34.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

וועדה הכלכלה ממליצה להקים ועדת מומחים בלתי תלויה שתבחן את נתיב התעופה מעל מודיעין”

ועדת הכלכלה דנה היום בנתיב התעופה שעתיד לעבור מעל העיר מודיעין החל מהקיץ הקרוב. בתום הדיון קראה הוועדה לרת”א לבחון, בהידברות עם עיריית מודיעין , חלופות לנתיב הנחיתה המוצע מעל העיר מודיעין ובתוכה חלופה לנחיתה מעל שטחים פתוחים. יו”ר הוועדה, ח”כ אופיר אקוניס:” מאחר והטיסות גורמות אי נחת רבה לתושבים, יש להמעיט בשימוש במסלול ככל שרק ניתן.
חברי הוועדה, הקבועים והמשתתפים, סבורים שעל הצדדים להקים ועדת מומחים בלתי תלויה” .
עוד הוסכם על הוועדה כי בראש סדר העדיפויות של כל פיתרון שיימצא, יעמוד עניין הבטיחות בטיסה.

במהלך הדיון הושמעו טיעונים של ראש עיריית מודיעין, מר חיים ביבס:
” נתיב הטיסה מעל העיר מודיעין הוא ניסיוני וחדשני בארץ, ללא תיאום עם עיריית מודיעין או התחשבות בצרכי התושבים. הנתיב מסכן את תושבי העיר וגורם למטרדים רבים ולאחר שבמשך חודשים רבים רת”א מסרבת להידבר עמנו, יש להקים ועדת מומחים בלתי תלויה שתכריע בנושא”

מנכ”ל רשות שדות התעופה, מר קובי מור הבהיר כי רק מיעוט מהטיסות מגיעים למסלול הנחיתה המוצע וכי רוב הטיסות מגיעות מכיוון הפוך. עוד הובהר כי מדובר בנתיב זמני מכיוון שיש פיתוח של נתיבים נוספים .

ח”כ עמיר פרץ הציע להקים צוות שיוסכם על שני הצדדים ושיציבו לו”ז מסוים כדי שיוכלו לסיים את התהליך במהירות האפשרית.

ח”כ ישראל חסון מתח ביקורת על כך שמשרד התחבורה נמנע מלהגיע לוועדה והציע לשני הצדדים להימנע מהדיון בבג”צ. “יש לכנס שוב את ועדת הכלכלה בנוכחות נציגי משרד התחבורה ורת”א , לקחת בחשבון את טענות התושבים ועיריית מודיעין ולפתור את הסוגייה

ח”כ דני דנון:” לו היו מודיעים לכם שיש מתקן ביטחוני שמעליו לא ניתן לטוס הייתם מוצאים חלופה אחרת לנתיב. גני הילדים הם מתקן ביטחוני שכזה. יש הרגשה שלא נבחנה ברצינות אפשרות לחלופות אחרות”

מיכאל אברהמי, סגן למבצעים, רת”א, ציין כי נבחנו חלופות שונות וכי למרות שנתיב התעופה המוצע אינו האופטימאלי, מבחינת ביצוע הטיסה, אין ספק כי הוא עדיף על כל חלופה אחרת שנבחנה. כל חלופה אחרת פוגמת בבטיחות הטיסה, לפי דבריו.

ח”כ אורי אורבך וח”כ יריב לוין , תושבי מודיעין, נכחו בישיבה ותמכו בהצעה לקיים צוות בלתי תלוי שייבחן שוב את כל האפשרויות והחלופות לנתיב הטיסה מעל העיר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יריב לוין מוחה נגד סגירת לשכות ההוצאה לפועל

אריק זיו ויזר

מוקירים את הזמר העברי

עינר אביב

לוי וגלנט – ידידות מופלאה

אריק זיו ויזר

לבני : נחצו קווים אדומים בעסקת שליט

אריק זיו ויזר

רוני צוברי מנהיג העוזרים החדש

אריק זיו ויזר

ח”כ פיניאן במסלול עוקף פוליו

אלי חזן
דילוג לתוכן