40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

חגיגת יום העצמאות המרכזית של הליכוד

מסיבת יום העצמאות המרכזית של הליכוד נערכה בגינת ביתו של עוזי דיין בכוכב יאיר. עוזי בקש להעניק לחג העצמאות תוכן ערכי, שיחליף את תרבות המנגלים ופטישי הפלסטיק. לדעתו, כפי שיש לחג הפסח טקסט מיוחד של הגדה לפסח, לפורים את מגילת אסתר וכיוצא בזה, גם לחג העצמאות יש צורך בתפילה מיוחדת ובטקסטים מיוחדים.

הטקס של עוזי דיין החל ב”קידוש” מיוחד ליל זה, נמשך בטקס הדלקת משואות על שבעת קני המנורה שבסמל המדינה, והסתיים בתפילה לשלום המדינה.

בחירת המשתתפים נעשתה בתשומת לב. את “הקידוש” בפתיחה היה אמור לברך שלמה מדמון, ואת הסיום ב”תפילה לשלום המדינה” הקריא יואב דבוש מזיתן. הפתיחה והסיום אולי נועדו להשכין שלום בתוך פורום מדברים מהשטח.

מדליקי המשואות היו יוסקה נחמיאס מירושלים, שהציל את מנחם בגין על סיפון האלטלנה. קטי שטרית הדליקה את משואת הצדק החברתי. קטי הקימה שדולה חברתית מיוחדת לאחרונה. את משואת הציונות הדליק דודו אושר מזכרון-יעקב. גדי יברקן הדליק את משואת העליה, וייצג את העולים בגלי העליה האחרונים. הוא ריגש את הקהל הרב בסיפור אישי במסעו הרגלי כילד במסגרת שלבי עלייתו. את משואת הבטחון הדליק גדעון עבאס, שהיה הקצין הדרוזי הבכיר ביותר בצה”ל בזמנו. גבי קדוש הדליק את משואת ההתישבות, בזכות תפקידו החדש כעוזר ראש הממשלה לעניני התישבות ובזכות ידידותו ארוכת השנים עם עוזי דיין. גם הוריה של תמר דיין, בעלת הבית, כובדו בהדלקת משואה. אביה היה חבר בועדה לאנרגיה גרעינית של ישראל.

מלבד מדליקי המשואות השתתפו ליכודניקים רבים מכל רחבי הארץ. החל מטובה מעוז וחברותיה שהגיעו ממעלות בצפון, ועד אלי קורנפלד וחבריו שהגיעו מסניף אשקלון בדרום. פורום הרצליה הגיעו בהרכב כמעט מלא בראשות זילפה בר. בקהל זיהינו גם את אפרים הלוי, לשעבר ראש המוסד, שהשתתף במסיבה זו של הליכוד. לא ברור לנו אם הוא בא לכבודו של עוזי דיין או שהוא נחשב אחד מפעילי הליכוד או לפחות מהמתפקדים שלנו.

במהלך הטקס ראינו זיקוקין. בסופו ,כשהוגש לעוזי החשבון, ראינו גם כוכבים…

את הערב הארוך ורב התפקידים אירגנה ותיאמה שירלי אונגר יחד עם עוזי דיין, ששהה בחו”ל בחלק מהימים שלפני המסיבה. תמר, אשתו של עוזי, טרחה והכינה כיבוד רב ועצום כיד המלך. החברים בקהל אכלו ובלסו וטחנו פשטדות, טחנו פלאפל, זללו וטחנו סלטים מסוגים שונים, ואכלו בשפע מכל טוב. ולאחר שטחנו כל כך הרבה, רצו להעניק לתמר את …”פרס בטחון ישראל”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דורשים מצמרת הליכוד להחזיר לחברי המרכז את סמכויותיהם וכוחם/מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

שובו של הסניף הירושלמי הגדול לפני שבת הגדול

אלי חזן

תוצאות בחירות בסניף הליכוד באשקלון למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

אלקין, לא זאת הדרך

אריק זיו ויזר

תגובת גרשון מסיקה לדברי נתניהו – אפשרות הארכת ההקפאה

אריק זיו ויזר

קומבינות המים – והפגיעה החברתית /מאת:איציק דדוש

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן