כן, זהו מבחנו הגדול ביותר של נתניהו : מניעת הפיכת מדינת ישראל למדינת מהגרים וחסימת כל אפשרות שהמסתננים יישארו פה בחסות בג”צ.

לכן מבחנו של נתניהו עכשיו מניעה של הפיכת מדינת ישראל למדינת הגירה וחסימת כל אפשרות שהמסתננים ישארו פה בחסות בג”צ.

זהו מבחנו הגדול של נתניהו כמנהיג : האם יוריד את הכפפות מול בג”צ או יחפש איך למסמס זאת.

מי שלא מוכן להתמודד גם עם בג”צ לגבי סוגיית המסתננים לא ראוי להיות ראש ממשלה. הוא היה זה שהקים את הגדר הפיזית בדרום והגיע הזמן שיקים את הגדר החוקית משפטית מול בג”צ.

אם ממשלתו של נתניהו לא תיפול על כך שלפיד ולבני לא מוכנים לשינוי חקיקה בנושא חסימת הבג”צ בהחזרת המסתננים אז אין ערך לממשלה הזאת. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אוחנה תקע יתד

אריק זיו

ריבלין:”צוות מנצח לא מחליפים”.

אריק זיו ויזר

דנון במאבק על הדמוקרטיה בליכוד

אלי חזן

זה מה שהיה בישיבת הלשכה באריאל

יפת צדקה

אלוף משנה במיל מרדכי בניטה יתמודד בפרימריז בליכוד

הרויזיוניסט

“בממשלה הבאה תיק הבינוי והשיכון חייב להיות בידי הליכוד”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן