22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

התפספס לו

יש פתרון לגרעון, מורסי והפיגוע, האם שלי מתכוונת,אפקט חוק טל,האיום האיראני

הפעם רובה הסער פספס

גדעון סער הוא אחד מהפוליטיקאים הממולחים בליכוד. ביצועיסט מטאור שיודע להתאים מציאות לכל דורש. תילי תילים של מילים נכתבו על הליברל הימני מתל אביב. לרוב, המילים שנכתבו רוממו את מעשיו.

לפני כשנה התגאה שר החינוך כי הוא להבדיל מעמיתיו קבע יעדים להשגה בצורה ברורה. הוא אמר אז דברים ברוח הבאה : אני מאמין במבחן של המספרים ולכן הצבתי יעדים. יש להודות שהיה משהו מרענן בשר שמודיע על היעדים מראש. זאת ועוד, מבלי שנשאל הודיע השר סער בתקשורת שהוא לא כמו האחרים. הוא לא מפחד והוא יצליח. אז אמר.
השבוע גילה השר כי אולי הוא לא היה צריך לקבוע יעדים אלא במקום לדבר הרבה הוא היה צריך רק לעבוד.לאחר עלייה בשנים הראשונות הודו השבוע במשרד החינוך כי יש "ירידה קלה" בזכאות לבגרות.
בכיר בליכוד אמר השבוע כי אולי סער במחשבה שניה היה צריך לנקוט בקו כמו כחלון. לא לקבוע יעדים אלא ליצור אותם ובמבחן התוצאה היה מוכיח את יכולתו. עכשיו עלול להיות מצב שהמספרים שהיו צריכים לקבוע את הצלחתו יקבעו את כשלונו.

 


 

המס הקל או עבודה
לשר האוצר יש מנטרה קבועה שבאה בצורת שאלה : האם אתם רוצים להיות ספרד ולא עלינו יוון?

כאילו דא יובל ? אנו ששים להיות ספרד. בחלומות הרטובים שלנו. לא, תן לנו חזק יותר. אנו רוצים להיות יוון. כן ! כן ! אולי ארגנטינה בתחילת המילניום ….

אז ברור לשר האוצר שלא. אבל יש בתחתית הבור של הגרעון מעיין נובע שרק צריך לשאוב ממנו. הבעיה היא שאין מי שיביא את דליי השאיבה.

כל מי שעוסק בכלכלה הישראלית יודע שיש מאה או מאתיים מיליארד ש"ח שחור שמסתובבים בשוק. היה ויוחלט כי הולכים להילחם בהון השחור בכל צורה, גם אם צריך חקיקה מיוחדת, וברשות המיסים ביחד עם המשטרה יטופל הנושא, כל הגרעון יימחק במיידי. אסור לנו להתבלבל : נכון שיותר קל להטיל מס אך זהו צריך להיות פתרון אחרון. האופציה הראשונה היא מלחמה בהון השחור כאשר חש לאפשר למדינה לחלוט רכוש אשר לא יוכחו המקורות שלו. יכולה להיות דרך נוספת : ענישה מעמיקה כמו בארה"ב. כאשר אדם נתפס מרמה את רשיות המס זאת עבירה פדרלית .

יוני גולדבלט נתן עוד מקור

17,000,000,000 ש"ח!

אזרחי ישראל היקרים, כבר מחר בבוקר 17 מליארד שקל נזילים יכולים להיכנס לחשבונות הבנק שלכם!
מדובר בקרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות ופוליסות ביטוח מנהלים וביטוחי חיים שאזרחים הפקידו אליהם כסף בעבר ושכחו מהם. למשל, כתוצאה ממעבר קופה או מהחלפת מקום עבודה.

17 מליארד שקלים!!! שר הרווחה משה כחלון התחיל בקדנציה הקודמת לקדם חוק שיחייב את המוסדות הפיננסיים לפרסם מאגר אחד מרכזי בו כל אזרח יוכל לבדוק את כל החשבונות הרשומים על שמו. החוק נתקע בגלל הבחירות שהוקדמו וכחלון לא טרח לחדש את המאבק.
בכנסת הנוכחית מאיר שטרית ניסה להעביר את החוק אבל שר האוצר יובל שטייניץ סיכל את המהלך וההצעה נפלה בקריאה הטרומית.
עכשיו תשאלו מה האינטרס של האוצר להפיל את ההצעה?
שתי סיבות:
הראשונה היא שהממשלה מפחדת מהיום שבו הציבור יגלה שיש תיבת אוצר שמסתירים ממנו ואז הוא יבקש לפדות אותה, מה שיגרום למשיכת 17 מליארד ש"ח בבת אחת משוק ההון.
סיבה שניה ולא פחות טובה היא שכל עוד הכספים יושבים אצל המוסדות הפיננסיים הם גוזרים עליהם קופונים מעולים וגובים דמי ניהול. אף פקיד אוצר שמסתכל על עתידו המקצועי בקופות הפנסיה לא ירצה להתעסק עם זה.

כך או כך, ההצעה הזו חייבת לעבור. אין תקופה טובה יותר ממשבר כלכלי כדי להזרים כסף באמצעות מדיניות מוניטרית פשוטה. הדבר היחיד שהעיכובים של שטייניץ מייצרים הם חברות מסחריות שמציעות לאזרחים שירותי בירור תמורת גביית עמלה "סימלית" של בין 15-25%, עסק לא רע כשמדובר במליארדים. מי הח"כ הנמרץ שירים את הכפפה?


הפיגוע בסיני
הפיגוע נפל על מורסי כמו ביצת הפתעה. כאשר ילד פותח את ביצת ההפתעה הוא ימצא שם את ההפתעה, מורסי היה מוכן לתרחיש כזה ורק לא ידע איך זה יגיע. וכך, התהליך שקרה בטורקיה במשך עשור, הולך לקרות במצרים בתוך שלוש ארבע שנים. ההנהגה הצבאית הזקנה תלך, בין אם בהדחות, כמו ההדחה האחרונה, ובין אם בגיל, הגנרלים כולם עוברים את רף 70 השנים, וסרגל הזמן פועל לטובת מורסי הנשיא.
כאשר תושלם החלפת ההנהגה הצבאית מורסי ישלוט במצרים ללא עירעור. טועים אותם הפרשנים שמסבירים כי טאנטאווי ישלוט במורסי, במורסי שולטת האמונה האיסלאמית והוא שולט במצרים.
ללא ספק הוא יפגע בקיצונים המוסלמים ובכל מי שינסה לערער את שלטונו, אך שלא יהיה ספק מורסי נשלט ע"י האמונה והמנהיגים הדתיים של מצרים.


ההסוואה האדומה
פתאם אנו רואים שלי יחימוביץ שאומרת "אני מוכנה להיות חברה בממשלת נתניהו". האם שלי שמגדפת את נתניהו מתחת לכל עץ שינתה את עורה? ודאי שלא. מתחת לעור שלה זורם דם בולשיווקי סמיך. שלי לא מתכוונת להיכנס לממשלת נתניהו. החלום הרטוב שלה הוא שהיא תרכיב ממשלה והליכוד יכנס לממשלתה ויש לה חברים טובים בליכוד שיעזרו לה. כולנו יודעים מי הם.

 

לכן צריך לזכור כי שלי יחימוביץ לא באמת השתנתה. מה שהשתנה אצל שלי הוא רק הרצון להגיע ליעד, הנצחון בבחירות.

 


 

אפקט חוק טל 
הנזק שגרם חוק טל הוא כפי הנראה בעל משמעות קשה בקרב תומכי הליכוד. מה גם שכל התומכים בשינוי לא מתקרבים לקיצוניות של תומכי הליכוד. בשיחות אני שומע כי מדוע אנחנו צריכים לוותר? תומכי הליכוד רוצים גיוס של החרדים מגיל 18. יותר ויותר אנחנו שומעים על כאלה שאומרים אנחנו לא נתמוך בליכוד רק בגלל חוק טל.
יש לנתניהו עוד תקופה לשיקום המצב אבל שלא יטמון את הראש בקרקע.


 

האיום האירני
אין ספק כי יש בעיה בתקיפה באירן אך צריך להיות אדיוט אם אתה מקעקע את האפשרות לתקיפה. אצלנו יש כאלה שהיו שותפים לתקיפות כאלה אך פוליטית היום באים ומקעקעים את המהלך. כפי שהיה בעת התקיפה על הכור האטומי בעירק.
אז, כל ראשי מערכת הביטחון שללו תקיפה והמערכת המדינית החליטה על תקיפה. ההחלטה הייתה נכונה אז וכפי הנראה תהיה נכונה גם עכשיו. מדינת ישראל לא יכולה לטמון את ראשה בחול. 
מדינת ישראל לא תיתן לנשק גרעיני להיות מופץ במזרח התיכון. ברגע שיש נשק גרעיני המצב משתנה באזור. ההשפעות של פצצה בידי איראן הן משמעותיות. נתניהו הצליח לגרום לעולם להטיל סנקציות כנגד איראן, נתניהו מאמין כי גם מהלך לא מושלם של השמדה של הכור עלול ליצור גורם המדרבן לכניסה בינלאומית צבאית להמשך עיקור איראן מנשק אטומי.
כל אלה שכל הזמן אמרו מוקדם לתקיפה, מוקדם לתקיפה! נקווה שלא נקום למאוחר לתקיפה.
בכל מקרה אנחנו בפתח של עידן חדש במזרח התיכון.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שלושת הליכודניקים המובילים

אריק זיו ויזר

מי יחליף את ניר ברקת

אריק זיו ויזר

גדי אריאלי שכחו אותי במצודה?! – יומן פוליטי- אריק זיו

אריק זיו ויזר

אם בארי נפלה שלהבת

אריק זיו ויזר

צדק חברתי מבית החבובות !

אריק זיו ויזר

הישנה נתניהו עורו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן