19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

חוטובלי ופייגלין הותירו רושם רב על חברי חוג תדמור

שמיר? ראש הממשלה הטוב מטעם הליכוד. הליכוד? כבר מזמן לא קומץ של תומכי ארץ ישראל. ההצעה להשאיר מתנחלים במדינת פלשתין? בלון ניסוי טקטי מיותר. המו”מ? לא סלע קיומנו. נתניהו חצה את הרוביקון? תלוי את מי שואלים.

 

 

 

ערב אמצע שבוע בתל אביב, במצודת זאב – בית מפלגת הליכוד. חוג תדמור, פורום נאמני ארץ ישראל בליכוד,  מארח את כוכבי הציונות הדתית בליכוד – סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי ואת סגן יו”ר הכנסת, משה פייגלין. קומה 14 של הליכוד גדושה באנשים. מרבית הצופים מבוגרים, אינם חובשי כיפה, נראים צמאים למוצא אחר. הנושא הנדון – הנושא המדיני.

“בכל פעם יש בלון ניסוי טקטי אחר. פעם זה נאום בר אילן, פעם זה חילופי שטחים ופעם זה בלון הניסוי ששמענו השבוע(השארת המתנחלים בפלשתין – ע”ל). הכל נועד כדי לחשוף את פרצופו האמיתי של אבו מאזן. אין לזה צורך. הוא מבקש לשחרר מחבלים – מה צריך יותר מזה?” אומרת חוטובלי. נתניהו כבר לא פרה קדושה בקרב הליכודניקים.

גם לפייגלין וגם לחוטובלי הערכה רבה אל נתניהו. אך הם חלוקים בנוגע להתייחסות מולו. “אנחנו לא סטטיסטים כמו יש עתיד, או ישראל ביתנו. אני מאמינה בכוחם של חברי הליכוד לקבוע את הגבולות. אם היה מנהיג שהמיר את דתו, ונואם את נאום לטרון – שיעקרו יהודים, אז מילא. נתניהו לא איבד את דרכו. יש עליו מסה קריטית של לחצים בין לאומיים קשים. אם פעם היו מעט מורדים, היום אנחנו כבר לא שם. אתם קבעתם שמי שנאמן לארץ ישראל יקודם בליכוד”, טוענת סגנית השרה. לפי פייגלין, המצב קצת אחר. “נכון, יש לנו היום 20 ח”כים שבשבילם ארץ ישראל חשובה, אבל השאלה היא האם יש להם אלטרנטיבה לנתניהו. האם זה באמת משחק סכום אפס?”, הוא שואל. “אם אין לנו אלטרנטיבה לנתניהו, אז כדאי שפשוט נלך כולנו הביתה. לדעתי, לצעוק על נתניהו ‘תלך אתה ויבוא ההוא’, זה לא רציני”.

“הליכוד העמיד ארבעה ראשי ממשלות, שהיו מהטובים במדינת ישראל. אבל בגין היה האיש שהתחיל את אוסלו עם ההכרה בישות הפלשתינית. שמיר, שהיה הטוב מכולם, כל מה שעשה היה לומר ‘לא’, וכשהוא נגרר למדריד הוא בעצמו דיבר עם אש”ף. נתניהו בקדנציה הראשונה היה ראש ממשלה מוכשר, להטוטן בדיפלומטיה. שרון היה גדול המצביאים והמיישבים בארץ ישראל. ואיך גמרנו איתו כולם זוכרים. האם יש לנו אלטרנטיבה?” שואל פייגלין. בינתיים בקהל יש כבר מי שצועק “אז אתה שוב מציע את עצמך?”. פייגלין ממשיך בשלו. “הבעיה היא מהותית, לא אישית”, הוא מבהיר. “לכן אני בליכוד, בלי מנהיגות שמבינה את עומק הבעיה, אין לנו תשובה, לכן אני בליכוד”.

גם בנוגע למצב הנוכחי, יש בין השניים חלוקה קלה. “אנחנו צריכים לקדם את חקיקת הריבונות. כיום חוק משאל העם שכל כך נתלים בו מדבר רק על ירושלים ועל רמת הגולן. צריך להביא כל הסדר למשאל עם”, קובעת חוטובלי.

“כל ישראל עם זכרון חש את אותו הסרט, של המאבק שלנו עם עצמנו. לפני כמה שבועות העלה חה”כ ליצמן הצעת חוק לפיה כל הסדר על חלוקת ירושלים ידרוש אישור של 80 ח”כים. ציפי, למזלנו, הייתה בחו”ל ברגע הזה. ועל בימת הכנסת הכריזה השרה האחראית על המו”מ שאם הצעת החוק הזאת עוברת, אז אין משא ומתן על ירושלים, ואם אין דיבורים על ירושלים – אז אין משא ומתן! אני הצבעתי בעד החוק הזה. כל המחנה הלאומי, הבית היהודי, הליכוד, ישראל ביתנו – יצאו מהמליאה, וביקשו מהאופוזיציה שיבואו ויצילו את הליכוד מעצמו”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק מאחל מזל טוב לרגל נישואיו של אופיר בר עם בח”ל יונת

אלי חזן

יהודה גליק מתמודד במשבצת יהודה ושומרון

אריק זיו ויזר

לא רק פישמן יסופר

אריק זיו

הכירו את המועמדת : שרן השכל

אריק זיו

כולם באירוע של יאיר דוידי

אריק זיו ויזר

מוקירים את יקירות הליכוד

יפת צדקה
דילוג לתוכן