26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

השר גלעד ארדן חנך את פרויקט הבניה הירוק היחיד בצפון – "אגדים בעמק"

השר סיפר כי נכון להיום אושרו לבנייה בישראל רק 10 בניינים לפי תו התקן האקולוגי, אבל בקנה נמצאים עוד 150 בניינים בשלבי אישור. בעפולה ייבנו ארבעה בניינים בני שבע קומות ובכל אחד מהם 19 יחידות דיור

 

 

השר להגנת הסביבה, ח"כ גלעד ארדן, חנך הערב את פרויקט הבניה הירוקה הרוויה הראשון בצפון הארץ. הפרויקט,"אגדים בעמק" ברובע יזרעאל בעפולה, הינו הראשון בצפון הארץ אשר נבנה בפיקוח מלא של מכון התקנים על פי תו תקן ישראלי 5281. השר ארדן ציין בדבריו כי יש בכוונתו לקדם את הבנייה הירוקה בכל הארץ ובעיקר מחוץ לאזור המרכז.
השר הדגיש כי בניה על פי תו תקן ישראלי 5281 היא חסכונית מאוד באנרגיה ומונעת חשיפה של דיירי בתים לחומרים מסוכנים הנמצאים בחומרי הבניה הסטנדרטיים. "עד כה משנת 2005 , אושרו לבניה בישראל בסך הכל 10 בניינים על פי תו תקן ירוק 5281. הפרויקט של חברת אגדים הוא הראשון שנבנה באזור הצפון ולשמחתי, כרגע יש בקנה עוד כ-150 בניינים שנכנסים לתהליכי אישור בניה על פי תו התקן הירוק".

השר המליץ בחום לראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, לחייב את מי שמגיש תוכניות בניה בתחומי העיר לקבל על עצמם לפחות חלק אם לא את כל מרכיבי תו הבניה הירוקה.

בפרויקט "אגדים בעמק" בונה חברת "אגדים" ארבעה בניינים בני שבע קומות (שתי דירות גן, שתי דירות גג מפוארות ובסך הכול 19 יחידות) בכל בניין. היזמים החליטו לבנות את הבניינים בפיקוח ובהשגחה צמודה של אנשי מכון התקנים.

הבניה כולה מתבצעת על פי תו התקן הישראלי 5281 , המכיל בתוכו שורה של דרישות מחמירות בנושאים שונים: אנרגיה, קרקע, מים, חומרים, בריאות ורווחה, פסולת, תחבורה, ניהול אתר הבנייה וחדשנות. תו התקן הישראלי 5281 נכתב ועובד על ידי מומחי מכון התקנים, אנשי התכנון והביצוע בתחומי הבנייה השונים ובסיוע מומחים בינלאומיים לבנייה ירוקה.

בניה ירוקה הינה חסכונית מאוד בשימוש בחשמל ובצריכת מים. מעבר לכך, דרישות אנשי מכון התקנים מחייבות את חברת "אגדים" לבחור חומרים ספציפיים אשר מונעים קרינה, פליטת גזים מסוכנים מן הקירות ועוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נתניהו: "הליכוד בלי הצנחות"

אריק זיו ויזר

ריבלין: "ישראל לא תוותר על השליטה ב-E1"

אלי חזן

החלטת הממשלה על ברזילי – החלטה אומללה

אריק זיו ויזר

החתול המפוטם מדי רוצה עוד שמנת | אביתר בן-צדף |

אריק זיו ויזר

"קשה לתאר הצרימה שבהוצאת צו הפינוי בחברון"

אלי חזן

השר יעלון: אין סיכוי להסדר קבע

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן