26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

התפקיד הקריטי של שר החינוך באריאל

מדי פעם מתבצעים מהלכים שמעידים שהנה-יש כאן ממשלה שמושלת , שפועלת לפי האמונה שלה ולפי רצון הבוחרים שלה , גם אם זה לא כל כך פשוט.

 

 

ההחלטה אתמול בעניין אריאל- היא מהלך כזה .

שלא יהיה ספק, הקרדיט למהלך הזה מגיע לשר החינוך גדעון סער , עוד לפני כשנתיים וחצי דאג השר סער שיכירו במכללת אריאל דאז כמרכז אוניברסיטאי וזאת לאחר ששרת החינוך הקודמת ,יולי תמיר  -עיכבה את  החלטת הממשלה שאושרה בממשלת שרון בהתאם לוועדת אלטשולר.- גם במקרה הזה המלצתו של סער הייתה שונה משל הות"ת וגם כאן מל"ג יו"ש קיבל את ההמלצה של שר החינוך.

בשנתיים האחרונות הופעלו על שר החינוך הרבה מאוד לחצים על מנת להקשות עליו לפעול למען הפיכתו של המרכז האקדמי- לאוניברסיטה, סער ותומכי המהלך נאלצו להתמודד לא רק מול לחצים שנוצרו מאינטרסים פוליטיים אלא גם מול ראשי האוניברסיטאות שכמובן התנגדו למהלך משיקולים אינטרסנטים משלהם.

לאחר שסגר סער מול שר האוצר שטייניץ (שגם תמך במהלך במשך כל התקופה) כי תינתן תוספת תקציבית לאוניברסיטה באריאל ושהיא לא תפגע בתקצוב של שאר האוניברסיטאות ולאחר שווידא שהמרכז עומד בכל הסטנדרטים האקדמיים- הודיע שר החינוך למל"ג יו"ש כי הוא ממליץ כן להפוך את המרכז לאוניברסיטה.

יו"ר הות"ת- פרופ' טרכטנברג בניסיון אחרון לשנות את ההחלטה הצפויה של מל"ג יו"ש שיגר מיד מכתבים לשר החינוך ולשר האוצר ובהם התבטא בחריפות כנגד המהלך, כצפוי טען טרכטנברג (תוך כדי שהוא מתעלם מועדת ששת הפרופסורים שבדקה את המהלך וממל"ג יו"ש עצמו שיושבים בו פרופסורים מכובדים) כי המהלך יביא נזק לאקדמיה בישראל.

בתגובה ענה השר סער במכתב ליו"ר מל"ג יו"ש  כי ההפך הוא הנכון- "הקמה של אוניברסיטה נוספת תגביר את התחרות, תאתגר את האוניברסיטאות הקיימות, תחזק את היכולת להשיב חוקרים ארצה ותגדיל את מספר החוקרים המועסקים בכלל המערכת"  וכי טרכטנברג חורג מסכמות תפקידו (אחריות על תכנון ותקצוב) כאשר הוא מעביר ביקורת כזאת בטח כשנמצאים שעות ספורות לפני ההחלטה.

תגובתו של שר החינוך אתמול בערב מרמזת על הלחצים שהופעלו על חברי מל"ג יו"ש ועל השר: "מל"ג יו"ש החליטה לא להיכנע למסע לחצים והפחדות וקיבלה החלטה נכונה, עניינית ומקצועית על בסיס דו"ח ועדת הבדיקה האקדמית"-כך כתב השר סער בדף הפייסבוק שלו דקות ספורות לאחר קבלת ההחלטה.

בהנחה שלא מוקדם מדי בשביל לשמוח ושאלוף הפיקוד לא יעכב את ההחלטה ניתן כבר להגיד שהפעם ממשלת נתניהו הצליחה- הצליחה להוציא לפועל החלטה חשובה, צודקת ואסטרטגית  למרות ההתנגדות הרבה של גורמים מהשמאל והאקדמיה. בימים בהם הגורמים הללו (בסיוע התקשורת) פועלים בכל הכלים שיש לרשותם על מנת לטרפד כל מהלך שלא מסתדר להם פוליטית- מדובר בהחלט בהצלחה אדירה.

ההחלטה חשובה לא רק בגלל החשיבות האקדמית של אוניברסיטה נוספת והחשיבות האסטרטגית שהיא תהיה במקום כמו אריאל אלא בעיקר שהיא מוכיחה  שכשאנחנו רוצים וכשיש שרים חזקים מספיק ניתן לקבל כאן החלטות משמעותיות וגדולות וניתן באמת למשול כאן גם אם יש התנגדות חזקה (שמייצגת רק חלק קטן מהעם) .

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יש עתיד

אלי חזן

אלוהים, שמור אותי מידידי, עם שונאי אסתדר בעצמי!!

אריק זיו ויזר

פרשת צו: מה בין ישראל לעמים

אלי כהן

מר נתניהו – זו אשמת הממשלה

איפרגן : ליברמן סוחט את הליכוד

אלי חזן

הצביעות התורכית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן