20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

חאדר חזק על ישראל ברשת

עדנאן חאדר, דובר ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. מנהל במשך החודשיים האחרונים מאבק נגד מדינת ישראל מתוך כותלי בית הסוהר וזוכה לרוח גבית מרחבי העולם.
כאן בארץ לא נראה שמתרגשים כל כך ממחבל ששובת שביתת רעב בכלא. אפילו קול ישראל לא ידעו לדייק בדווח על שביתת הרעב ביומו ה63 ונמסר, שהוא מוחה על תנאי מאסרו. פרט זה אינו תואם את המסר של כל הגורמים הזרים שעומדים לצידו במחאתו על כך שהוא עצור ללא משפט. על אף שמעצרו המנהלי אושר שוב לפני מספר ימים בבג"ץ, הדבר לא מצטייר טוב בעיני העולם ונותן למחבל כמו חאדר קרקע לתקוף את ישראל בטענה שהיא כביכול נגד ארגוני טרור כמו הג'יהאד האסלאמי, ברצוני לעלות את הנזק התדמיתי שנגרם למדינת ישראל ובמת הענק הניתנת לארגונים אנטי-ישראלים. 
בשבועות האחרונים מקהלת ה"בלוגרים" האנטי-ישראלים בניצוחו של עלי אבונימה בשיקגו, מעלים כל יום לרשת אלפי הודעות חדשות הדורשות צדק וחופש לעדנאן חאדר. הם ניסו והפעם הצליחו במידה רבה להפוך את חאדר ל'גנדי' הפלאסטיני. עשו ממנו פעיל למען זכויות האזרח שמוכן להקריב את עצמו ולמות מרעב תוך מחאה בלתי אלימה נגד מעצרו ללא משפט. בימים האחרונים הרשתות החברתיות באינטרנט מוצפות בהודעות בשם חאדר, אישתו, ארגון "אמנסטי" ואחרים המזהירים שחאדר כביכול כבול באזיקים במיטה בבית חולים בצפת ו"גוסס" לאחר שלא אכל שישים יום. הודעות נגד של רופאים המטפלים בו ואומרים שלא נשקפת סכנה לחייו, פשוט לא מגיעות לרמת החשיפה הבין לאומית. הודעת דובר צה"ל ואחרים על כך שחאדר הוא איש מרכזי בארגון טרור מסוכן, אף אינן נשמעות בעולם. 
נראה שדברי בן גוריון "לא חשוב מה חושבים הגויים, חשוב מה עושים היהודים", מנחים במידה רבה את תפיסתנו. בכל אופן נראה שצריך לתת את הדעת איך מבצעים פעולות הדרושות לביטחון ישראל באופן שיפגע פחות בתדמית שלנו בעולם. אין הכוונה כי יש לוותר על פעולות הנדרשות לביטחון המדינה או ש'ישראל חזקה' הם בהכרח מפגע תדמיתי. אדרבה, 'ישראל חזקה' שמצליחה למגר את הטרור היא נכס תדמיתי חשוב למדינת ישראל. ניתן להילחם בטרור ולהציג את הדברים בצורה מכובדת ומובנת לעולם. העולם הערבי ידע להעריך אותנו כאשר נניח את הדברים על השולחן בצורה ברורה וחד משמעית. אגב, במקרה של עדנאן חאדר אילו היה מחוסל בסיכול ממוקד היה נגרם פחות נזק תדמיתי מזה שנוצר באמצעות שביתת הרעב בת החודשיים. 
שביתת הרעב של חאדר היוותה עבור המסית האינטרנטי, עלי אבונימה, גלגל הצלה לאחר תקופה ארוכה של נסיונות חוזרים ונשנים לגבש פעילות בין לאומית נגד ישראל. שבוע האפרטהייד הנערך על ידי הארגונים האנטי-ישראלים בקמפוסים בארה"ב ובעולם, לא הרשים במיוחד השנה. נסיונות להבעיר אש ברחוב הפלאסטיני ובעולם הערבי בטענה שיהודים מתכננים להרוס את מסגד אל-אקצה גם כן לא צלחו. וכך הגיעה כאילו בהזמנה סיבה לאחד את השורות. מי שעוקב אחר הודעות פעילים ערבים ופעילי זכויות האדם ברשת ער לכך שבשבוע האחרון מילות המפתח: שביתת רעב ועדנאן חאדר הובילו בטוויטר כל יום מחדש. להציב מילת מפתח בין עשרת המובילים ברשת הטוויטר זה הישג לא פשוט. לשם השוואה פעילים למען גלעד שליט פעלו רבות כדי להגיע למעמד זה ולא התקרבו להצלחת תומכי חאדר. 
אתמול המחבל עדנאן חאדר הודיע על הפסקת שביתת הרעב, לאחר שמדינת ישראל הודיעה שלא תבקש להאריך את מעצרו המינהלי. שלא נטעה, מטרתם של מובילי קמפיין זה ואחרים היא אחת: למוטט לישראל את היכולת להגן על עצמה מפני ארגוני הטרור. וזו הדאגה הגדולה, פעילים אנטי-ישראלים רושמים את ההישג לזכותם. הצלחה זו תעודד אותם להמשיך בהתקפות מאורגנות ברשתות החברתיות. הצעתי למקבלי החלטות להיות ערים לזה שיש לרשת החברתית באינטרנט הרבה פוטנציאל. פעיל אינטרנטי מוכשר בשיקגו בעל רשת הפצה טובה יכול לעשות נזק גדול. כדאי ללמוד איך לעשות את מה שדרוש מבלי לתת כלים נוספים למשחית להפוך את הכל על פניו.  
דוד העברי, מנהל הלשכה לקשרי חוץ שליד המועצה האזורית שומרון. הוא ואשתו מאלי מתגוררים עם שמונת ילדיהם בכפר תפוח בשומרון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת קצב – נקודה למחשבה

אריק זיו ויזר

כאשר עמיר חיבק את שלי

אלי חזן

בחירות עכשיו

אלי חזן

התנגדות למסתננים איננה גזענות

אלי חזן

מתמטיקה בשירות הדמוקרטיה/ או: איך מצילים את המפלגות הגדולות

אלי חזן

חוק העמותות – מבוכה

אלי חזן
דילוג לתוכן