32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

התיישבות על השולחן

כשאנו באים לדון בהקפאה, לחיוב או לשלילה, עלינו לשאול את עצמינו איפה אנחנו רואים את אותם 300 אלף אזרחי מדינת ישראל לאחר כינונה של המדינה הפלסטינית. האם הישובים יועברו "As is" לריבונות פלסטינית, או שיפורקו ויתבצע טרנספר בקנה מידה שטרם נראה בהיסטוריה הקצרה של מדינת ישראל.

  עתיד ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון עודנו לוט בערפל. המספרים היבשים מדברים על מעל 300 אלף תושבים יהודים מעבר לקו הירוק שבחרו, הן מתוך אידיאולוגיה צרופה והן מבחינות כלכליות כאלה ואחרות, לתקוע יתד בישובים שעתידם מוכרע בימים אלה ממש.

 

הדרישה, או התנאי המוקדם להמשך השיחות הישירות מצד הפלסטינים להקפאת הבניה ביישובים היהודיים באה להכריע את גורל ההתיישבות  ולמעשה את קיצה. שהרי כל חברה, עיר או יישוב שיימנעו ממנו לצמוח לגובה או לרוחב סופו להעלם, הן בידי הטבע (התבגרות טבעית של האוכלוסייה) והן בידי הממשלה.

 

 כשאנו באים לדון בהקפאה, לחיוב או לשלילה, עלינו לשאול את עצמינו איפה אנחנו רואים את אותם 300 אלף אזרחי מדינת ישראל לאחר כינונה של המדינה הפלסטינית. האם הישובים יועברו "As is" לריבונות פלסטינית, או שיפורקו ויתבצע טרנספר בקנה מידה שטרם נראה בהיסטוריה הקצרה של מדינת ישראל.

 

באותה נשימה עלינו להתייחס לעמדת הפלסטינים בסוגיה. אם הישובים אכן יועברו לריבונות פלסטינית – האם יתאפשר להם לנהל את אורך חייהם, דתם, תרבותם והתפתחותם כבכל מדינה דמוקרטית בעולם המערבי? האם אזרחיה היהודים של המדינה הפלסטינית יזכו ליחס שזוכה לה האוכלוסייה הפלסטינית/ערבית  שחיה בתחומי מדינת ישראל, או שמא תקופח ותופלה לרעה ותאלץ לחיות תחת הגבלות כאלה ואחרות, לרבות הבנייה לצורך ריבויי טבעי, פיתוח התשתיות העירונית-התיישבותי, מסגרות חינוך וכו'? יתרה מכך עלינו לשאול את עצמנו, האם בכלל יש סיכוי לחיים יהודיים תחת ריבונות פלסטינית, או שמא נהיה עתידים לראות ולשמוע מחזות אימה כמו הלינץ' ברמאללה, מבוצעים באחינו אזרחי המדינה הפלסטינית על בסיס יומי?

 

צודק רה"מ שמתעקש שסוגיית הקפאת הבנייה צריכה להידון במסגרת המו"מ. שהרי התנאי הפלסטיני הנוכחי- אף שמלכתחילה כלל לא היה תנאי הכרחי לקיום משא ומתן מצד אף אחד מהנוגעים בדבר- מעקר מתוכן את ההבטחה לקיומה של מדינה דמוקרטיות וידידותית שתתקיים לצד ישראל. אם כבר עכשיו נשללת זכותם הבסיסית של היהודים באופן חד צדדי עוד בטרם סוכם על עתיד ההתיישבות, מה יעלה בגורלם לכשיאלצו לחיות תחת ריבונות פלסטינית?

 

על ההנהגה הישראלית לתת מענה לנושא, שהרי האלטרנטיבה בדמות של טרנספר מאסיבי שכזה באמת שלא נוסה בעבר. טרנספר שכזה עשוי להחזיר אותנו לימי טרום ההתנתקות, ימים של הפגנות אלימות ומעצרים המוניים ואף חשש לשימוש בנשק חם, הן בידי המפנים והן בידי המפונים. אלא שהתסריט שלפנינו שונה בתכלית מהניסיון העזתי.מאחר והפעם לא מדובר בכמה אלפים בודדים, התהליך יהיה כואב פי כמה, ולא רק למתיישבים ותומכיהם.

 

אגב, במצב הזוי של טרנספר בהיקף שכזה, על ישראל לאמץ חלקים ממשנתו המתוודעת לציבור של אביגדור ליברמן. על ישראל יהיה לדרוש ללא סייג, חילופי אוכלוסיה שיגנו על צביונה של המדינה ויבטיחו את הרוב היהודי במדינת ישראל המתכווצת.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אברום אפל: איש התגר והמושך-בחוטים

בשם דור ההמשך

אלי חזן

ח"כ יריב לוין בשביל מה אתה צריך את זה!

אריק זיו ויזר

לאמץ את ה-Fdi

אמיתי שיף

שינוי שיטת הפריימריז, רע ליהודים!

אלי חזן

לזכרו של חבר הכנסת השר גדעון עזרא ז"ל, שהלך הבוקר לעולמו

אלי חזן
דילוג לתוכן