18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

ועדת חוץ ובטחון תחקור החרמת משאית בשומרון: “הקפאות פרטיות של ברק”

ועדת חוץ ובטחון תחקור החרמת משאית שהובילה לוחות גבס בשומרון – ללא כל הוראה חוקית או צו : “הקפאות פרטיות של ברק”. הנושא יועלה ע”י השר יולי אדלשטיין לראש הממשלה.

האירוע שגרם לזעם רב בשומרון ומערכת הפוליטית התרחש בצהרי יום שישי, כשמשאית של חברה  מפתח תקוה הובילה ציוד גבס לאלון מורה שבשומרון. בדרכה הורידה המשאית בחוות גלעד חלקי חילוף לארון המטבח במעון חוות גלעד וכמה פלטות גבס שנועדו לתיקון ארון המטבח במעון המקומי.

המשית המשיכה בדרכה לאלון מורה, אלא שלפתע צרו אותה כוחות צבא ומנהל אזרחי והחרימו את המשאית, זאת ללא כל הוראה חוקית עליה עברה או צו שהוא.

למרות פניית ראשי ההתיישבות בשומרון ותמיהתם, המשאית נשארה מוחרמת גם בשבת כאמור, ללא כל עברה חוקית או צו.

יצויין כי במהלך יום השישי אישר דובר צה”ל כי המשאית הוחרמה ע”י כוחות צה”ל, ואף ציין בדרמטיות מה כי “הכוחות זיהו את המשאית מגיעה וקיבלו אישור מהמנהל האזרחי להחרימה”.

בעקבות כך פנה ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ליו”ר ועדת המשנה לענייני איו”ש בועדת החוץ והבטחון של הכנסת, ח”כ זאב אלקין, שהתארח בשבת עם משפחתו בישוב אלון מורה במסגרת שבת האירוח שהתקיימה בישוב, בבקשה לחקור את אירוע החרמת המשאית.

במהלך השבת שוחח על האירוע עם ח”כ אלקין גם הרב אליקים לבנון רב הישוב וראש ישיבת אלון מורה. “מדובר בארוע הזוי ובלתי מתקבל על הדעת” – אמר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה – “הפעלת סמכות לא חוקית שכל כולו נועד להציק, להוליך אימים לחינם ולפגוע במתיישבים בשומרון מתוך נקמנות פוליטית ורשעות לשמה. הצעד חסר התקדים של החרמת המשאית נעשה ללא כל הצדקה חוקית וללא כל צו שהוא. ההוראה הגיעה מלמעלה” – מאשים מסיקה – “יתכן ששר הבטחון אהוד ברק מנסה להמציא לעצו הקאה פרטית כדי להצדיק את ישיבתו בממשלה. תושבי השומרון אינם אזרחים סוג ד’ ולא ניתן לאף אחד אין זכות להתאנות להם ללא כל הצדקה. לא ראינו החרמת משאיות המובילות ציוד בניה לאתרי בניה ערביים בלתי חוקיים בעליל. נעמוד על כך שהמקרה החמור ייחקר עד תום והאחראים לו יתנו הסברים או את הדין עליו”.

בעקבות פניית ראש המועצה, פנה הערב (מוצ”ש) יו”ר ועדת המשנה לענייני איו”ש בועדת החוץ והבטחון של הכנסת, ח”כ זאב אלקין (ליכוד), המשמש גם כיו”ר הקואליציה, למזכיר הצבאי של שר הבטחון והביע מחאה חריפה ודרישה להחזרת המשאית באופן מיידי. כמו”כ דרש ח”כ אלקין לקבל דו”ח בכתב המסביר את האירוע התמוה ח”כ אלקין והודיע כי אם המשאית לא תוחזר לבעליה באופן מיידי וכן לא יוצגו הסברים מספקים, הוא יכנס יקיים בנושא דיון מיוחד בועדת המשנה של ועדת החוץ והבטחון בכנסת.

ח”כ אלקין אמר הערב:”מדובר בפעולה חמורה שאין לה שום בסיס משפטי, שמלמדת כל נסיונו של שר הבטחון לקים מדיניות פרטית שאין לה שום קשר להחלטות הממשלה כדי להפריע להתיישבות ביהודה ושומרון. אנחנו לא ניתן לשר הבטחון להפוך את צה”ל לכלי לפתרון הבעיות הפוליטיות הפנים מפלגתיות של אהוד ברק”.
 

בועד מתיישבי השומרון תקפו דווקא את ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו”ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר אמר הערב: “מצער שראש  הממשלה מגבה גזרות חדשות כנגד ההתיישבות, ללא כל החלטה וללא כל תוקף ציבורי או חוקי. הסתתרותו מאחורי הגב הצר של שר הבטחון עלובה ובלתי משכנעת”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בשורה להסברה הישראלית

עינר אביב

נציגי “גאווה בליכוד” ייצגו את התנועה בכבוד מול נציגי מפלגת העבודה

אלי חזן

נאום כבוד לזכר פורצי כלא עכו לוחמי אצ”ל ולח”י עולי הגרדום

סופר ליכודניקית

אריק זיו

שטייניץ שר המיסים

אריק זיו ויזר

המלחמה שבתוך המלחמה

עובד קראוס
דילוג לתוכן