18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

חומר למחשבה בעקבות אירועי כחלון

למה כחלון צריך מפלגה חדשה או ארוע חג הסיגד וערב הוקרה לפעילי העליה מאתיופיה
הענקת תעודות לפעילי העליה מתוכננים כבר שנתיים אך כבוד ראש הממשלה לא מצא חצי שעה להקדיש לבני העדה שסיכנו חייהם למען העלאת הקהילה. וזאת, למרות שוועדה ציבורית במשרד בחרה  כ – 160 איש הזכאים לקבלת התעודה. באירוע אמורים להשתתף כ 4000 מבני העדה. כמו כן, יש לציין שגם את טקס קבלת העולים שהיה צריך להיות השבוע בשדה התעופה ביטל כבוד רוה”מ. כאשר אנו מחברים את כל זה להקשר הפוליטי ולחבירה למפלגת העולים מברה”מ עולים סימני שאלה על התייחסותו של ראש הממשלה  ולשכתו  לקהילת עולי אתיופיה ואפילו על כל קהל הבוחרים והחברים בתנועה שאוהבים ומוקירים את הקהילה ואף מזדהים עימה.
לאירוע זה נרתמו רבים מהחברים שרואים בהשתלבותם של עולי אתיופיה ערך חשוב לחברה הישראלית כולה .
יש לציין במיוחד את התגייסותו של שר החינוך גדעון סער ושל יו”ר וועדת הקליטה ח”כ דני דנון  שאנשיהם היו בין יוזמי ארוע ההוקרה לבני העדה ואת חברותינו שהמילה ציונות  ועשיה חברתית  לא זרים להן : ח”כ לאה נס וח”כ גילה גמליאל שנרתמו למען החשיבות. הן רואות בהשתלבותם של בני הקהילה בחברה הישראלית חשיבות רבה .
כאשר אנו רואים  ובוחנים את הראיה החברתית ואת התגייסותם לנושאים חברתיים של השרים, הח”כים וסגני השרים אל מול התייחסותו של ראש הממשלה, אנו רואים את הפער בין השטח, הפעילים, השרים והח”כים לראש הממשלה ותפיסתו החברתית .
כאשר דיברתי עם חברים בתנועה ובמרכז  כמעט כולם אמרו שאנו עדים להליך שבו ראש הממשלה “לא סופר” את הבוחרים והפעילים מהשכונות ומעיירות הפיתוח.
והוא מנסה לבנות “מפלגה לבנה” על טהרת האשכנזים וכולנו רואים איך הוא גירש את כחלון שהיה הסמן החברתי והמזרחי בתנועה .
אולי צדק חברנו מר כחלון ואין לנו ברירה אלה לבנות מפלגה חדשה על טהרת  הפעילים החברתיים .
אלה שכל הזמן מקטרים על  נטישת הדרך החברתית בתנועה אך לא מוצאים את עצמם במפלגות השמאל הנושאות על דגלן את הנושא החברתי.
כולנו היינו עדים לכך שבמחאה החברתית בקיץ שעבר היו לא מעט חברים שלנו שהצטרפו  למחאה עד הרגע שהמחאה הפכה למחאה של ארגוני השמאל ואנשי ימין ופעילים חברתיים שנמצאים ימינה במפה הפוליטית נאלצו לפרוש מגל המחאה .
כמובן שהאירוע של חג הסיגד יבוטל בהוראת מר נתניהו  אך הפעילים רמזו שברצונם לערוך טקס אלטרנטיבי ברשותו של מר כחלון שהביע רצון לקחת חלק באירוע או לחילופין לצרף כמה פעילי עליה מברה”מ לשעבר ולשם ראש הממשלה לא יעז לא להגיע וכמובן לא יקח לו שנתיים למצא חצי שעה לכך .
נעם עזרא
פעיל חברתי
ירושלים



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לא מספיק לזכור

אלי חזן

בנייה ב-E1, על מה הבלאגן?

אלי חזן

בת השמש – מכבנאי בן שוני

אריק זיו ויזר

יקיצה מאשליות

אביגדור הדר

חרד אני מהחרדים שאינם חרדים כל כך למדינה אלא לתמורה

אביגדור הדר

ארץ ישראל במשנת הרמב”ם: דיון בלאומיות

דר' גבריאלה ברזין
דילוג לתוכן