19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

חופש הביטוי הסלקטיבי

או בשמו האחר – מבחן נהג המונית

“אם אדם אינו יכול ללכת למרכז כיכר העיר ולבטא את עמדותיו ללא חשש ממעצר, מאסר או פגיעה פיזית, אותו אדם חי בחברת פחד ולא בחברה חופשית”, אמר פעם נתן שרנסקי. הצדק עמו. ישראל היא מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית וחופש הביטוי הוא ללא ספק אחד מערכיה החשובים ביותר. אך כמו כל דבר טוב, גם לחופש הביטוי יש וחייבים להיות גבולות ומגבלות.

בשנת 1995 בעקבות פרסום ספר לזכרו של ברוך גולדשטיין, מבצע הטבח במערת המכפלה, הועמדו עורכי הספר לדין והורשעו בהסתה לגזענות. בפסק הדין נאמר כי “חברה הרוצה למנוע טרור, חייבת גם למנוע דברי שבח ועידוד לאלימות ולמעשי רצח המוניים”. האם רק קריאות לרצח ערבים הן מחוץ לחוק ועליהן להיתקל בקיר פלדה של ביקורת ציבורית? ומה על קריאת איש שמאל לרצח ישראלים?

השבוע עסקו חברי תנועת ישראל שלי בפעילות נמרצת נגד מרצה מאוניברסיטת בן גוריון, ד”ר אייל ניר, שקרא ברשת האינטרנט לרצוח יהודים שצעדו ברחבי הבירה עם דגלי ישראל ביום ירושלים. “אני קורא לעולם לבוא לעזור לשבור לנבלות האלו את המפרקת”. פשוט כך.

מעסיקיו של ניר באוניברסיטת בן גוריון מיהרו כמובן להצהיר ש”מדובר אמנם בחבר סגל האוניברסיטה, אבל לאמירתו מעוררת הסלידה והגועל אין כל קשר למוסד כמו שלדעתו הפוליטית של נהג מונית אין קשר לחברת המוניות בה הוא עובד”.

טיעון מעניין. האם מבחן “נהג המונית” אכן תופס?

אוניברסיטת בן גוריון בעצמה לא עומדת במבחן “נהג המונית” שהמציאה. לפני פחות משנה פוטר ד”ר ירוחם לויט מתפקידו כמרצה בבן גוריון, כאשר אמר כי לדעתו, קיים סיכוי שגברים ונשים המנהלים אורח חיים חד-מיני מופגן יפגעו בבני נוער שאין להם ודאות בזהותם המינית, ובכך תימנע מהם היכולת לנהל חיי משפחה נורמליים.. הוא לא הסית לרצח או לאלימות, אך נזרק מהמוסד האקדמי.

האם כשכך הם פני הדברים, מקרה כמו זה של הד”ר המסית מאוניברסיטת בן גוריון יכול לעבור בשתיקה? האם מרצה באוניברסיטה ע”ש ראש הממשלה הראשון של ישראל, שקורא לרצוח ישראלים ביום שחרור ירושלים ימשיך לחנך באקדמיה כרגיל?

אין לי ציפיות מהנהלת האוניברסיטה שמגדלת מרצים המסתובבים בעולם וקוראים להחרים את האוניברסיטה שלהם עצמם!

השר גדעון סער מכיר את פרטי המקרה. הוא אף שוחח עם נשיאת האוניברסיטה פרופ’ רבקה כרמי וזו הבטיחה כי הנושא יטופל בנחישות. לאחר לחץ מצד השר ומצידנו פרסם הד”ר התנצלות בדף הפייסבוק שלו. אין זה מספיק! אני מצפה מחברי הכנסת ומשרי הממשלה ובראשם גדעון סער להבהיר להנהלת האוניברסיטה כי התבטאויות כאלה והסתה כזו לא מקובלים וייעקרו מן השורש.

עוד כמה פנינים של המרצה לכימיה, מדינת ישראל היא “מדינה גלוחת ראש”, בפרץ של זעם על פעולה של משרד החוץ נגד פעילות הרשות הפלסטינית באו”ם כותב ניר “שתיחנק הנבלה הזו הקרויה ‘מדינת ישראל'”.

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן,על פי המרצה הוא “רוצח קולוניאליסט”. המפכ”ל יוחנן דנינו – “זולל ערבים לעייפה”.

 האחריות רובצת על הנהגת הליכוד, התנועה הפוליטית החזקה בישראל, מפלגת הימין המרכזית ולא ייתכן שחופש הביטוי הסלקטיבי הזה ימשיך להתנהל תחת חסותה.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ניצחון אובמה בבחירות – על המשמעויות עבור ארה”ב וישראל

אלי חזן

עצמאות 65 : בין חזונו של הרצל לבין עצמאותנו האישית

אלי חזן

השתלמות לקוסם

אלי חזן

ערב החג ממשלת הקורונה מתרחקת

הוא הציל אותנו

אלי חזן

זוכרים את הנופלים : עומרי אקוניס על סמ”ר חיים בכר ז”ל

אלי חזן
דילוג לתוכן