27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
סקירת אתרי אקטואליה

וייסמן מסמנת את קרב העתיד : בוגי מול ליברמן

סקר מקיף של מכון שוווקים פנורמה חושף : ההתמודדות העתידית על ההנהגה תהיה בין בוגי לליברמן. לילך וייסמן מגלובס קובעת : “סער – לא רלוונטי”. וגם על העצמאות של סגן השר אקוניס 


החורף השחון הזה עושה טוב לאביגדור ליברמן. אחרי הזיכוי שלו בבית המשפט הוא פורח. הוא התייצב לצדם של פרס ולבני והצהיר שג’ון קרי הוא ידיד אמת; שחרר התבטאויות מדיניות שהפתיעו אפילו את מתוני ישראל ביתנו; הציע להחליף שטחים ואוכלוסיות; קרא לתת צ’אנס למו”מ עם הפלסטינים; התכסח עם בנט; נקלע לאקשן עם חברי המרכז שמסרבים לאשר את איחוד ישראל ביתנו עםהליכוד; והפך לחביב האמריקאים. אצל ליברמן אין רגע דל.

בשני המרוצים שמתקיימים היום בכנסת, ליברמן הוא שחקן מפתח: אין צורך להסביר מה משקלו במרוץ הגלוי, לנשיאות. מנתונים פנימיים שהגיעו לידי “גלובס” עולה כי במרוץ הסמוי להנהגת הליכוד, מצבו של ליברמן יפתיע רבים משרי הליכוד. בזמן שרובי אוסף חתימות וסילבן אוסף הבטחות, טווה ליברמן את החוטים ומתכנן את כיבוש היעד הבא.

בליכוד לא יודעים איך לאכול את ליברמן. במפלגה חוששים שהפזילה למרכז של שר החוץ נועד להוביל להסכם עם הפלסטינים כדי לקרוע ולפלג את הליכוד. על-פי התרחיש הזה, ליברמן מבין שהליכוד אינו מהווה עבורו פלטפורמה לכיבוש ראשות הממשלה, ולכן הוא מושך להקמת גוף פוליטי חדש עם נתניהו. סקר של מכון שווקים פנורמה שנעשה בקרב 1,000 איש צריך לגרום למי שחשב שהקול הרוסי התבגר ונטש את ליברמן או שמצבו של איווט בליכוד קשה – לחשוב שוב.

על-פי המספרים, לליברמן אין כל צורך לפצל את הליכוד. יש לו בסיס זינוק מצוין בישראל ביתנו, ותמיכה רחבה מאוד גם בתוך הליכוד: 86% מהרוסים ו-63% ממצביעי הליכוד רואים בשר החוץ מנהיג לאומי. גם בקרב כלל הציבור מצבו מצוין. לפי הסקר 62% מכלל הציבור רואים בליברמן מנהיג לאומי, ורק 20% עדיין מגדירים אותו רוסי. במילים אחרות, אפשר לומר שאביגדור כבש את איווט, ששומר הברים הרוסי הפך לצבר ישראלי.

התוצאות מפתיעות הרבה יותר כשמתברר שמצביעי הליכוד סבורים שהקרב הבא על ראשות המפלגה יהיה בין ליברמן לבוגי. בעוד 10% ממצביעי הליכוד רואים בליברמן המתאים ביותר להחליף את נתניהו, זוכה שר הביטחון ליתרון של אחוז אחד בטווח הסטייה הסטטיסטית, ושר הפנים גדעון סער, נתפס כלא רלוונטי ובקושי מגרד 1.8% תמיכה.

מצד שני, לליברמן יש חושים מחודדים, וסער צריך לראות בכך מחמאה שהוא בכלל נבדק. גם את לפיד, בנט, לבני או הרצוג מותיר ליברמן הרחק מאחור בשאלת ההתאמה לראשות ממשלה. כשבודקים דרך אגב את ישראל ביתנו בנפרד מהליכוד, גורף ליברמן 13 מנדטים אל מול 28 לנתניהו.

המשמעות של הנתונים האלה היא שכדי לכבוש את הליכוד, יצטרך ליברמן להמשיך להראות לליכודניקים שהוא חזק בציבור הכללי, שרק הוא יביא להם מנדטים. וזה מסביר את הליטופים לקרי, את התמיכה בקידום המו”מ. המרכז הישראלי רואה ביחסים עם אמריקה נכס אסטרטגי.

 

להמשך המאמר לחצו כאן 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צה”ל – צבא יותר קל ונייד, מוכן לאתגרים החדשים

אלי חזן

סקר גלובס : הליכוד – 31 מנדטים

אריק זיו ויזר

לפיד, נתניהו ויחימוביץ’: כך יש לפעול במדיה החברתית

עדותה של ז’וטה הרטמן מלוחמות אצ”י במרד גטו וארשה

אלי חזן

מי יחקור את המבקר

אריק זיו ויזר

“שמיים פתוחים זו רק ההתחלה”

אלי חזן
דילוג לתוכן