23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

חוק השקיות: מפספסים את המטרה

האמנם חוק השקיות הוא חוק שיועיל לציבור ולסביבה ?

 

לפני מספר ימים עבר בכנסת “חוק השקיות” אשר יחייב כל צרכן לשלם 10 אג’ לשקית במרכולים, כאשר גולת הכותרת היא שזה יעודד את הצרכן לעבור לקנות עם שקיות רב פעמיות, וכך להפחית את זיהום הסביבה עם שקיות שמחולקות שלא לצורך.

יש מספר בעיות בחוק זה : ראשית, 10 אג’ זה לא מה שימנע מהצרכן הישראלי לצרוך שקיות. הוא לא שינה את הרגלי הצריכה שלו גם כאשר היו העלאות משמעותיות ביותר במחירים של מוצרים שונים וההיסטוריה תעיד על כך( עדיין דעתי היא שהשקיות צריכות להיות מחולקות חינם).

שנית, השקיות משמשות רבים (כולל אותי) לאשפה ולרוב, מהיותן קטנות ונוחות לנשיאת אשפה הן עוזרות לשמור על בית נקי ולא לצבירת אשפה, שלא לדבר על ההפרדה הנוחה של מוצרים מתכלים ונייר שזה כשלעצמו מעודד אנשים לשמור על איכות הסביבה.

שלישית, הן עשויות מניילון שהוא מתכלה יחסית מהר מאשר שקיות האשפה הביתיות. ישנן דרכים יצירתיות לשמור על איכות הסביבה (בהנחה שזו אכן המטרה): למשל, לייצר את השקיות למרכולים מחומרים מתכלים כך שגם אם יזרקו אותן הם יתכלו ולא יהוו מפגע, או להטיל קנסות כבדים מאוד על אלה שמזהמים בשקיות ולא חסרים אמצעי אכיפה לכך.  

מכל מקום, השקיות הן מוצר נדרש ואשפה מן הסתם אי אפשר לשים בשקיות רב פעמיות כך שרק שקיות מתכלות ואכיפה הם המעשים ביותר לשמירה על איכות הסביבה.

הכותב הוא פעיל ליכוד בכפר סבא



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לא לוועדה מסדרת

אלי חזן

טרור ודרכים להיאבק בו

ברקסיט כהזדמנות

אלי ורד חזן

שר אוצר נטול אוצר רעיוני

עינר אביב

אראל מרגלית – תחזירו לו את המדינה

אריק זיו ויזר

אל תגידו שלא אמרתי לכם!

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן