20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

השר יולי אדלשטיין ממשיך את המאבק מול ארה”ב

השר אדלשטיין בראיון לערוץ 7 מתחייב להמשיך את המאבק בארה”ב

על אף הישיבות ושיחות השיכנוע ממשיך שר ההסברה, השר אדלשטיין, להחזיק בעמדותיו נגד מהלך ההקפאה המחודשת. “שוחחתי עם ראש הממשלה בנושא הזה בפורומים שונים ואני ממשיך לחשוב שאם תתגבש הצעה אמריקאית זו תהיה טעות חמורה לקבל אותה. לא רק בגלל מאתיים או שלוש מאות דירות אלא בגלל חציית הקווים”, אומר אדלשטיין סבור כי: “אם אפשר ללחוץ על נושא ההקפאה אז אפשר ללחוץ גם בנושא ירושלים ובנושא הפליטים…”

ובכל זאת, ביקשנו לדעת, מה מביא את ראש הממשלה שמודע היטב לבעיית האמון החמורה שתיווצר לו ולבעיות מדיניות ופוליטיות שאליהן הוא צועד, מה מביא אותו לקידום המהלך הזה? השר אדלשטיין סבור שמאחורי המהלך עומדים לחצים אמריקאים בלתי פוסקים. הוא מציין שבעבר נהגו ראשי ממשלות להשתמש בטענת הלחץ כתירוץ ושרון היה בשעתו מומחה לכך “למרות שזה לא היה נכון”.

“הובטחו לנתניהו דברים שלטעמי לא יקויימו גם בגלל שהם אמורים להתבצע על ידי ממשל אחר וגם בגלל שהדברים תלויים בהתקדמות המדינית באזור שלנו ואני לא צופה התקדמות כזו”.

והאם המאבק שאותו מרכז ומנהג אדלשטיין יכול לשאת פירות? לטעמו בהחלט כן הוא מציין ומזכיר ש”ביום שני בשבוע שעבר אמרו לי שאני הזוי ושבסוף אשאר עם מספר קטן של חברי כנסת הזויים ושמה שאני עושה יפגע בי קשות, אבל בתוך יומיים שלושה 14 שרים וח”כים חתמו על הצהרת ההתנגדות ועוד אחרים התבטאו נגד, לצערי לא חתמו אבל התבטאו נגד”.

לטעמו מדובר בהוכחה לכך ש”הצעדים שלנו גרמו למהפך תודעתי בסיעת הליכוד. המאבק שלנו חידד את הצורך להתעקש על מסמך אמריקאי. עד לפני שבוע רבים היו סבורים שאוטוטו תגיע הבטחה לבניה בירושלים, לכך שלא תהיה עוד דרישה להקפאה והבטחות ביטחוניות שונות. התברר שזה לא כל כך אוטוטו…”

אדלשטיין מביע תקווה שניסיון העבר נלמד בסביבתו של ראש הממשלה ושהוא לא יחזור על מתווה שרון שהסתמך על קולות אופוזיציה לקידום מהלכיו. בנוסף הוא מזכיר הבדל עקרוני בין ימי שרון לימי נתניהו. “בימי שרון המטרה המוצהרת הייתה למצוא את הדרך הקצרה ביותר להפיל את שרון וממשלתו. כעת המטרה היא לשכנע”.

“כעת הכדור בצד האמריקאי”, מסביר אדלשטיין את המציאות המדינית העכשווית. “ברור שלא יהיה מסמך נשיאותי, ואם בכלל יהיה מסמך כלשהו מי שיהיה חתום עליו זו מזכירת המדינה, וגם זה לא ברור…”. עוד הוא מוסיף ומעריך כי האמריקאים נמצאים במלכוד לנוכח הודעת הפלשתינים שלא יסכימו לבנייה בירושלים ועל כן לא ינפיקו מסמך התחייבות. הוא מזכיר בהקשר זה גם ההתבטאות האמריקאית ולפיה הם יהיו מוכנים למסור את ההתחייבויות אם זה יוביל לקידום המו”מ, כלומר “מי שיודע להאזין לדברים מבין שהפלשתינים מטרפדים את המהלך בסירוב שלהם. ארצות הרבית מוצאת את עצמה בין הפטיש והסדן כי מתברר שאין תועלת במסמך”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ריבלין: “המערכה על ירושלים מתחילה במעלה אדומים”

אלי חזן

שר האוצר ביקר במפעל “פיניציה אמריקה ישראל” שבגליל

אריק זיו ויזר

לימור לבנת אשר שוחחה עם אליזבט פיינגולד, אמה של אלופת ישראל לנשים בחתירה על קיאק, יסמין פיינגולד.

אדלשטיין ודנון : החלטת האיחוד לגבי מודיעין – מגוחכת

אלי חזן

ראש הממשלה מפרש את דרכי בגין וז’בוטינסקי

אריק זיו ויזר

יעלון והפוליטיקה החדשה

אלי חזן
דילוג לתוכן