21.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי כללי

התאגיד כאן לאן

מה הקשר בין רן ברץ לתאגיד, חזון בן גוריון רמטכ”ל תימני , עמונה והשקרים, הסקר השבוע ליכוד מתחזק , משבר שקד נאור

——————————————————————————————————————————————————מי בעד התאגיד?
מיד לאחר שהתברר כי קיימת מחלוקת בין ראש הממשלה לבין שר האוצר בנושא התאגיד וכי שניהם מטפסים על עצים, יש שיאמרו גבוהים מדי, החלה ספירת התומכים והמתנגדים
אקדים ואומר : אני מתנגד בבסיס לסגירת התאגיד. יחד עם זאת, יש לומר ביושר : בתאגיד נדבקו בחלק מהמחלות של הערוץ הראשון.
איך למשל ? אתה שומע כי בעלי המקצוע מקבלים חוזים של מסכנים ומאידך עיתונאים שהונחתו ממערכות אחרות מקבלים שכר מופרז. זה מטריד. מדובר בכסף ציבורי. כחלון מתנגד אך האם אנשיו בדקו את חוזי ההעסקה ?
עיתונאים רבים אשר לא רוצים לחשוף את שמם כבר אומרים על מה ולמה. אז בכל מקרה אני מקווה שבוועדה שאמורה לקום תיעשה בדיקה של הדבר. לא הגיוני שעיתונאי שעובד כבר במערכת יומית יקבל בתאגיד משכורת יותר גבוהה ממנכ”ל משרד ממשלתי.
מעניין איפה שלי יחימוביץ שמתלוננת ובצדק על פערי שכר? למה היא לא מתלוננת על הפערים בתקשורת ובטח הפערים בשידור הציבורי?
היה ברור כי גלעד ארדן יהיה מתנגד לסגירת התאגיד שהייתה הרפורמה הכי משמעותית שלו. מעבר לזה היה ברור כי רוב חברי סיעת הליכוד יתמכו במהלך של נתניהו אך מי שקפצה ראשונה כתומכת בתאגיד מול נתניהו ויו”ר הסיעה דוד ביטן הייתה השרה גילה גמליאל .
מהלך זה של השרה הוא עוד שלב בבניה של גילה החדשה שהחל בקדנציה הקודמת ובשנה האחרונה מופיע בגל גדול של התבדלות מהגנטיקה של הליכודניקים. לא ימין ולא לאומיות. כן התחנפות לשמאל ולתקשורת.
בכל דור ודור קם לנו מנהיג או מנהיגה שמחליט או מחליטה: “אני רוצה להיות נחמד או נחמדה לתקשורת המובילה משמאל ולכן אני משנה את דרכי”. כך נהג דן מרידור שהפך להיות הדגל השמאלני בליכוד, כך נהגה ציפי ליבני וכך נהג מאיר שיטרית ועוד רבים. הם בתדמית של המתונים והשפויים.
כך הופכת גילה גמליאל להיות ציפי ליבני. גילה לא מסתירה את השינוי שהיא עברה. היא גם מספרת בראיונות כי היא עברה טיפול והדרכה בנושא האם נכונה הדרך ?
לך תדע, בינתיים כל אלה שהלכו בדרך הזאת הפכו להיות חביבי התקשורת אך לא העם. כן זאת המציאות מי זוכר את גילה שהייתה חלק בלתי נפרד מהמורדים בהתנתקות .
וכן, גילה שעשתה פליק פלאק לאחור כשמונתה לסגנית שר החקלאות. לא נשכח כאשר נודע כי רן ברץ ימונה לראש מערך ההסברה הייתה גילה הראשונה כנגדו וכך הצטרפה למקהלת התקשורת שבגלל שכתב פוסטים נגד ריבלין ואובמה הוא כבר נפסל ע”י השמאל הקיצוני התקשורת, וגילה גמליאל.
כך השבוע הייתה מתוך הליכוד הראשונה להודיע שהיא מתנגדת למהלך של ראש הממשלה סגירת התאגיד.
————————————————————————————————————————————————–חזון בן גוריון
יוסי יהושע, הכתב הצבאי המוביל, צייץ ש‏רמטכ״ל תימני ראשון עוד אין, אבל אלוף ראשון מעכשיו יש. תמיר ידעי. ולמי שלא ידע אלוף דרום, אייל זמיר, חצי תימני. כך שבמצטבר יש לעדה אלוף וחצי. רק זה שיש אלוף בצה”ל תימני זאת כבר חצי הדרך לחזון בן גוריון של רמטכ”ל תימני.
ואם נזכור השבוע את הביקורת של מבקר המדינה על גניבת הפנסיה הגדולה של קצינים בכירים שמקבלים הטבות לפנסיה בלי הגבלה רק בחתימת הרמטכ”ל, אז אולי רמטכ”ל תימני ידע לחסוך למדינה את הנושא הזה. מה שבטוח יש לנו כתב צבאי תימני והוא מספר אחד.
————————————————————————————————————————————————-לפיד נחלש
רק לפני מספר שבועות לפיד כבר הופיע בסקרים עם 27/28 מנדטים והליכוד עם 21 מנדטים. לכחלון היו 5 מנדטים .
כמה צהלו על הסקר הזה. כמו אז, גם היום : אין שום משמעות לסקרים. היום המגמה מתהפכת : כחלון עם 7 מנדטים , לפיד נחת ל 21 מנדטים והליכוד 26 מנדטים.
סקר מנדטים חדש של רפי סמית’ מראה : ‘הליכוד’ 26. ‘יש עתיד’ 21. ‘המחנה הציוני’ 13. ערבים 13. ‘הבית היהודי’ 12. ‘ישראל ביתנו’ 8. ש”ס 7. יהדוה”ת 7. ‘כולנו’ 7. ‘מרצ’ 6
————————————————————————————————————————————————משבר שקד נאור
זכותה של הכנסת לשנות את הרכב הועדה למינוי שופטים ואת הרוב הנדרש לבחירת שופטים . מי חוקק את החוק שקובע כיצד יבחרו שופטים? הכנסת !
ולכן איני מבין מדוע אותם שופטים מנסים להתערב בתהליך החקיקה. הרי חוק זה קשור אל השופטים במישרין. הרי הם דורשים מפוליטיקאים שלא יתערבו בנושא כאשר הוא קשור אליהם לא צריכים לתת למחוקק שנבחר ע”י העם לחוקק, בלי איומים ובלי חרמות.
נשיאת בית המשפט העליון צריכה להתנגד לכך, אם לדעתה זה ייפגע באיכות השופטים הנבחרים, ואולי לבקש מכבוד השרה למצוא איזונים, ואולי להודיע כי לאחר תקופה יבדק שנית המצב.
ולכן עדיף שהשופטת המלומדת תשב עם השרה ותימצא הדרך, הרי אנו לא מצפים ששופטת בית משפט העליון תתנהג כמו יו”ר ועד הנמלים.
————————————————————————————————————————————————-אימה בעמונה
יש מאבק על עמונה ולפי טענת המתיישבים יש כמו עמונה עוד אלפי בתים. בנט עושה עליהם סיבוב כאשר הוא יודע כי אין ברירה אלא לבצע את החלטת בית המשפט, ומכאן אנו מגיעים לליכוד שם יש אחדות דעות שצריך את חוק ההסדרה וכן ברורה התמונה כי עמונה בסוף תועבר למקום אחר.
השבוע התייצבו מנהיגי הליכוד והודיעו כי הם תומכים במאבק. אין ספק כי כל מי שנקרא הלך והודיע כי יעמוד לימין המתנחלים. אך צריך לומר כי לא ביושר נהגו המארגנים מכיוון שלא הייתה כותרת שיכולה לרוץ בתקשורת. יצרו כותרות שקריות כאשר ניסו לעשות סיבוב על השר ישראל כץ כאשר הודיעו כי השר כץ תקף את ראש הממשלה, וזה היה בניגוד מוחלט לדברים שאמר השר כץ, כי גם אם הוא היה ראש ממשלה היה צריך לנהוג כמו נתניהו בנושא של עמונה וחוק ההסדרה.
אין ספק שהמארגנים הפסידו את האמינות שלהם כאשר נתפסו בשקר מוחלט. פעיל מרכזי בקרב המתיישבים אמר לליכודניק כי יפעל שבעתיד משרד היחסי ציבור יוחלף כדי לא להגיע למצב, ולמיטב ידיעתו המשרד פועל תחת ניגודי אינטרסים ולא מן הנמנע שפעל בכוונת מכוון כדי לפגוע בשר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו נוגע בעם

אריק זיו ויזר

עו״ד אייל בסרגליק מתמודד בחוף השרון

מערכת ליכודניק

הסכם אוסלו ובנט

אריק זיו ויזר

משלוח מסרונים לחברי מרכז

אריק זיו ויזר

השר כ”ץ בסוכתו : “אתמודד להנהגת הליכוד לאחר נתניהו”

אריק זיו

מרכז הליכוד התפורר לפרורים.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן